skyrim till pc ?

Medlem
skyrim till pc ?

köpte skyrim till mitt 360 på release men har hela tiden funderat på att kanske köpa det till pc, inte för moddandet utan för bättre flyt i fps då 360 har sina droppar här å där, det som hållit mig från det är dock att jag har ett gtx 670 kort som verkar bete sig väldigt lustigt med vissa spel, gw2 och bf3 har strulat som satan men alla andra spel funkar fint =/ men är det värt att köpa skyrim till pc ? och är skillnaden stor när det gäller fps.

ska tillägga att jag inte spelat skyrim sen första dlc't (äger inga av dom)


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

Du bör få bra fps med ett 670, polaren kör Skyrim med ett sådant och han har bra flyt trots flera moddar.

Så du bör få bättre flyt plus bättre grafik (särskilt om du laddar ned dom officiella HD grafiktexturerna från steam.)

Vad väntar du på?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ja, vad har du för spec?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Räcker väll att han sa 670... Det flyter fint dä


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

i5 ivy 3450 3.10 ghz ,, 8gb ram gtx 670


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

O ja, inga problem med den datorn om du spelar i standardupplösningen 1080p, synd bara att du inte var ute lite tidigare under sommar-rean när http://store.steampowered.com/sub/28187/ kostade 250-300 :-
Men det är fortfarande otroligt mycket spelvärde och speltid för pengarna, spelat Skyrim 200h och bara kommit 31% av vägen i achivements ännu.
Rekommenderar verkligen modden "Random Alternate Start" som gör varje ny karaktär eller omstart av spelet till en unik upplevelse där man kan börja på olika platser (verkligen olika udda platser) med olika bakgrund utan att behöva tröska igenom standardinledningen av spelet!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

O ja, inga problem med den datorn om du spelar i standardupplösningen 1080p, synd bara att du inte var ute lite tidigare under sommar-rean när http://store.steampowered.com/sub/28187/ kostade 250-300 :-
Men det är fortfarande otroligt mycket spelvärde och speltid för pengarna, spelat Skyrim 200h och bara kommit 31% av vägen i achivements ännu.
Rekommenderar verkligen modden "Random Alternate Start" som gör varje ny karaktär eller omstart av spelet till en unik upplevelse där man kan börja på olika platser (verkligen olika udda platser) med olika bakgrund utan att behöva tröska igenom standardinledningen av spelet!

legendary kostar ju 400 typ nu så inte så farligt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av skogsvilden:

O ja, inga problem med den datorn om du spelar i standardupplösningen 1080p, synd bara att du inte var ute lite tidigare under sommar-rean när http://store.steampowered.com/sub/28187/ kostade 250-300 :-
Men det är fortfarande otroligt mycket spelvärde och speltid för pengarna, spelat Skyrim 200h och bara kommit 31% av vägen i achivements ännu.
Rekommenderar verkligen modden "Random Alternate Start" som gör varje ny karaktär eller omstart av spelet till en unik upplevelse där man kan börja på olika platser (verkligen olika udda platser) med olika bakgrund utan att behöva tröska igenom standardinledningen av spelet!

legendary kostar ju 400 typ nu så inte så farligt

Nej absolut inte med tanke på hur länge man kan spela Skyrim innan man sett och gjort allt, men på rean var det farligt billigt för vad man får. Att sedan experimentera med moddar och hitta de man tycker förbättrar och förändrar spelet utan att det blir ospelbart är väl det enda bekymret.
Har själv bara spelat 60-70h (ca. 3 gånger) in i spelet pga. att jag tidigare körde med otroligt många grafikmoddar som gjorde spelet tungdrivet men inte för tungdrivet, problemet vara bara att efter 60-70h så vart spel-sessionen så stor och minneskrävande att Skyrim började krasha oftare och oftare och det bara var att börja om. Nu har jag dock bantat ned antalet moddar och det verkar nu vara spelbart så jag kan få uppleva lite mera av djupet i spelet. Värt att notera att trots att man spelar om t.ex. inledningen av spelet så upptäcker man hela tiden nya saker som man missat tidigare och jag är otroligt noggrann i utforskandet så det är en verklig bedrift av utvecklarna.

Och glöm inte modden Random Alternate Start, verkligen guld värd!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av skogsvilden:

O ja, inga problem med den datorn om du spelar i standardupplösningen 1080p, synd bara att du inte var ute lite tidigare under sommar-rean när http://store.steampowered.com/sub/28187/ kostade 250-300 :-
Men det är fortfarande otroligt mycket spelvärde och speltid för pengarna, spelat Skyrim 200h och bara kommit 31% av vägen i achivements ännu.
Rekommenderar verkligen modden "Random Alternate Start" som gör varje ny karaktär eller omstart av spelet till en unik upplevelse där man kan börja på olika platser (verkligen olika udda platser) med olika bakgrund utan att behöva tröska igenom standardinledningen av spelet!

legendary kostar ju 400 typ nu så inte så farligt

Nej absolut inte med tanke på hur länge man kan spela Skyrim innan man sett och gjort allt, men på rean var det farligt billigt för vad man får. Att sedan experimentera med moddar och hitta de man tycker förbättrar och förändrar spelet utan att det blir ospelbart är väl det enda bekymret.
Har själv bara spelat 60-70h (ca. 3 gånger) in i spelet pga. att jag tidigare körde med otroligt många grafikmoddar som gjorde spelet tungdrivet men inte för tungdrivet, problemet vara bara att efter 60-70h så vart spel-sessionen så stor och minneskrävande att Skyrim började krasha oftare och oftare och det bara var att börja om. Nu har jag dock bantat ned antalet moddar och det verkar nu vara spelbart så jag kan få uppleva lite mera av djupet i spelet. Värt att notera att trots att man spelar om t.ex. inledningen av spelet så upptäcker man hela tiden nya saker som man missat tidigare och jag är otroligt noggrann i utforskandet så det är en verklig bedrift av utvecklarna.

Och glöm inte modden Random Alternate Start, verkligen guld värd!

testar lite lugnt nu på high settings utan moddar å än så länge flyter allt på, dock så är jag långt ifrån dom områdena där min lilla box hade fps problem xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av skogsvilden:

O ja, inga problem med den datorn om du spelar i standardupplösningen 1080p, synd bara att du inte var ute lite tidigare under sommar-rean när http://store.steampowered.com/sub/28187/ kostade 250-300 :-
Men det är fortfarande otroligt mycket spelvärde och speltid för pengarna, spelat Skyrim 200h och bara kommit 31% av vägen i achivements ännu.
Rekommenderar verkligen modden "Random Alternate Start" som gör varje ny karaktär eller omstart av spelet till en unik upplevelse där man kan börja på olika platser (verkligen olika udda platser) med olika bakgrund utan att behöva tröska igenom standardinledningen av spelet!

legendary kostar ju 400 typ nu så inte så farligt

Nej absolut inte med tanke på hur länge man kan spela Skyrim innan man sett och gjort allt, men på rean var det farligt billigt för vad man får. Att sedan experimentera med moddar och hitta de man tycker förbättrar och förändrar spelet utan att det blir ospelbart är väl det enda bekymret.
Har själv bara spelat 60-70h (ca. 3 gånger) in i spelet pga. att jag tidigare körde med otroligt många grafikmoddar som gjorde spelet tungdrivet men inte för tungdrivet, problemet vara bara att efter 60-70h så vart spel-sessionen så stor och minneskrävande att Skyrim började krasha oftare och oftare och det bara var att börja om. Nu har jag dock bantat ned antalet moddar och det verkar nu vara spelbart så jag kan få uppleva lite mera av djupet i spelet. Värt att notera att trots att man spelar om t.ex. inledningen av spelet så upptäcker man hela tiden nya saker som man missat tidigare och jag är otroligt noggrann i utforskandet så det är en verklig bedrift av utvecklarna.

Och glöm inte modden Random Alternate Start, verkligen guld värd!

testar lite lugnt nu på high settings utan moddar å än så länge flyter allt på, dock så är jag långt ifrån dom områdena där min lilla box hade fps problem xD

Du kan nog utan bekymmer kliva upp på ultra också om du vill!
Sen så kan du ju koppla in en 360 dosa och om du vill att det ska vara som när du spela på din 360 ;p
Skönt spel där man kan luta sig bakåt i stolen med en dosa i näven

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Räcker väll att han sa 670... Det flyter fint dä

Jag hoppas du skämtar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skyrim Legendary Edition för 400? Tja.. Om man vill ge mer pengar till utvecklaren är väl det nice. Annars går man hit.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/elder-scr...

20% rabatt-kod.
GMG20-NYMS7-460MO

Vilket då tar ner priset från £23.99 / 240 kronor till £19.2 / 190 kronor.

Ha så kul! Det borde för övrigt flyta fint med dina specs sålänge du inte moddar sönder det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Räcker väll att han sa 670... Det flyter fint dä

Jag hoppas du skämtar.

Nej...vadå tror du han har en sketen single core processor från -97 om han har ett 670?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

var lite äventyrlig nu och installerade hd textures pack


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Vilken upplösning? Det kan verkligen slakta din FPS om du inte är försiktig. Grafikkortet jag har hängandes på väggen kan även vittna om att HD-texture pack i Oblivion kan smälta grafikkort om man ligger lite efter i specsen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Räcker väll att han sa 670... Det flyter fint dä

Jag hoppas du skämtar.

Nej...vadå tror du han har en sketen single core processor från -97 om han har ett 670?

Jag antar inte. Jag tror på på vad han skriver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kör på high settings, jag är mer kåt på konstant bra fps än ett perfekt vissuelt spel, lärde mig den hårda vägen när jag moddade sönder oblivion så det blev skitsnyggt men knappt spelbart xD så bra tips på moddar som inte försämrar fps är välkommet


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Skyrim Redone rekommenderar jag, om du tycker vanliga Skyrim är för enkelt. Den ändrar även skillträden till att ha fler saker, slår ihop pickpocket och lockpicking, m.m. Rekommenderar det starkt iaf om man har spelat vanilla skyrim och vill ha något lite mer utmanande.

Alternate start - för att slippa vanliga, tråkiga inledningen.

Climates of Tamriel - om du vill ha mer vädereffekter och liknande, men vete fan om den kanske kan sänka fps:en för dig

Medlem

Finns en Deadpool Follower mod på steam workshop med om du vill ha, med tanke på din avatar

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Finns en Deadpool Follower mod på steam workshop med om du vill ha, med tanke på din avatar

Yo DrDoom: Nu var det dags igen: http://store.steampowered.com/sub/28187/

Medlem

Mest säkerligen fortfarande billigare med det jag länkade ovan, och det är fortfarande en Steam-nyckel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Medlem

CJS är dock inte en officiell återförsäljare åt Steam. Detta har diskuterats många gånger här, men summa summarum: Deras nycklar köps inte direkt från Steam, so you never know what you get. Nu har iofs många sagt att de funkar bra, men jag skulle inte riskera det.

Each to their own, just a headsup!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

kör på high settings, jag är mer kåt på konstant bra fps än ett perfekt vissuelt spel, lärde mig den hårda vägen när jag moddade sönder oblivion så det blev skitsnyggt men knappt spelbart xD så bra tips på moddar som inte försämrar fps är välkommet

Haha, en klassiker!

Själv har jag kanske 15-20 FPS i Morrowind för närvarande. Jag funderar på att inaktivera ett par moddar, men samtidigt så vill jag ju spela spelet med dessa moddar. Mod-ångest!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Stag:

CJS är dock inte en officiell återförsäljare åt Steam. Detta har diskuterats många gånger här, men summa summarum: Deras nycklar köps inte direkt från Steam, so you never know what you get. Nu har iofs många sagt att de funkar bra, men jag skulle inte riskera det.

Each to their own, just a headsup!

Har handlat där många gånger och har gått smärtfritt jämt Får min nyckel sekunder efter jag har gjort min beställning.
Vad jag har förstått så köper dom in ifrån länder där spelen inte kostar lika mycket som i europa

http://www.pcgamer.com/sponsored/cjs-cd-keys-how-a-19-year-ol...

Medlem

CJS har funkat bra för mig mene använder däremot www.g2play.net istället! snabb bra support och inget strul!

Back till själva tråden!

Tycker du gjorde rätt val att köpa Skyrim till pc! Sj satt jag på ps3:an vid release och gudars detta fps droppen man fick! Som sagt moddarna är ett plus i sidan om!

Good luck in the wilderness of skyrim!

1
Skriv svar