intressekoll: Atari 1040 STFM + Orig. Monitor, m. m.

Medlem
intressekoll: Atari 1040 STFM + Orig. Monitor, m. m.

Hejsan!

Jag tänkte kolla om någon är intresserad av en Atari 1040 STFM med originalmonitor.

Monitorn är en monokrom monitor som krävs för vissa program så som Cubase, etc. Värt att notera att spel funkar i regel inte bra på den monitorn, utan bara TOS och mjukvara gjord för det. Den går koppla till TV:n såklart.

Jag har bytt tangentbord (köpt från en i Atariklubben) och diskettstation (hade en fungerande för PC som var kompatibel) så den funkar fint. Finns en Tac-2, Golden Image mus (dock funkar den ej), Golden Image musmatta, samt några disketter.

Finns namn på välkända musikprogram skrivet på en eller flera disketter så att säga.

Nu står den mest och samlar damm i förrådet då jag tänkt använda den i studion för att få det där "svänget" MIDI klockan har i den. Men tyvärr är plats begränsad och den används ändå inte tillräckligt mycket för motivera åbäket.

FZ har första tjing på den innan den går på tradera så ge mig ett bud om du vill.
Kan skicka (dyrt), men nästan trevligare om någon kommer förbi och hämtar den :), bor i göteborg.

1
Skriv svar