Mojangs Scrolls säljer bra

Medlem

Kan inte bara Mojang börja sälja sina spel på Steam...

Medlem

Är inte så insatt i scrolls, är de mikro transaktioner i spelet ? eller är de något som kommer implementeras? någon som har pejl säg gärna. ser ut som ett intressant magic game.

Medlem
Skrivet av farfadern:

Är inte så insatt i scrolls, är de mikro transaktioner i spelet ? eller är de något som kommer implementeras? någon som har pejl säg gärna. ser ut som ett intressant magic game.

Det finns men de ger dig ingen fördel, allt du kan göra med riktiga pengar är att köpa andra starter packs som man ändå kan köpa för guld, sen kan du köpa 6 random kort per vecka som också går att köpa med guld antingen i shopen eller av andra spelare. Trading är en stor grej och det är väldigt lätt att komma över de kort man behöver.

Medlem

Köpte det för ett tag sen, spelade igenom alla utom typ 5 hard trials. Men jag tröttnade i alla fall ganska snabbt. Men jag tror ingen har speciellt höga förväntningar heller.

Sedan håller jag med mr Amiz ovan. Av någon anledning rör jag knappt spel som inte släpps på steam. Steam äger, ett konto för alla spel.

Medlem

Har inte spelat CCG tidigare, men det låter som att det snabbt degraderar till pay-2-win?

Inaktiv
Skrivet av hewra:

Har inte spelat CCG tidigare, men det låter som att det snabbt degraderar till pay-2-win?

Har för mig att man inte kunde spendera riktiga pengar för att köpa kort i Scrolls, bara ingame pengar.

Det man kunde köpa för riktiga pengar var starter decks, som alltid har samma kort och man bara kan äga ett exemplar av, samt karaktärer. Alltså visuella saker som inte påverkar gameplay. Om jag inte misstar mig.

Inaktiv

Ska bli intressant att se hur detta står sig mot Blizzard's Hearthstone. För det är väl i princip samma sorts spel? Skillnaden vad jag vet, är att Blizzard's kostar en massa riktiga pengar för att få nya kort.

Medlem

Jag gillar scrolls men som någon sa i tråden, lite halvsegt när man inte har bra kort (som mig), torskar alla matcher jag kör online så harvar just nu mot datormotståndare/trials.
Blir en dimension extra i och med spelplanen man lägger upp korten på, vilket gör att detta spel sticker ut mot andra kortspel.

Sedan undrar jag vart alla 100 000 spelare är ? ?
När man loggar in ser man hur många spelare som är inne samt hur många som varit inloggade de senaste 24 h, brukar vara mellan 600-1000 pers inne och runt 6-9000 totalt på en dag.

Medlem
Citat:

Kanske sitter Markus Persson och gänget på ännu en digital guldgruva?

Mojang köptes ju upp av Microsoft. Jag ser inte inte på hur Markus Persson skulle kunna sitta på guldgruvan längre?

12
Skriv svar