Dispensern är en spion

Skribent
Dispensern är en spion

Efter flera års frånvaro har jag trillat ner i Team Fortress 2-träsket igen. Vad som skulle vara ett snabbt botemedel mot tillfällig tristess blev ett fullständigt återfall. Här är mina tre favoritklasser när jag är ute och härjar på de offentliga servrarna:

3. Spy

Det är en speciell känsla när man sätter kniven i ryggen på medicen som just laddat klart sin übercharge. Är man på trolligt humör går det även alldeles utmärkt att vänta på tunga heavys som springer trögt och långsamt, för att kniva ner dem precis innan de tar sig till frontlinjen. Upprepa för att frambringa tårfyllda ragequits!

2. Engineer

Förra gången jag spelade så föll de defensiva ingenjörerna mig inte i smaken. Nu har de fått en liten snabbyggd sentry som man kan använda aggressivt. Perfekt för att jävlas med stöddiga scouts!

1. Scout

Det är svårt att lära en gammal hund att sluta spel scout, som det gamla ordspråket lyder. Den här klassen nötte jag in i förbannelse när jag spelade organiserat klanspel, och trots ringrosten så sitter färdigheterna till stor del kvar. Att flyga fram över kartan och avliva fienderna med ett par välriktade skott innan de fattar vad som händer – det känns precis som den här gifen:

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Dispensern är en spion

Jag som är TF-novis har gärna velat testa flera gånger, senaste gången jag försökte hade jag problem med lagg i spelet, så jag avinstallerade, men vill nog gärna testa igen.

Var börjar man, är det som andra MP-FPS-spel; man skjuter på allt som rör sig?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:

Jag som är TF-novis har gärna velat testa flera gånger, senaste gången jag försökte hade jag problem med lagg i spelet, så jag avinstallerade, men vill nog gärna testa igen.

Var börjar man, är det som andra MP-FPS-spel; man skjuter på allt som rör sig?

Det är alltid två lag som möter varandra, så du skjuter bara på hälften som rör sig!

Det finns en drös olika spellägen och man får ganska tydliga instruktioner vad som händer och vad man ska göra under spelets gång.

Skulle säga att soldier, pyro och engineer är hyfsat nybörjarvänliga klasser. Lycka till!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Haha, klockren beskrivning

Absolut, ska testa. Om jag behöver hjälp så skriker jag efter dig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det går i vågor för mig. Antingen lirar jag dagligen, eller så har jag TF2 på paus men längtar ändå konstant tillbaka. Underbart spel, suverän estetik och klockren humor!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag och min bror ägde så mycket när TF-släpptes, vi var totala Valve-junkies när Orange box släpptes (för övrigt det bästa spelsläppet genom tiderna). Provade igen när TF2 blev F2P, men då var det lite som att börja om igen. Lite synd, det är ett riktigt roligt multiplayerlir, men jag håller mina CS-skills fräscha istället.

1
Skriv svar