Mitt bästa spelköp

Medlem
Mitt bästa spelköp

I går visade jag upp det spel som var mitt största misstag av att köpa, I dag är det tvärtom, och då är det "Deus Ex: human revolution". En riktigt fin Collectors Edition och spelet är precis så man ville att en "Deus Ex"-uppföljare skulle vara. Otroligt nöjd över detta köp.
Vad är erat bästa spelköp?

[ia=815352; large]

#blogg

Medlem
Mitt bästa spelköp

Avundsjuk....

Medlem

Tyckte att det inte riktigt levde upp till sin föregångare

Medlem

Bästa köpet måste vara Tombi! till PS1, fick tag i det för 250 kr när jag var typ 11 år, har numera märkt att spelet har gått upp extremt mycket i värde. Det är också förbannat skoj!

Skribent

Räknas byteshandel? I sådana fall måste det vara gången då jag bytte tre pc-spel (bland annat Death Rally) mot ett Super NES med 11 spel och två handkontroller.

Som köp skulle jag nog säga collectors edition av World of Warcraft. Så mycket glädje som spelet har gett mig genom åren, och skrytfaktorn i att ha en egen zerg, mini-diablo och panda.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Bästa spelet jag någonsin köpt var antingen Elite till Amigan eller Diablo 2 till PC om jag ska mäta det i hur nöjd jag var med spelet när jag köpte och hur mycket nöje jag fått ut av dem. Båda är lite speciella för mig så kan inte riktigt bestämma mig för vilket jag är mest nöjd med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Förhoppningsvis så har jag inte hittat mitt bästa spel köp än.

Har ca 800 spel från 1986 och framåt så det är jäla svårt att säga vad som är bäst..

Men Amiga 500+ tiden var ju den stora början och Arakis/Dune (grunden till C&C) på 7 disketter var det bästa då .. Så Amiga 500 + spelet vinner lätt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

...min "Lands Of Lore 2" - box i original från Westwood Studios, glad jag har kvar den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

...min "Lands Of Lore 2" - box i original från Westwood Studios, glad jag har kvar den.

Off topic..
Varför finns det inga sådana studios som Westwood kvar?
Jo jag vet utveckling och en massa riskkapital som måste generera mer vinst snabbare. utvecklare som inte får ge oss spelare vad vi vill ha och massa annat som är för mycket att ge spelarna när det kan delas upp och ge mer inkomster.

Säger inte att det var bättre förr det var bara enklare tycker jag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

...min "Lands Of Lore 2" - box i original från Westwood Studios, glad jag har kvar den.

Off topic..
Varför finns det inga sådana studios som Westwood kvar?
Jo jag vet utveckling och en massa riskkapital som måste generera mer vinst snabbare. utvecklare som inte får ge oss spelare vad vi vill ha och massa annat som är för mycket att ge spelarna när det kan delas upp och ge mer inkomster.

Säger inte att det var bättre förr det var bara enklare tycker jag.

Jag vet inte, det är väl bara så det har blivit. När riskapitalisterna såg att man även kunde tjäna på spel, då blev det säkert den stora förändring vi såg på ett par år.

Kanske har Westwood i våra ögon också ett romantiskt skimmer över sig, och vi vägrar släppa taget?

Det finns ett par bra studios kvar, men det blir ju aldrig som förr ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

...min "Lands Of Lore 2" - box i original från Westwood Studios, glad jag har kvar den.

Off topic..
Varför finns det inga sådana studios som Westwood kvar?
Jo jag vet utveckling och en massa riskkapital som måste generera mer vinst snabbare. utvecklare som inte får ge oss spelare vad vi vill ha och massa annat som är för mycket att ge spelarna när det kan delas upp och ge mer inkomster.

Säger inte att det var bättre förr det var bara enklare tycker jag.

Jag vet inte, det är väl bara så det har blivit. När riskapitalisterna såg att man även kunde tjäna på spel, då blev det säkert den stora förändring vi såg på ett par år.

Kanske har Westwood i våra ögon också ett romantiskt skimmer över sig, och vi vägrar släppa taget?

Det finns ett par bra studios kvar, men det blir ju aldrig som förr ändå.

Walter nostalgi är en väldigt bra glädje energi kick i livet. Så vissa saker är bara bäst även om det inte är helt sant


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Det har du rätt i. Tummen upp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Bästa köpet .. oj , har ju min Lands Of lore 2 låda kvar som gett mycket glädje men på sistone måste jag säga Collectors Edition av Witcher 1 och 2 är nog de bästa.

Att stödja ett såpass bra företag som CD Project RED gör mig varm i hjärtat.

1
Skriv svar