Firefly Online utannonserat

Medlem
Medlem

Jag kräktes lite i min mun...

k3m
Medlem
Skrivet av Weyland:
Skrivet av vurt:

Ganska överskattad serie faktiskt, och då är jag en riktig Sci-finörd (som samlar på Star Wars figurer/skepp och hela det köret )

Star Wars är väl för sjutton inte sci-fi - det är fantasy - stoooor skillnad! ;p

StarWars är Scifi med rymdtema.

Firefly är bästa serien någonsin.

Att göra handhållet spel utav Firefly är som att spotta serien och fansen i ansiktet.

Medlem

Jag älskar serien, men det här känns ju lite som att skända liket...

Medlem

Kommer ihåg att jag tittade igenom hela serien när den var rätt ny, skaffade den på dvd från USA, diggade den starkt, men spel till mobil? Meh :/ Något mer seriöst kunde ju verkligen göras med Firefly universumet.

Medlem

Min första tanke är, varför tar ens fz upp mobilspel? Och sen ett kasst spel dessutom. Enda gången dom ens borde få nämna tablets o smartphones är om det handlar om nåt riktigt smaskigt. Typ battlefield 4, xbox one och ps4 sammanhang.

Medlem
Skrivet av Weyland:
Skrivet av vurt:

Ganska överskattad serie faktiskt, och då är jag en riktig Sci-finörd (som samlar på Star Wars figurer/skepp och hela det köret )

Star Wars är väl för sjutton inte sci-fi - det är fantasy - stoooor skillnad! ;p

Nja, det är faktiskt både och.

Avancerad teknologi finns det gott om i Star Wars, vilket gör det till solklart fall av sci-fi. Sedan har det förstås magiska inslag som the Force och döda kroppar som försvinner, vilket även gör det till fantasy.

Jag gillar definitionen här, "science fantasy"...

http://scifi.about.com/od/starwarsglossaryandfaq/a/Star-Wars-...

Men det är OT. Om nyheten ville jag skriva "mobilt socialt? urk, tack och hej".

Medlem

Om det ska leva upp till TV-serien läggs det rimligen ner efter ett DLC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

12
Skriv svar