Någon som tar ut ett par dagars semester runt mitten av september?

Medlem
Någon som tar ut ett par dagars semester runt mitten av september?

Har aldrig gjort det tidigare trots att många bra spel och det faktum att jag är en riktig spelnörd har legat nära till hands, men i och med släppet av GTA V (som är en tisdag?!!) så känner jag att jag bara måste!

GTA V kommer nog bli ett av världens genom tiderna bästa spel... och jag bara MÅSTE vara där dag 1.

Så, någon annan som tar ett par dagars semester från den 17 sept.?


signatur

"High life on low budget"

Blir Gta V på PC så kanske våren -14 haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Mina semesterdagar vart slut redan 5 juli, vete katten var dom tog vägen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

KoP
Medlem

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Testpilot

Spelsemester är ju bra semestrar , de brukar sällan vara då många andra tar semester vilket innebär att det är lättare att ta ledigt

Medlem
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Det beror väl på vilket jobb man har och hur det ser ut på den arbetsplatsen som man jobbar på.

Man kan ju inte bara ta ledigt hur som helst, det kan man inte på någon arbetsplats - det finns ju regler som styr upp sådant. Att arbetsgivaren t ex måste veta ett tag innan, samt att det inte får riskera att gå ut över verksamheten och så vidare.

Men om allt är grönt så ser jag inga problem med att ta ledigt på grund av spel. Precis som en del tar ledigt för älgjakten, eller att dom vill se ett OS som sänds på dagtid.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Fast ansvar för ditt jobb har ju inget att göra med vart och med vad du väljer att spendera din semester.

On topic:
Nej, GTA 5 lockar inte så. OM jag någonsin tar ledigt/semester för att spela så lär det nog bli när antingen "The Division" eller "Star Citizen" släpps. Så det är en bit bort


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Skulle jag få för mig att ta semester för att kunna spela spel, så skulle det iallafall vara på hösten eller vintern. Hade fått allt för står ångest att sitta inne och spela i det här fina vädret


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Enda gången jag tagit ut semester för ett spel var när Diablo2 släpptes. Jag är inte en stor älskare av GTA, så, nej, ingen semester.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Skulle du ta ut semesterdagar för att gå på konsert? Åka över en weekend någonstans? För att fira din födelsedag? Eller tar du bara ut 4 veckor under semesterperioden och sen jobbar du järnet i 340 dagar?
Ansvaret för mitt jobb tar jag när jag ÄR PÅ arbetet...

Pliktrogen kan jag förstå och jag argumenterar inte emot det.. men det finns annat i livet än att jobba ihjäl sig.


signatur

"High life on low budget"

KoP
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Det beror väl på vilket jobb man har och hur det ser ut på den arbetsplatsen som man jobbar på.

Man kan ju inte bara ta ledigt hur som helst, det kan man inte på någon arbetsplats - det finns ju regler som styr upp sådant. Att arbetsgivaren t ex måste veta ett tag innan, samt att det inte får riskera att gå ut över verksamheten och så vidare.

Men om allt är grönt så ser jag inga problem med att ta ledigt på grund av spel. Precis som en del tar ledigt för älgjakten, eller att dom vill se ett OS som sänds på dagtid.

Skulle aldrig ta ut ledighet pga ett sportevenemang heller. Finns ju alltid repriser att titta på när det kommer till sådant.

KoP
Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Skulle du ta ut semesterdagar för att gå på konsert? Åka över en weekend någonstans? För att fira din födelsedag? Eller tar du bara ut 4 veckor under semesterperioden och sen jobbar du järnet i 340 dagar?
Ansvaret för mitt jobb tar jag när jag ÄR PÅ arbetet...

Pliktrogen kan jag förstå och jag argumenterar inte emot det.. men det finns annat i livet än att jobba ihjäl sig.

Ta ledigt pga av födelsedag? Aldrig hänt. Fyller man mitt i veckan skjuter man firandet till lördagen. Då kan folk komma.

Men skitsamma iaf.. för att återgå till ämnet:

GTA 5 kommer ju iaf räcka länge då man man kommer kunna spela det max en timme eller två per dag efter release.

Medlem

GTA V får nog rätt många att sjukskriva sig.

Medlem

Jag har flera gånger använt semesterdagar för att spela upp ett spel ett par dagar extra men inte denna gång då dem redan är slut typ har bokat upp 2veckor efter den 29 november då min konsol släpps.

Medlem
Skrivet av InkedOdin:

Jag har flera gånger använt semesterdagar för att spela upp ett spel ett par dagar extra men inte denna gång då dem redan är slut typ har bokat upp 2veckor efter den 29 november då min konsol släpps.

Ja fan, skulle vilja vara ledig både när BF4 släpps och när PS4 släpps.. men man har inte hur mycket semester som helst att plocka ut
Nu är man ledig den 17 iaf och den 16 står man på nattöpppet och hämtar spelet, sen jävlar blir det en "all nighter"


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Nu är man ledig den 17 iaf och den 16 står man på nattöpppet och hämtar spelet, sen jävlar blir det en "all nighter"

True dat.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Skulle du ta ut semesterdagar för att gå på konsert? Åka över en weekend någonstans? För att fira din födelsedag? Eller tar du bara ut 4 veckor under semesterperioden och sen jobbar du järnet i 340 dagar?
Ansvaret för mitt jobb tar jag när jag ÄR PÅ arbetet...

Pliktrogen kan jag förstå och jag argumenterar inte emot det.. men det finns annat i livet än att jobba ihjäl sig.

Ta ledigt pga av födelsedag? Aldrig hänt. Fyller man mitt i veckan skjuter man firandet till lördagen. Då kan folk komma.

Men skitsamma iaf.. för att återgå till ämnet:

GTA 5 kommer ju iaf räcka länge då man man kommer kunna spela det max en timme eller två per dag efter release.

Vad tar du ledigt för då? eller jobbar du stenhårt 365 dagar om året?

On topic: Arbetslös så behöver inte ta ledigt. Gjorde det dock när d3 släpptes.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tar aldrig ut semester pga ett spel. Känns bara fel. Man måste ju känna någon form av ansvar för sitt jobb.

Det är väl knappast oansvarigt? Det finns ingen semesterlag med tillåtna aktiviteter. Vissa tar semester för att åka till stranden. Andra spelar. Vissa bara degar hemma. Vad är tillåtet, enligt dig?


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har semester året runt. (Inte pensionär)


signatur

IDKFA

1
Skriv svar