Om återfallsmissbruk

Medlem
Om återfallsmissbruk

Jag har nu fallit tillbaka ner i Europa Universalis 3-träsket. Du tror att du har klarat dig när du har varit ren i ett par månader, men så kommer det smygandes, det där begäret. Och när man väl är där igen så är det lika bra att förlika sig med tanken att andra saker än EU3 kommer prioriteras bort. Är ni med mig? Är det någon annan där ute som får samma återfall som jag med jämna mellanrum drabbas av?

Häromdagen kom jag hem ifrån jobbet och skulle bara kolla en grej i EU3 innan jag duschade. 2½ timme senare hade jag fortfarande inte duschat. Det verkade helt enkelt inte lika viktigt som att kolonisera Nordamerika, kväsa Castille eller vad det nu var jag höll på med.
I min nuvarande spelomgång började jag som England och har därefter format Storbritannien med kontroll över västra Afrika, Karibien och i princip hela Nordamerika.
En stor del av det jag gillar med EU3 tror jag är att det kan arta sig på så många olika vis. I min spelomgång finns exempelvis inte Spanien som nation utan är fortfarande på 1600-talet splittrat med katalanska Aragon som främsta nation på den iberiska halvön. Frankrike som brukar vara en given kandidat till förstaplatsen finns inte mer, det är nu till hälften Brittiskt, till hälften uppdelat i småstater.

Spelar du EU3? Och isåfall varför? Och är det här med att fastna ett allmänt fenomen eller är det bara jag som har lite svårt att kontrollera mina begär?

Mycket gott till er!

#blogg

Medlem
Om återfallsmissbruk

Jag har haft funderingar på att handla det ett par gånger men det har inte blivit av. Verkar vara ett spel jag skulle kunna gilla och eftersom Paradox, mästare på att släppa spel innan de är färdiga, har haft tid på sig att polera det lite så kanske det vore något.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag har haft funderingar på att handla det ett par gånger men det har inte blivit av. Verkar vara ett spel jag skulle kunna gilla och eftersom Paradox, mästare på att släppa spel innan de är färdiga, har haft tid på sig att polera det lite så kanske det vore något.

Den version som jag spelar nu (Chronicles, dvs alla expansionerna) har inte haft några som helst oväntade problem, så jag kan varmt rekommendera det

1
Skriv svar