Internet fungerar, men bara med IE

Inaktiv
Internet fungerar, men bara med IE

Imorse helt plötsligt så kom jag inte ut på internet, det var endast lokalt anslutning.
Efter att ha väntat en stund så stod det att jag hade internet, men jag kom vare sig ut på Firefox eller MSN, Provade också med Age of Conan och COD4. Ingenting ville connecta, och när jag stänger ner program som behöver anslutning till internet t ex Firefox kommer det upp; "Firefox har slutat att fungera"

Men Internet Explorer funkar och jag har inga problem alls med att komma ut på internet på våran bärbara dator. Där funkar allting.

Har både trådlöst och kabel och har provat båda, men ger samma problem
"Access: Local and internet" Men endast IE funkar och Ventrilo.

Vad är det för fel?! Ventrilo och IE funkar, men när jag byter så att jag har IE som default Webbläsare i startmenyn så slutar IE fungera :S

Kör Vista Ultimate 64-bitars

Medlem

Låter som du är rätt erfaren men det kan vara värt att testa ändå.
Prova tryck på "refresh" i IE. Eller ja nu blev det lite fel (eller inte). Det jag menar är att, du kanske surfar runt med "offline mode" i IE. Kan det vara så? Förstår du vad jag menar?

Andra grejen du kan göra är väl att titta inställningar för din rauter, portar och annat advacerat. Sedan Google, använd Google för ditt liv. Man hittar alltid svar. Om man inte hittar första gången efter ett bläddrande mellan sökorden, nepp. Då testar man söka på nytt.

Om jag var du skulle jag titta närmare på rautern och inställningarna för närverket.

Fungerar ingenting av det jag sagt eller du har gjort, då får du rulla den till någon som har mer erfarenhet om nätverk och Internet.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Eller så kanske du har något antivirus program som blockar allt utom IE att ta kontakt med omvärlden.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det som har hänt dig har också hänt mig det ända sättet jag kunde lösa det på var att använda en "Restore Point" från några dagar tillbaka, alternativt installera om Vista =/

Problemet tycks beskrivas här

Citat från tråden

Citat:

Here is what has happened.
You have blown out you 32 bit layer interface in Vista.
Any program that runs at 32 bit will not work properly.
Hence IE 7 standard will not work;but the 64 bit version will.

Fruktansvärt tråkigt då det händer. Tur nog så har det inte hänt mig fler gånger sen sist.

1
Skriv svar