Call of Duty: Ghosts – inga förgrenade uppdrag

Medlem
Skrivet av Luftman:

Ah, Single-Player... Anledningen till att alla köper Call of Duty...

Då det ofta blir långt mellan cod spelandet nu så kör jag oftast någon SP bana först så man "kommer in i kontrollerna" innan MP spelandet. Så SP är helt ok enligt mig. Även om jag anade en viss ironi från dig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Luftman:

Ah, Single-Player... Anledningen till att alla köper Call of Duty...

Då det ofta blir långt mellan cod spelandet nu så kör jag oftast någon SP bana först så man "kommer in i kontrollerna" innan MP spelandet. Så SP är helt ok enligt mig. Även om jag anade en viss ironi från dig.

Jag består till 76% av ironi

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Singleplayerdelen har aldrig riktig intresserad mig i CoD-spelen. Men ser mycket starkt fram emot multiplayerdelen, i mina ögon är Infinity Ward kungarna av helt rätt balans av taktik, reaktionssnabbhet och lagarbete. Så länge de fortsätter göra CoD-spelen som de har gjort de senaste tre titlarna så blir jag mer än nöjd.

Taktik? Lagarbete? Vilket spel har du spelat?
Cod är ju det ultimata run'n'gun/Spray'n'pray spelet.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av Cane:

Skrämmande att dessa idioter ens har ett jobb

Skrämmande att folk fortsätter betala för det där skitspelet. En enda lång DLC-lista sedan MW2. Fy fan..

Var väll en DLC-lista sedan MW1? är ju ingen skillnad på MW1 och MW2 direkt.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av StrongBad:

Singleplayerdelen har aldrig riktig intresserad mig i CoD-spelen. Men ser mycket starkt fram emot multiplayerdelen, i mina ögon är Infinity Ward kungarna av helt rätt balans av taktik, reaktionssnabbhet och lagarbete. Så länge de fortsätter göra CoD-spelen som de har gjort de senaste tre titlarna så blir jag mer än nöjd.

Taktik? Lagarbete? Vilket spel har du spelat?
Cod är ju det ultimata run'n'gun/Spray'n'pray spelet.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av Cane:

Skrämmande att dessa idioter ens har ett jobb

Skrämmande att folk fortsätter betala för det där skitspelet. En enda lång DLC-lista sedan MW2. Fy fan..

Var väll en DLC-lista sedan MW1? är ju ingen skillnad på MW1 och MW2 direkt.

nää, mw2 var ju mw1 fast utan dedi-servrar/mod-verktyg och med mer OP-airstrikes.

Medlem

Tydligen har cod utvecklats så mkt så man behöver nu bara gå sakta fram genom korridoren. "Press any key to win" snart då.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RULv6...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Inte så förvånande. De har väl knappast nåt annat val än att göra det linjärt med deras urgamla motor.

Även om du modifierar en gammal Ford, fixar ny lack, en spoiler, feta fälgar och så vidare, så är det under all bling-bling fortfarande en gammal sliten Ford.

Tycker den här är riktigt rolig


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Medlem

Finns ett ord för detta, "bullshit"
inget annat än fråga om en railshooter med lite valmöjligheter.
ta ghosten och stoppa den i arslet!

Medlem

Call of Duty: Ghosts är Call of Duty: Modern Warfare 4 med ny story.

Medlem

Hooray, en till kampanj där man inte har några valmöjligheter och allt gameplay är att skjuta gubbar som poppar upp på exakt samma ställe på exakt samma sätt varje gång.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Tydligen har cod utvecklats så mkt så man behöver nu bara gå sakta fram genom korridoren. "Press any key to win" snart då.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=R...

spelar faktiskt igenom det allra första Call of Duty just nu och man kan nästan göra så där med...men det har alltid varit lite av grejen med cod. Tanken är att du ska vara en soldat i mängden.

Men jag bryr mig inte mycket om SP sedan mw2 som i princip tog bort lusten för mig (jag kör oftast igenom kampanjen ändå förr eller senare...).


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gamla goa vanilla cod 1, det var tider det.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Hur skall open world funka i ett fps? Har inget emot fasta uppdrag i fasta banor i liknande spel, däremot att ha lite val under banans gång är alltid kul. Open world skall det vara i RPGs, annars behövs det inte imo.

Taktisk shooter så har du ju arma 3 på gång.


signatur

Rwa?

Medlem

Skjutbana på räls är oftast inte kul, fast senaste max payne var ganska skoj och call of juarez gunslinger ser ut att vara kul oxå, dessa spel är bra berättade dock, kanske gör skillnaden.. kostymnissar som gör uttalanden om sina nya mjölkor, erhumm jag menar spel, kan man iaf inte lyssna på, någonsin..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Deli:

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Men.. Har du spelat spelet eller?
Det är ju kanske dumt att sitta och anta saker och sen kanske framstå som dum när man kanske har fel?
"assumption is the mother of all fuck-ups", som dom säger..

Skriv något konstruktivt istället.

Skål!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Hur skall open world funka i ett fps? Har inget emot fasta uppdrag i fasta banor i liknande spel, däremot att ha lite val under banans gång är alltid kul. Open world skall det vara i RPGs, annars behövs det inte imo.

Taktisk shooter så har du ju arma 3 på gång.

Tycker inte att det är särskilt svårt att föreställa sig en öppen värld i ett fps, ett exempel kan vara tex hidden and dangerous 2, där varenda bana liknar open world mer än korridor shooter.
I mina ögon är open world något jag alltid kommer att stödja, flera av mina favoritspel under 2000 talet har varit det.

Finns ingenting som säger att det inte skulle funka. Jag tänker mig mer "missions" som har mer öppen värld anda, tänk dig att en map är större och har fler valmöjligheter, faktiskt låter en planera själv. Random generated spawns på objectives och fiender/gisslor/whatever skulle addera till bra mycket mer replay value än vad CoD gör i vilket fall.
Och det är väl det man är ute efter iaf jag, att spelet inte ska bli tråkigt.

Dom spelen jag saknar är spel som första rainbow six, Swat spelen, gamla ghost recon.
Visst Arma är schyst, haft en mängd av dom finare online moments i den serien.
Men jag saknar fortfarande stilen från rainbow six, talar absolut inte om vegas delarna, dom förstörde allt.

Men att just få planera, välja vart jag vill gå in på mappen, välja hur jag vill utföra operationen, ha mina kamrater som faktiskt kan dö och försvinna för alltid utan att spelet är över.

Spelet jag kikar på mest just nu är Takedown operation red sabre, som verkar följa i liknande anda.
Är så otroligt trött på run and gun.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Hur skall open world funka i ett fps? Har inget emot fasta uppdrag i fasta banor i liknande spel, däremot att ha lite val under banans gång är alltid kul. Open world skall det vara i RPGs, annars behövs det inte imo.

Taktisk shooter så har du ju arma 3 på gång.

Tycker inte att det är särskilt svårt att föreställa sig en öppen värld i ett fps, ett exempel kan vara tex hidden and dangerous 2, där varenda bana liknar open world mer än korridor shooter.
I mina ögon är open world något jag alltid kommer att stödja, flera av mina favoritspel under 2000 talet har varit det.

Finns ingenting som säger att det inte skulle funka. Jag tänker mig mer "missions" som har mer öppen värld anda, tänk dig att en map är större och har fler valmöjligheter, faktiskt låter en planera själv. Random generated spawns på objectives och fiender/gisslor/whatever skulle addera till bra mycket mer replay value än vad CoD gör i vilket fall.
Och det är väl det man är ute efter iaf jag, att spelet inte ska bli tråkigt.

Dom spelen jag saknar är spel som första rainbow six, Swat spelen, gamla ghost recon.
Visst Arma är schyst, haft en mängd av dom finare online moments i den serien.
Men jag saknar fortfarande stilen från rainbow six, talar absolut inte om vegas delarna, dom förstörde allt.

Men att just få planera, välja vart jag vill gå in på mappen, välja hur jag vill utföra operationen, ha mina kamrater som faktiskt kan dö och försvinna för alltid utan att spelet är över.

Spelet jag kikar på mest just nu är Takedown operation red sabre, som verkar följa i liknande anda.
Är så otroligt trött på run and gun.

Bror väll på hur man definierar open world antar jag. Om man tänker sig Ghost recon 1, så är det ju banor, dock väldigt öppna, det skulle vara perfekt. Men att ha en karta som Skyrim, där man bokstavligt talat kan gå vart man vill, när man vill, i ett fps, skulle nog inte funka så bra.


signatur

Rwa?

Medlem

Ser aastråkigt ut....

Medlem

Jävlar va bortskämd spelpubliken har blivit Jag ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Men.. Har du spelat spelet eller?
Det är ju kanske dumt att sitta och anta saker och sen kanske framstå som dum när man kanske har fel?
"assumption is the mother of all fuck-ups", som dom säger..

Skriv något konstruktivt istället.

Skål!

Har du spelat något av spelen eller? Det är inget antagande, det är en observation. Om du tar ett av dom mest linjära FPS som någonsin existerat och sedan säger, "vi kommer inte ge er lika mycket svängutrymme i nästa spel" då kan ju vem som helst från köping lista ut vad det betyder.

Vem säger det? folk utan slutledningsförmåga?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Hur skall open world funka i ett fps? Har inget emot fasta uppdrag i fasta banor i liknande spel, däremot att ha lite val under banans gång är alltid kul. Open world skall det vara i RPGs, annars behövs det inte imo.

Taktisk shooter så har du ju arma 3 på gång.

Tycker inte att det är särskilt svårt att föreställa sig en öppen värld i ett fps, ett exempel kan vara tex hidden and dangerous 2, där varenda bana liknar open world mer än korridor shooter.
I mina ögon är open world något jag alltid kommer att stödja, flera av mina favoritspel under 2000 talet har varit det.

Finns ingenting som säger att det inte skulle funka. Jag tänker mig mer "missions" som har mer öppen värld anda, tänk dig att en map är större och har fler valmöjligheter, faktiskt låter en planera själv. Random generated spawns på objectives och fiender/gisslor/whatever skulle addera till bra mycket mer replay value än vad CoD gör i vilket fall.
Och det är väl det man är ute efter iaf jag, att spelet inte ska bli tråkigt.

Dom spelen jag saknar är spel som första rainbow six, Swat spelen, gamla ghost recon.
Visst Arma är schyst, haft en mängd av dom finare online moments i den serien.
Men jag saknar fortfarande stilen från rainbow six, talar absolut inte om vegas delarna, dom förstörde allt.

Men att just få planera, välja vart jag vill gå in på mappen, välja hur jag vill utföra operationen, ha mina kamrater som faktiskt kan dö och försvinna för alltid utan att spelet är över.

Spelet jag kikar på mest just nu är Takedown operation red sabre, som verkar följa i liknande anda.
Är så otroligt trött på run and gun.

Bror väll på hur man definierar open world antar jag. Om man tänker sig Ghost recon 1, så är det ju banor, dock väldigt öppna, det skulle vara perfekt. Men att ha en karta som Skyrim, där man bokstavligt talat kan gå vart man vill, när man vill, i ett fps, skulle nog inte funka så bra.

Borderlands.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Men.. Har du spelat spelet eller?
Det är ju kanske dumt att sitta och anta saker och sen kanske framstå som dum när man kanske har fel?
"assumption is the mother of all fuck-ups", som dom säger..

Skriv något konstruktivt istället.

Skål!

Har du spelat något av spelen eller? Det är inget antagande, det är en observation. Om du tar ett av dom mest linjära FPS som någonsin existerat och sedan säger, "vi kommer inte ge er lika mycket svängutrymme i nästa spel" då kan ju vem som helst från köping lista ut vad det betyder.

Vem säger det? folk utan slutledningsförmåga?

Nej, det är ingen observation, det är ett antagande.. Herregud..
Ja, jag har spelat dom allihop, inklusive tusentals andra spel.

Du menar att du ser ett mönster, och att vem som helst kan lista ut hur det kommer att bli.
Men likt förbannat så sitter du och antar. Du vet INTE hur det kommer att bli.

Utan du sitter helt enkelt och är negativ. Det finns väl för fan nog med kommentarer som dina?
Jag är inget COD-fan för fem öre, men jag är måttligt less på folk som dig som sitter och ANTAR saker hit och dit enbart för att trycka ner ett spel. Det är tröttsamt, något otroligt.. Och otroligt onödigt.

Svara vad fan du vill, jag är bara så jävla less.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Men.. Har du spelat spelet eller?
Det är ju kanske dumt att sitta och anta saker och sen kanske framstå som dum när man kanske har fel?
"assumption is the mother of all fuck-ups", som dom säger..

Skriv något konstruktivt istället.

Skål!

Har du spelat något av spelen eller? Det är inget antagande, det är en observation. Om du tar ett av dom mest linjära FPS som någonsin existerat och sedan säger, "vi kommer inte ge er lika mycket svängutrymme i nästa spel" då kan ju vem som helst från köping lista ut vad det betyder.

Vem säger det? folk utan slutledningsförmåga?

Nej, det är ingen observation, det är ett antagande.. Herregud..
Ja, jag har spelat dom allihop, inklusive tusentals andra spel.

Du menar att du ser ett mönster, och att vem som helst kan lista ut hur det kommer att bli.
Men likt förbannat så sitter du och antar. Du vet INTE hur det kommer att bli.

Utan du sitter helt enkelt och är negativ. Det finns väl för fan nog med kommentarer som dina?
Jag är inget COD-fan för fem öre, men jag är måttligt less på folk som dig som sitter och ANTAR saker hit och dit enbart för att trycka ner ett spel. Det är tröttsamt, något otroligt.. Och otroligt onödigt.

Svara vad fan du vill, jag är bara så jävla less.

Vem är de riktigt som är negativ av oss två? Det är ju bara se CoD för vad det är, och jo jag VET hur det kommer bli för jag är inte efterbliven, är du?
I övrigt att jag "trycker ner" CoD är ju heller inte oförtjänt då dom gör riktigt jävla usla spel, det hade ju varit en sak om jag hade suttit och hackat på ett spel som inte förtjänar det, och varför ska jag inte få uttrycka mitt missnöje?

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Men.. Har du spelat spelet eller?
Det är ju kanske dumt att sitta och anta saker och sen kanske framstå som dum när man kanske har fel?
"assumption is the mother of all fuck-ups", som dom säger..

Skriv något konstruktivt istället.

Skål!

Har du spelat något av spelen eller? Det är inget antagande, det är en observation. Om du tar ett av dom mest linjära FPS som någonsin existerat och sedan säger, "vi kommer inte ge er lika mycket svängutrymme i nästa spel" då kan ju vem som helst från köping lista ut vad det betyder.

Vem säger det? folk utan slutledningsförmåga?

Nej, det är ingen observation, det är ett antagande.. Herregud..
Ja, jag har spelat dom allihop, inklusive tusentals andra spel.

Du menar att du ser ett mönster, och att vem som helst kan lista ut hur det kommer att bli.
Men likt förbannat så sitter du och antar. Du vet INTE hur det kommer att bli.

Utan du sitter helt enkelt och är negativ. Det finns väl för fan nog med kommentarer som dina?
Jag är inget COD-fan för fem öre, men jag är måttligt less på folk som dig som sitter och ANTAR saker hit och dit enbart för att trycka ner ett spel. Det är tröttsamt, något otroligt.. Och otroligt onödigt.

Svara vad fan du vill, jag är bara så jävla less.

Vem är de riktigt som är negativ av oss två? Det är ju bara se CoD för vad det är, och jo jag VET hur det kommer bli för jag är inte efterbliven, är du?
I övrigt att jag "trycker ner" CoD är ju heller inte oförtjänt då dom gör riktigt jävla usla spel, det hade ju varit en sak om jag hade suttit och hackat på ett spel som inte förtjänar det, och varför ska jag inte få uttrycka mitt missnöje?

Men vadå "negativ"? Jag är bara så jävla less på kommentarer som dina.

Ja, jag tror vi förstår att du hatar CoD, och det är ju halv-inne att hata CoD (dock är den högljudda skara som spyr galla förmodligen c:a 0.00000001% av alla gamers, resten spelar det spel de gillar, vad det än är).

Men det som är störande är ju att det är så tydligt att du sitter där och antar dåliga saker, enbart för att du hatar spelserien. Dessutom innebär det ju att du går in och läser en nyhet om en spelserie som utgörs av: "riktigt jävla usla spel", följt av en käck kommentar om hur värdelöst det kommer att bli. För det VET ju du. För du är ju inte "efterbliven", som du säger.

Ursäkta men,, Idiot.. Rent ut sagt.

Du får tycka exakt vad du vill, och även skriva vad du tycker. Men det är ju bara så onödigt tycker jag, i detta fall. Solklart onödigt. Sprida massa negativ skit som spelsidor som t.ex FZ skulle må så mycket bättre utan..
Helt enkelt, din första kommentar var så skitnödigt onödig, men självklart fick du en massa "likes" av andra döskallar som tyckte det var skitkäckt.

Dessutom, när du säger: "Det är ju bara se CoD för vad det är", så gör du ju också bort dig. Det är ju vad du tycker, men du säger det som att du kommit på något alla "icke-efterblivna" också kommit på.

Fakta: Många människor gillar CoD-spelen, för att dessa människor helt enkelt har ROLIGT med dessa. Det är faktiskt så jävla enkelt, och det är INGET fel med att gilla CoD. Det är ju tragiskt när vissa nästan måste försvara att dom gillar CoD.

Suck..

Trött jag blir...

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Deli:

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Men.. Har du spelat spelet eller?
Det är ju kanske dumt att sitta och anta saker och sen kanske framstå som dum när man kanske har fel?
"assumption is the mother of all fuck-ups", som dom säger..

Skriv något konstruktivt istället.

Skål!

Har du spelat något av spelen eller? Det är inget antagande, det är en observation. Om du tar ett av dom mest linjära FPS som någonsin existerat och sedan säger, "vi kommer inte ge er lika mycket svängutrymme i nästa spel" då kan ju vem som helst från köping lista ut vad det betyder.

Vem säger det? folk utan slutledningsförmåga?

Nej, det är ingen observation, det är ett antagande.. Herregud..
Ja, jag har spelat dom allihop, inklusive tusentals andra spel.

Du menar att du ser ett mönster, och att vem som helst kan lista ut hur det kommer att bli.
Men likt förbannat så sitter du och antar. Du vet INTE hur det kommer att bli.

Utan du sitter helt enkelt och är negativ. Det finns väl för fan nog med kommentarer som dina?
Jag är inget COD-fan för fem öre, men jag är måttligt less på folk som dig som sitter och ANTAR saker hit och dit enbart för att trycka ner ett spel. Det är tröttsamt, något otroligt.. Och otroligt onödigt.

Svara vad fan du vill, jag är bara så jävla less.

Vem är de riktigt som är negativ av oss två? Det är ju bara se CoD för vad det är, och jo jag VET hur det kommer bli för jag är inte efterbliven, är du?
I övrigt att jag "trycker ner" CoD är ju heller inte oförtjänt då dom gör riktigt jävla usla spel, det hade ju varit en sak om jag hade suttit och hackat på ett spel som inte förtjänar det, och varför ska jag inte få uttrycka mitt missnöje?

Men vadå "negativ"? Jag är bara så jävla less på kommentarer som dina.

Ja, jag tror vi förstår att du hatar CoD, och det är ju halv-inne att hata CoD (dock är den högljudda skara som spyr galla förmodligen c:a 0.00000001% av alla gamers, resten spelar det spel de gillar, vad det än är).

Men det som är störande är ju att det är så tydligt att du sitter där och antar dåliga saker, enbart för att du hatar spelserien. Dessutom innebär det ju att du går in och läser en nyhet om en spelserie som utgörs av: "riktigt jävla usla spel", följt av en käck kommentar om hur värdelöst det kommer att bli. För det VET ju du. För du är ju inte "efterbliven", som du säger.

Ursäkta men,, Idiot.. Rent ut sagt.

Du får tycka exakt vad du vill, och även skriva vad du tycker. Men det är ju bara så onödigt tycker jag, i detta fall. Solklart onödigt. Sprida massa negativ skit som spelsidor som t.ex FZ skulle må så mycket bättre utan..
Helt enkelt, din första kommentar var så skitnödigt onödig, men självklart fick du en massa "likes" av andra döskallar som tyckte det var skitkäckt.

Dessutom, när du säger: "Det är ju bara se CoD för vad det är", så gör du ju också bort dig. Det är ju vad du tycker, men du säger det som att du kommit på något alla "icke-efterblivna" också kommit på.

Fakta: Många människor gillar CoD-spelen, för att dessa människor helt enkelt har ROLIGT med dessa. Det är faktiskt så jävla enkelt, och det är INGET fel med att gilla CoD. Det är ju tragiskt när vissa nästan måste försvara att dom gillar CoD.

Suck..

Trött jag blir...

Ungefär som att det är inget fel att gilla Idol eller Big Brother på tv då? Jo man ska faktiskt få försvara det man tycker om då generation adhd styr underhållningsbranschen med så otroligt jävla fördummande program där folk inte behöver använda sin hjärna utan kopplar bort den, då är all kritik till den värsta sortens underhållning befogad för man kan faktiskt kräva en viss standard, och det är fan korkat att acceptera en lägre standard.

Att säga att man inte vet vad som blir av nästa CoD är att leva i förnekelse, det är ingen idé att kalla mig idiot för att du inte kan tänka längre så, det är inget jag och alla icke-efterblivna kommit på, CoD är CoD det har inte förändrats nämnvärt på snart 7 år och fem titlar, det är inte min åsikt det är så, om du tycker annorlunda så för all del tyck som fan du vill, men det är du som gör bort dig och du tycker helt enkelt fel.

Bara för att många människor gillar en sak betyder inte det att det på något sätt bra eller rättfärdigat.

vroom...

pew pew...

Medlem

Ni får nog köra en 1on1 i cod låter det som

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Hur skall open world funka i ett fps? Har inget emot fasta uppdrag i fasta banor i liknande spel, däremot att ha lite val under banans gång är alltid kul. Open world skall det vara i RPGs, annars behövs det inte imo.

Taktisk shooter så har du ju arma 3 på gång.

Tycker inte att det är särskilt svårt att föreställa sig en öppen värld i ett fps, ett exempel kan vara tex hidden and dangerous 2, där varenda bana liknar open world mer än korridor shooter.
I mina ögon är open world något jag alltid kommer att stödja, flera av mina favoritspel under 2000 talet har varit det.

Finns ingenting som säger att det inte skulle funka. Jag tänker mig mer "missions" som har mer öppen värld anda, tänk dig att en map är större och har fler valmöjligheter, faktiskt låter en planera själv. Random generated spawns på objectives och fiender/gisslor/whatever skulle addera till bra mycket mer replay value än vad CoD gör i vilket fall.
Och det är väl det man är ute efter iaf jag, att spelet inte ska bli tråkigt.

Dom spelen jag saknar är spel som första rainbow six, Swat spelen, gamla ghost recon.
Visst Arma är schyst, haft en mängd av dom finare online moments i den serien.
Men jag saknar fortfarande stilen från rainbow six, talar absolut inte om vegas delarna, dom förstörde allt.

Men att just få planera, välja vart jag vill gå in på mappen, välja hur jag vill utföra operationen, ha mina kamrater som faktiskt kan dö och försvinna för alltid utan att spelet är över.

Spelet jag kikar på mest just nu är Takedown operation red sabre, som verkar följa i liknande anda.
Är så otroligt trött på run and gun.

Bror väll på hur man definierar open world antar jag. Om man tänker sig Ghost recon 1, så är det ju banor, dock väldigt öppna, det skulle vara perfekt. Men att ha en karta som Skyrim, där man bokstavligt talat kan gå vart man vill, när man vill, i ett fps, skulle nog inte funka så bra.

Borderlands.

Och hur bra skulle en värld som borderlands fungera i ett Cod spel?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Urk, jag säger som många andra utvecklare sagt, nästa generation är det open world som gäller! därmed kan korridor shooters fara åt pipsvängen jag saknar genren taktisk shooter när man behöver tänka lite.

Hur skall open world funka i ett fps? Har inget emot fasta uppdrag i fasta banor i liknande spel, däremot att ha lite val under banans gång är alltid kul. Open world skall det vara i RPGs, annars behövs det inte imo.

Taktisk shooter så har du ju arma 3 på gång.

Tycker inte att det är särskilt svårt att föreställa sig en öppen värld i ett fps, ett exempel kan vara tex hidden and dangerous 2, där varenda bana liknar open world mer än korridor shooter.
I mina ögon är open world något jag alltid kommer att stödja, flera av mina favoritspel under 2000 talet har varit det.

Finns ingenting som säger att det inte skulle funka. Jag tänker mig mer "missions" som har mer öppen värld anda, tänk dig att en map är större och har fler valmöjligheter, faktiskt låter en planera själv. Random generated spawns på objectives och fiender/gisslor/whatever skulle addera till bra mycket mer replay value än vad CoD gör i vilket fall.
Och det är väl det man är ute efter iaf jag, att spelet inte ska bli tråkigt.

Dom spelen jag saknar är spel som första rainbow six, Swat spelen, gamla ghost recon.
Visst Arma är schyst, haft en mängd av dom finare online moments i den serien.
Men jag saknar fortfarande stilen från rainbow six, talar absolut inte om vegas delarna, dom förstörde allt.

Men att just få planera, välja vart jag vill gå in på mappen, välja hur jag vill utföra operationen, ha mina kamrater som faktiskt kan dö och försvinna för alltid utan att spelet är över.

Spelet jag kikar på mest just nu är Takedown operation red sabre, som verkar följa i liknande anda.
Är så otroligt trött på run and gun.

Bror väll på hur man definierar open world antar jag. Om man tänker sig Ghost recon 1, så är det ju banor, dock väldigt öppna, det skulle vara perfekt. Men att ha en karta som Skyrim, där man bokstavligt talat kan gå vart man vill, när man vill, i ett fps, skulle nog inte funka så bra.

Borderlands.

Och hur bra skulle en värld som borderlands fungera i ett Cod spel?

S.T.A.L.K.E.R skitbra fps med "nästan" öppen värld. Är ju några loading screens men typ.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Är inte det just precis det man gör när man spelar korridor liknande spel? Har man bara en väg så måste man ju ta sig igenom HELA banan.

Nä bättre är det att få sträcka på benen lite så man får utforska och testa alternativa vägar för att lösa uppgiften som man har framför sig.
Vill ha fler gafflar i vägen!


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

12
Skriv svar