Åh nej, Ouya! Få köper spel till konsolen

Medlem
Skrivet av Rickard Olsson:

Kan tänka mig att majoriteten köper Oyua för emulering endast.

Det enda jag skulle göra, känns som jag inte har behov av Ouya eller så har jag inte fattat grejen med den. Kan koppla min S4 till tv:n och antagligen få samma effekt, t o m kraftigare, med en tillhörande kontroll. Eller så säger mitt huvud med den fakta jag har.

Fester Mudd o Real Racing 3 är typ de ena mobilspel jag ens spelar i mer än 1 min

KoP
Medlem

Kan man kopplat ett tangentbord till den? Då skulle jag kunna köpa en för att enbart emulera C64/Amiga.

ELF
Medlem
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Utvecklarna får ju skylla sig själva som släpper gratisversioner av alla sina spel. Jag har alla Angry Birds och Cut The Rope spelen och har inte spelat klart något av dessa. Kör dock endast om jag väntar någon annan stans än hemma.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Vashgang:

bara min som var DOA?

Min elkabel var DOA, men maskinen i sig fungerade.
Ren tur att jag hade en annan kabel från någon annan maskin, vet inte vilken, som låg på samma spänning och ampere

tänker faktiskt inte ens försöka mig på att få dem att skicka en ny OUYA till mig bara det lär ta 10000000år.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Backade på Kickstarter. Finns ett fåtal spel tillgängliga som jag känner är värda pengarna. Tyvärr är samtliga av dessa renodlade coop-spel lokalt vilket medför att jag nästan aldrig spelar de ändå.

I övrigt är handkontrollerna under all form av kritik. Sitter 2,5 meter från tvn och den tappar anslutning med konsollen nästan varannan sekund vilket medför att de flesta spel i praktiken är helt ospelbara. Visst är det en lågbudgetkonsoll men lite bättre kvalitet än de 4-1 maskinerna med pong och tetris man kan köpa på usb-sticka från teknikmagasinet hade jag nog räknat med.

Mina kontroller är ganska stabila med uppkopplingen. Det jag har problem med är att det är 0.2 sekunders delay när man trycker på knapparna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Såg rubriken, tänkte JOHAN OLANDER.

Bra där. Alla nyheter blir viktiga med en ordvits.

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Vilken flopp.

Förväntade du dig något annat?

Medlem
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Medlem
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Första jag tänkte på också. Gratis funkar inte i längden. Även om jag misstänker att majoriteten av apparna på Appstore inte skulle varit så billiga som 1 $ ifall det inte varit för den "illegala" nerladdningen så är det framtidens modell. Lättdistribuerade spel till ett pris alla har råd med.

Medlem

Android konsoler kommer dö ut lika snabbt som det blev populärt att tänka sig en konsol för android spel.

Hela konceptet är dömt att misslyckas,, vad är det som hindrar dig idag ifrån att spela "Frogger" med en kontroll ala 360 modell utan att du måste köpa en sketen löjlig android konsol? Ingenting hindrar dig för det finns så många lösningar redan.


signatur

Wasted.White.Boys

phi
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Skillnaden är att en iOS-användare orkar inte jailbreaka sin iPhone för att skaffa en app som kostar 7 kr medan en androidanvändare tänker "hm, den finns säkert på..." och laddar sedan hem appen gratis.

En iOS-användare väntar även tills att utvecklaren väljer att släppa appen gratis.

phi
Medlem

Knappast förvånande.

Det kan inte vara många som backade Ouya med tanken att köpa spel till den utan snarare för att kunna köra emulatorer och, så klart, spela alla spel gratis.

Jag kan ju säga att jag var ganska sugen på att backa den på kickstarter men jag såg inte riktigt vitsen med själva konsolen. Kan ju inte påstå att jag ångrade mig så här i efterhand.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Skillnaden är att en iOS-användare orkar inte jailbreaka sin iPhone för att skaffa en app som kostar 7 kr medan en androidanvändare tänker "hm, den finns säkert på..." och laddar sedan hem appen gratis.

En iOS-användare väntar även tills att utvecklaren väljer att släppa appen gratis.

En annan skillnad kan ju också vara att en iOS-användare är helt bekväm med att betala spelutvecklarna så dom kan fortsätta göra spel. Någon som tror att det kommer utvecklas spel till andriod i många år till när mentaliteten är att det ska vara gratis? Påstår inte att alla andriod-användare inte betalar för sig, men att väldigt många gör det, och när tillräckligt många gör det för att det inte längre ska vara lönsamt att skapa andriodspel så kommer det inte längre att skapas sådana. Enkel ekvation.

Medlem

Ungefär som hos Apple då... fast ändå inte. Jag har inte köpt en enda app än så länge och då har jag haft min iPad i lite drygt ett år.

Det finns inte några appar som JAG tycker är värda att spendera några pengar på.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ungefär som hos Apple då... fast ändå inte. Jag har inte köpt en enda app än så länge och då har jag haft min iPad i lite drygt ett år.

Det finns inte några appar som JAG tycker är värda att spendera några pengar på.

Vilket är helt OK, eftersom du redan betalat din iPad, dvs Apple har redan fått betalt för sin produkt och alla är vinnare. Personligen förstår jag inte hur man inte hittar en enda app som inte är värd (hela) 7 kr, men det finns väl konstigare saker här i världen. Är väl själv ingen jättekonsument av appar, men när jag får 1-50 timmars nöje för kostnaden av en halv kvällstidning så är jag nöjd.

Edit: finns f2p appar jag spelat där jag betalat för in-game prylar bara för att stödja spelutvecklarna för en jäkligt kul produkt

Medlem

Har redan en android mobil som jag rootat och således kan använda ps3 kontroller till via bluetooth, ouhnej har inte mycket att tillföra

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Skillnaden är att en iOS-användare orkar inte jailbreaka sin iPhone för att skaffa en app som kostar 7 kr medan en androidanvändare tänker "hm, den finns säkert på..." och laddar sedan hem appen gratis.

En iOS-användare väntar även tills att utvecklaren väljer att släppa appen gratis.

Haha.. Skitsnack.

Skrivet av Ender:
Skrivet av phi:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Skillnaden är att en iOS-användare orkar inte jailbreaka sin iPhone för att skaffa en app som kostar 7 kr medan en androidanvändare tänker "hm, den finns säkert på..." och laddar sedan hem appen gratis.

En iOS-användare väntar även tills att utvecklaren väljer att släppa appen gratis.

En annan skillnad kan ju också vara att en iOS-användare är helt bekväm med att betala spelutvecklarna så dom kan fortsätta göra spel. Någon som tror att det kommer utvecklas spel till andriod i många år till när mentaliteten är att det ska vara gratis? Påstår inte att alla andriod-användare inte betalar för sig, men att väldigt många gör det, och när tillräckligt många gör det för att det inte längre ska vara lönsamt att skapa andriodspel så kommer det inte längre att skapas sådana. Enkel ekvation.

Jo men tjena. Folk är snåla överlag.. oberoende om de har en android eller en iOS mobil. Att försöka få det till att iOS användare allt stödjer utvecklarna medan androidanvändarna inte gör det är så naivt och blåögt som det kan bli.

phi
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av phi:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Skillnaden är att en iOS-användare orkar inte jailbreaka sin iPhone för att skaffa en app som kostar 7 kr medan en androidanvändare tänker "hm, den finns säkert på..." och laddar sedan hem appen gratis.

En iOS-användare väntar även tills att utvecklaren väljer att släppa appen gratis.

Haha.. Skitsnack.

Skrivet av Ender:
Skrivet av phi:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

Medan iOS användare inte vill ha saker gratis då eller?

Skillnaden är att en iOS-användare orkar inte jailbreaka sin iPhone för att skaffa en app som kostar 7 kr medan en androidanvändare tänker "hm, den finns säkert på..." och laddar sedan hem appen gratis.

En iOS-användare väntar även tills att utvecklaren väljer att släppa appen gratis.

En annan skillnad kan ju också vara att en iOS-användare är helt bekväm med att betala spelutvecklarna så dom kan fortsätta göra spel. Någon som tror att det kommer utvecklas spel till andriod i många år till när mentaliteten är att det ska vara gratis? Påstår inte att alla andriod-användare inte betalar för sig, men att väldigt många gör det, och när tillräckligt många gör det för att det inte längre ska vara lönsamt att skapa andriodspel så kommer det inte längre att skapas sådana. Enkel ekvation.

Jo men tjena. Folk är snåla överlag.. oberoende om de har en android eller en iOS mobil. Att försöka få det till att iOS användare allt stödjer utvecklarna medan androidanvändarna inte gör det är så naivt och blåögt som det kan bli.

Nu är ju dock så att försäljningssiffrorna och intäkterna för utvecklare säger motsatsen. Har man sedan i åtanke att användarbasen för android är större så blir det bara ännu mer uppenbart. Så ja, iOS-användare är mer villiga att betala för sig, vare sig du vill det eller inte.

Deal with it.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Jo men tjena. Folk är snåla överlag.. oberoende om de har en android eller en iOS mobil. Att försöka få det till att iOS användare allt stödjer utvecklarna medan androidanvändarna inte gör det är så naivt och blåögt som det kan bli.

Jag sa och menade att jag ibland betalar utvecklarna när dom inte tar betalt själva. Jag talar naturligtvis inte för alla iOS-användare som finns, bara en idiot skulle försöka sig på något sådant. Däremot är jag helt övertygad (utan något som helst statistiskt underlag) att det är långt vanligare med andriod-användare som laddar ner spel och program utan att betala för det än det finns iOS-användare som jailbreakar sina telefoner för att göra likadant.

12
Skriv svar