Halo: Reach premiärfilmat, trailer hos FZ

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av draim:

Gud vad irriterad jag blir på er som inte vet vad ni pratar om!

Nu motsa du allt dig själv.

Och tunga motargument kommer du med också... folk dessa dagar.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av xector:

Håller helt klart med. Finns inte mycket story att hurra över i den där spelserien.

Visserligen innebär inte ett stort universum bra story, men Halo-serien har bra story. Halo 2: ODST hade en grymt bra story, men den var gömd som audio-logs vilket de flesta (lata) missade (deras förlust). Sen har Halo 1-3 klart bra story, som hänger ihop och engagerar (om man spelar spelet vet man, och om man orkar med en story).

Dock behöver ju vissa *wall of text* för att fatta att ett spel har en story, tycker synd om er. Det finns i Halo både filmsekvenser, in-game kommunikation och text (som t.ex. i Terminals). Ska man döma spelet på förhand, eller har aldrig ens orkat spela det seriöst så kan jag förstå om man missat storyn, annars är det illa. Härnäst är det väl dags att hävda att Bioshock inte heller har någon story? *facepalm*

Avundsjukan har många ansikten men inget är vackert

Medlem

Det är ju där det kniper. Lathet. De flesta av mina polare är fortfarande säkra på att MC dör i slutet av H3. Medan jag som ett inbitet fan vet allt om vad Guilty spark 343 verkligen är, vad alla Audiologs och Terminals handlar om. Och framför allt hur djupt spelet är. Sen tyvärr är det fläckat av ett multiplayer i P2P stil fyllt med P12or. Men det kan jag leva med.


signatur
Medlem

Halo är ju absolut inte det bästa Xboxen har att erbjuda, men samtidigt är det min favoritserie till Xbox-konsolerna. Personligen tror jag att det är för att spelet är "mellantungt". Det är inte helt hjärndött, men det är inte överseriöst heller. Det är ett spel som du kan sitta och spela med dina vänner och ha kul med utan att behöva engagera dig till det yttersta.
Storyn är kanske inte den mest originella, men den är engagerande. Creds till Bungie för att Master Chief inte jagar prinsessor

(Förutom när man hämtar Cortana på High charity)

..

Nu undrar man om Reach kommer bli bra eller inte.. Ska inte ha för stora förhoppningar.

Medlem

hur får man tillgång till betan? stod ju nåt om de när man köpte Halo3: ODST... kan någon PM mig om de? tack!!

Medlem

Så jävla awesome! Släng dig i väggen episode 3!

Vad dillar folk om att Halo har en dålig handling(använd svenska FFS)? Bara för att ni har för lite tålamod för att stå ut med cutscenes så behöver ni ju inte hävda att spelet har dålig handling. Jämför med Half-Life t.ex. som många verkar höja till skyarna så står den handlingen ju sig inte ens mot Halos marknadsförings handling.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Inaktiv
Skrivet av Frede:

Att det skulle bli det bästa spelet 2010 tvivlar jag starkt på. Tror inte den kommer ha en chans mot GoW III eller G5.

Spännande teori, men med tanke på att det sålts ett Halo 3 för var tredje xbox360 tror jag inte den kommer hålla.

Inaktiv
Skrivet av TwistedCrunch:

hur får man tillgång till betan? stod ju nåt om de när man köpte Halo3: ODST... kan någon PM mig om de? tack!!

Multiplayer betan är på något sätt kopplad till ODST-story discen, så det går bra att köpa begagnat med.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Reach har som grund en grym story, och möjligheterna till nytt/varierat gameplay är stora. Visserligen brukar Bungie satsa mer på story, balans och buggfria spel än på grafik, men jag är övertygad om att även grafiken kommer att bli klart sevärd (om än inte bäst, öppna miljöer medför vissa offer). Ska bli intressant att se mer videos etc. så man kan få sig en uppfattning om spelet

Tycker väldigt många verkar glömma att Halo-spelen har rätt stora miljöer, med många fiender med rätt bra AI och sådant, och det gör ju så att grafiken får lida

Halo Reach blir väl egentligen vad Halo 3 borde varit rent tekniskt, men Halo 3 var ju ändå inte fy skam...Här är lite tekniskt om ODST
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-odst-tech-an...

Även om Halo Reach inte blir det snyggaste spelet, så kan det mycket väl bli ett av de bästa när det kommer till teknisk bedömning

Med mer linjära miljöer och sådant, skulle nog Reach kunna bli oerhört snyggt...

Även den mest inbitna PS3-gossen vet nog innerst inne att det finns en teknisk orsak till varför Killzone 2 och Uncharted 2 inte har samma skala som Halo(eller Alan Wake för den delen)

Medlem
Skrivet av SwedishFish:
Skrivet av TwistedCrunch:

hur får man tillgång till betan? stod ju nåt om de när man köpte Halo3: ODST... kan någon PM mig om de? tack!!

Multiplayer betan är på något sätt kopplad till ODST-story discen, så det går bra att köpa begagnat med.

jaha okej, tack så mycket

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av xector:

Håller helt klart med. Finns inte mycket story att hurra över i den där spelserien.

Visserligen innebär inte ett stort universum bra story, men Halo-serien har bra story. Halo 2: ODST hade en grymt bra story, men den var gömd som audio-logs vilket de flesta (lata) missade (deras förlust). Sen har Halo 1-3 klart bra story, som hänger ihop och engagerar (om man spelar spelet vet man, och om man orkar med en story).

Dock behöver ju vissa *wall of text* för att fatta att ett spel har en story, tycker synd om er. Det finns i Halo både filmsekvenser, in-game kommunikation och text (som t.ex. i Terminals). Ska man döma spelet på förhand, eller har aldrig ens orkat spela det seriöst så kan jag förstå om man missat storyn, annars är det illa. Härnäst är det väl dags att hävda att Bioshock inte heller har någon story? *facepalm*

Avundsjukan har många ansikten men inget är vackert

Har ej spelat ODST, älskade det första Halo, spelade aldrig tvåan mer än några gånger hos polare. Halo 3 tyckte jag var ett riktigt bra spel, men singelplayerdelen var riktigt dålig. Multiplayer, forge och theater var grymt och jag tycker fortfarande Halo 3 har den bästa multiplayerupplevelsen på konsol.

Sen får du gärna sluta insinuera att man är lat och dum bara för att man inte gillar storyn i Halo-serien. Det vore lika fjantigt som att jag skulle kalla dig en infantil idiot för att du gillar storyn i Halo. Jag föredrar rollspel framför shooters och rollspel brukar vara betydligt tyngre rent storymässigt än shooters. Så kom inte och säg att man är lat och inte orkar sätta sig in i den fantastiskt välskrivna, nobelprisvinnande storyn i Halo-serien bara för att man ogillar den.

Mitt problem med Halo-serien är följande. Det finns inte en enda intressant karaktär i hela Halo universumet. Som spelare så gör man inget annat än att ständigt skjuta rymdisar. Alla viktiga storysegment levereras i form av trista cutscenes som man aldrig känner sig delaktig i. Dialogen är trist, karaktärerna är otroligt tvådimensionella(inte grafiskt menat) och man får aldrig någon känsla av att de har någon bakgrund. Halo fokuserar så mycket på stora händelser och stora intriger. Planeter förstörs, stora ringplaneter hotar galaxen och The Flood skördar alla livsformer. Det blir lite för pampigt, lite tjatigt och lite hetsigt.

Jämför med Half Life 2 när man anländer till Black Mesa East eller när man anländer med tåget till City 17. Där har man ingen Cortana eller någon cigartuggande sergeant som spyr information om combines härs och tvärs via någon comlink. Där står man öga mot öga med karaktärerna och får se vad som pågår med egna ögon. Man får aldrig riktigt veta vad det är som pågår, varför, vilka är combines etc. Det får man fundera över själv. Man fäster sig vid karaktärerna och man känner sig genuint motiverad att kämpa mot combines. I Halo är min enda motivation att kämpa mot Covenanterna att att mitt sikte lyser rött när jag siktar på dem.

Halo-serien har alltid haft fantastisk multiplayer. Första spelet hade en bra kampanj för att det var väldigt nyskapande, co-op, hade bra speldesign och var helt enkelt väldigt roligt. Kampanjen i Halo 3 var ju däremot fruktansvärt trist. Det hade ju inte utvecklats alls sen det första spelet och storyn var tråkig.

Tycker dock att Halo 3 i sin helhet är ett grymt bra spel.

Jag kanske tar i när jag pratar om storyn i Halo-serien. Den är ju inte förjävligt men man hör så ofta att den hyllas till skyarna och jag har aldrig förstått varför. Den har helt okej story för ett FPS men mer än så skulle jag inte lovorda storyn.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av xector:

Håller helt klart med. Finns inte mycket story att hurra över i den där spelserien.

Visserligen innebär inte ett stort universum bra story, men Halo-serien har bra story. Halo 2: ODST hade en grymt bra story, men den var gömd som audio-logs vilket de flesta (lata) missade (deras förlust). Sen har Halo 1-3 klart bra story, som hänger ihop och engagerar (om man spelar spelet vet man, och om man orkar med en story).

Dock behöver ju vissa *wall of text* för att fatta att ett spel har en story, tycker synd om er. Det finns i Halo både filmsekvenser, in-game kommunikation och text (som t.ex. i Terminals). Ska man döma spelet på förhand, eller har aldrig ens orkat spela det seriöst så kan jag förstå om man missat storyn, annars är det illa. Härnäst är det väl dags att hävda att Bioshock inte heller har någon story? *facepalm*

Avundsjukan har många ansikten men inget är vackert

Har ej spelat ODST, älskade det första Halo, spelade aldrig tvåan mer än några gånger hos polare. Halo 3 tyckte jag var ett riktigt bra spel, men singelplayerdelen var riktigt dålig. Multiplayer, forge och theater var grymt och jag tycker fortfarande Halo 3 har den bästa multiplayerupplevelsen på konsol.

Sen får du gärna sluta insinuera att man är lat och dum bara för att man inte gillar storyn i Halo-serien. Det vore lika fjantigt som att jag skulle kalla dig en infantil idiot för att du gillar storyn i Halo. Jag föredrar rollspel framför shooters och rollspel brukar vara betydligt tyngre rent storymässigt än shooters. Så kom inte och säg att man är lat och inte orkar sätta sig in i den fantastiskt välskrivna, nobelprisvinnande storyn i Halo-serien bara för att man ogillar den.

Mitt problem med Halo-serien är följande. Det finns inte en enda intressant karaktär i hela Halo universumet. Som spelare så gör man inget annat än att ständigt skjuta rymdisar. Alla viktiga storysegment levereras i form av trista cutscenes som man aldrig känner sig delaktig i. Dialogen är trist, karaktärerna är otroligt tvådimensionella(inte grafiskt menat) och man får aldrig någon känsla av att de har någon bakgrund. Halo fokuserar så mycket på stora händelser och stora intriger. Planeter förstörs, stora ringplaneter hotar galaxen och The Flood skördar alla livsformer. Det blir lite för pampigt, lite tjatigt och lite hetsigt.

Jämför med Half Life 2 när man anländer till Black Mesa East eller när man anländer med tåget till City 17. Där har man ingen Cortana eller någon cigartuggande sergeant som spyr information om combines härs och tvärs via någon comlink. Där står man öga mot öga med karaktärerna och får se vad som pågår med egna ögon. Man får aldrig riktigt veta vad det är som pågår, varför, vilka är combines etc. Det får man fundera över själv. Man fäster sig vid karaktärerna och man känner sig genuint motiverad att kämpa mot combines. I Halo är min enda motivation att kämpa mot Covenanterna att att mitt sikte lyser rött när jag siktar på dem.

Halo-serien har alltid haft fantastisk multiplayer. Första spelet hade en bra kampanj för att det var väldigt nyskapande, co-op, hade bra speldesign och var helt enkelt väldigt roligt. Kampanjen i Halo 3 var ju däremot fruktansvärt trist. Det hade ju inte utvecklats alls sen det första spelet och storyn var tråkig.

Tycker dock att Halo 3 i sin helhet är ett grymt bra spel.

Jag kanske tar i när jag pratar om storyn i Halo-serien. Den är ju inte förjävligt men man hör så ofta att den hyllas till skyarna och jag har aldrig förstått varför. Den har helt okej story för ett FPS men mer än så skulle jag inte lovorda storyn.

Mja, själv blev man inte särskilt imponerad utav storyn i vare sig halo 3 eller i half-life 2.

Halo 3 var dock något bättre på den fronten.

Half-life 2 kändes rätt ihophaffsat, speciellt med de där bil/båtbanorna som bara fanns där som utfyllnad, ravenholm och andra banor var bättre, men det märks att det saknas en del där med.

I halo-universumet blev man lite trött på att bara lira som masterchief iaf, de ändrade lite på det i 2an och man fick lira en något mer intressant karaktär och en liten vändning som gjorde det hela lite roligare.

Tråkigt nog blev det stora klagomål på detta och arbiters roll blev betydligt mindre i 3an.

Hoppas de gör något spel baserat på vad som händer med elites någon gång iaf, de var mer intressanta än masterchief iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar