Fantasier

Medlem
Fantasier

Ibland fantiserar jag om att spela alla de spel jag skulle vilja spela. Den här månaden har jag köpt SimCity, Prison Architect och Season Pass till Borderlands 2. Det hela är såklart ganska befängt. Jag har haft semester och i alla fall i teorin som mest tid att spela på hela året. Ändå har jag inte lagt ner 40 timmar på dessa 3 spel ihop.
Trots detta så sitter jag med fingret konstant på köpknappen i Steam, kollar deals på greenmangaming och har ångest över rean på GoG. Humble Bundles och Groupies lockar med små godsaker för en spottstyver. Och då har årets steam-rea inte börjat än.
En titt på mitt steamkonto avslöjar att jag äger 84 titlar varav 31 är installerade just nu. Till det kan jag lägga till 3 titlar på origin och 2 battle.net-spel.
Ingen människa har tid att spela allt detta.

Jag har insett att jag helt enkelt är rädd att missa något. Förr så var det bara något man fick acceptera. Man hade ju inte råd att köpa både ett playstation och upgradera datorn, så final fantasy 9 fick helt enkelt stryka på foten. Metal Gear Solid likaså. Och i efterhand får man höra vilka bra spel det var. Man blir liksom lite bitter när man inser att man missade chansen. För spel är på många sätt en färskvara. Visst av rent nostalgiska skäl kan man uppskatta ett gammalt spel. Men om någon som aldrig spelat Final Fantasy 7 innan plockar upp det på steam idag, så kommer de förmodligen ha mycket svårt att se förbi de helt groteska polygoner som spelet byggs upp av.
När man är 30+ så är priset för spel nästan helt ointressant, allt handlar om tid. Har jag tid spela?

#blogg

Medlem
Fantasier

Så sant som det var sagt.. när man var yngre hade man inte pengar, nu har man ingen tid.

1
Skriv svar