TV6 sänder The International Dota 2 Championship

Medlem

HOPPAS ALLIANCE TAR HEM TI3 ! HEJA SVERIGE.

Medlem
Skrivet av Exxo:

E-sport... vem uppfann den idiotin?

Jag tycker det är rätt kul att titta på proffs som spelar Starcraft II. Är ganska fascinerande hur många bollar i luften de har samtidigt. De spelar som en CPU som kan göra felra saker samtidigt. Galet.

Däremot Dota/LoL tycker jag är extremt tråkigt. Ser ingenting i vad som är kul med det. Men kul att de satsar på e-sport i allafall...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Exxo:

E-sport... vem uppfann den idiotin?

Jag tycker det är rätt kul att titta på proffs som spelar Starcraft II. Är ganska fascinerande hur många bollar i luften de har samtidigt. De spelar som en CPU som kan göra felra saker samtidigt. Galet.

Däremot Dota/LoL tycker jag är extremt tråkigt. Ser ingenting i vad som är kul med det. Men kul att de satsar på e-sport i allafall...

Det är väl ganska beroende på hur insatt man är i spelen. Jag har inte kört starcraft sedan broodwar men har sett lite SC2 matcher och visst man hänger med lite men det är svårt att hänga med i vissa moment då man inte kan alla nya uppgraderingar, abilities på de nya enheterna.

Men jag har spelat och sett mycket av Dota, HoN och Dota 2 och det är mycket lättare och intressantare för mig att se på intensiva matcher från dem spelen än SC2 för mig.

Medlem

om svt kör wcs så skulle det ju vara guld...*pekar uppåt* jag spelar ju inte moba så jag är måttligt intresserad av dota, men sc2 kan jag aldrig se för mycket av

förtydligande- jag spelar inte sc2 man har spelat det och kan mekaniken bakom så det är nog därför jag är så fascinerad av att se teh pros.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av sarg:
Skrivet av Gaara:

Kan bli kul, vissa spel är roligare att titta på när andra spelar än att spela själv, Starcraft 2 är ett sånt spel.
Dota har jag aldrig sett, men ska nog bänka mig och se vad folk pratar om^^

Jag rekommenderar dig att bekanta dig lite mer spelet innan du tittar då det kommer att göra det mer lätt att följa, annars är det en risk att en massa händer och du bara är allmänt förvirrad medan abilities flyger höger och vänster.

Hehe ok, vågar jag inte lita på att de har bra kommentatorer så det ska gå bra ändå?

Saken är väl mer att kommenterandet nog inte säger dig särskilt mycket ifall du inte förstår vad dom säger.

Medlem

Det här blir bra detta... Mer E-Sport åt folket!

Medlem

Så de sänder samma sändning som på twitch men utan möjlighet att öka kvaliteten och bara på TV6 play. Nej tack.

Hoppas finalen iaf går på kanalen

FM-guru
F.d. Sisyr

Njae, att titta på sport som inte är idrott är för mig helt ointressant. Men lycka till.

12
Skriv svar