Bara 10 000 sålda Wii U i Europa under förra kvartalet

Medlem

Dom kan ju sluta nooba sig och göra lite bra spel till Wii U till att börja med...snacka om att vara totalt dissapointed över att ha köpt skiten..."sigh"

Medlem

Alla ni som säger att Nintendo borde sluta med konsoler och bli som Sega bör läsa denna artikel :

http://www.ign.com/articles/2013/07/31/exactly-how-bad-is-the...

Jag hoppas dock Nintendo gör något åt "problemet" ang. Wii U och satsar på fler unika spel, dom har ju stålarna.

Medlem

verkligheten har till slut kommit ikapp nintendo. att tro man kan släppa en "förra generationens" konsol, vars föregångare överlevererade kraftigt pga en för mig helt oförståelig hype, är ganska naivt. wii sålde väl totalt 10.000 ex sista tre levnadsåren typ och lika många spel efter att folk som köpt den insett att det var kul att vifta med joyen i 30 minuter och sedan fick det vara bra. de som impulsköpte wii kommer inte köpa wii u, gamers köper inte wii u och ingen annan verkar göra det heller då det inte finns några spel alls som nån vill spela. nintendo har verkligen kört fast i träsket nu och det enda som håller dem flytande är 3DS. hoppas verkligen att de slutar göra stationära konsoller och gör spel till ps4 så vi kan få njuta av mario och zelda mm på nuvarande generation istället för hela tiden på konsoller som ligger en generation efter....

Medlem

Ninntedo borde ha ny Zelda och Metroid klara eller iaf på gång när dom släpper en ny konsol, då kommer den att sälja sig själv. Nu blir det moment 22, ingen köper det den för det finns inga (eller väldigt få) bra spel, och ingen vill göra bra (och exklusiva) spel till den eftersom ingen köper den...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

För att rädda skivan får nog Nintendo betala det mesta som utvecklas för WiiU.

Kommer bara hända med spel som blir Wii U exklusiva i bästa fall.

Skrivet av Magroth:

Jag visste seriöst inte att WiiU var en nu konsol förens nyligen, trodde det var någon tilläggshårdvara till Wii...

Och det är Nintendos största problem, de som HAR hört talas on Wii U vet inte om det är ett tillbehör eller en ny konsol, Nintendo är JÄTTEDÅLIGA på annonsera sin produkt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Ända sedan Nintendo släppte Nes och Super Mario så har dem sett sig själva som spetsen i nytänkande och har hela tiden förlitat sig på att kunna sälja just pga det argumentet och att de har gjort en himla massa bra spel under åren. Men verkligheten hinner ifatt alla.
Det är bara att inse hur det ser ut idag,, Nintendo har inte så extremt många spel som är så outstanding idag så att den stora massan inte höjer på ögonbrynen när den kommer på tals.
Maskinen isig är väl inget monster den heller men klarar säkert av det den ska göra , som säkert är på tok för lite för att locka kunder.
För att Nintendo ska komma tillbaks i matchen så krävs det nog att de släpper loss ett riktigt jävla monster till maskin och ett eller två spel som i princip käkar upp Sony och MS på alla fronter.
De kan ju behålla sina sport,barn och party spel med gubbar och huvuden stora som luftballonger men sälj då de spelen till löjligt låga priser så kanske folket kommer tillbaks.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Inte så konstigt tycker jag, ge mig ett nytt Zelda och ett nytt Metroid...så springer jag gladeligen ner till affären med mina surt förvärvade slantar!

Medlem

De lyckades få NES att sälja bättre än diverse sega konsoller pga bra musik och spel, men det blir ju ganska svårt utan bra spel, de behöver inte ha en flummig bajsplatta, bara bra nyskapande spel. helst inte super mario bros 14 eller zelda 45.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

De lyckades få NES att sälja bättre än diverse sega konsoller pga bra musik och spel, men det blir ju ganska svårt utan bra spel, de behöver inte ha en flummig bajsplatta, bara bra nyskapande spel. helst inte super mario bros 14 eller zelda 45.

Var inte det i underkant att skriva så? Nintendo formligen utplånade alla andra tv-spel.

Hehe menar givetvis "bokstavligen"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nu gäller det perioden april-juni. Det släpptes inte ett enda spel då som var ngt att ha. Senaste månaden eller så har jag märkt att en hel del personer börjat köpa Wii U. Basic modellen går ju bara på 1500 eller så just nu.

Spelen kommer i en rask takt i höst. Problemet är att det kommer också nya konsoller då. Får väl se hur det går.

Pikmin 3 kan jag iaf rekommendera. Det är riktigt mysigt.
Lego City Undercover är också jäkligt kul.

Medlem

Fy fan vilken katastrof.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag köpte mitt förra kvartalet och jag är helnöjd med mitt Wii U.
När Bayonetta 2, Super mario 3d world och alla andra exklusiva spelen som är på gång kommer ut då blir jag nog ännu mer nöjd . Hoppas bara att det är fler som kommer att inse hur bra konsolen verkligen är.

Avstängd

Kan dom inte lyssna på spelarna istället?

Jag vill inte spela Mario Kart 58 eller Super Mario in galaxy 3. Nintendo behöver bli mer innovativa. Dom har mjölkat sönder Mario sen längesen så det är absolut inte konstigt att konsolen inte säljer, Nintendo har grävt sin egna grav kan jag lova.

Medlem

Jag själv har inget intresse i Wii U.
Har svårt att se nått som skulle göra att man köper den än tex xbox lr Ps3.
Förutom klenare maskin så finns det ju inge spel som ialllafall drar mej.
Har ett Wii. Men det är så lite spelat på att det är synd om lådan.
xbox360 här hemma har fått röra på sej, när PC har fått vila lite.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Köper aldrig en Wii U innan plattan får kapacitiv skärm.

Medlem
Skrivet av hero:

verkligheten har till slut kommit ikapp nintendo. att tro man kan släppa en "förra generationens" konsol, vars föregångare överlevererade kraftigt pga en för mig helt oförståelig hype, är ganska naivt. wii sålde väl totalt 10.000 ex sista tre levnadsåren typ och lika många spel efter att folk som köpt den insett att det var kul att vifta med joyen i 30 minuter och sedan fick det vara bra. de som impulsköpte wii kommer inte köpa wii u, gamers köper inte wii u och ingen annan verkar göra det heller då det inte finns några spel alls som nån vill spela. nintendo har verkligen kört fast i träsket nu och det enda som håller dem flytande är 3DS. hoppas verkligen att de slutar göra stationära konsoller och gör spel till ps4 så vi kan få njuta av mario och zelda mm på nuvarande generation istället för hela tiden på konsoller som ligger en generation efter....

Faktiskt så sålde WII mer än WII U under detta kvartal som artikeln tar upp alltså WII U 160 000 enheter WII 210 000 enheter. Nintendo hoppas dessutom att kunna sälja minst 9 miljoner enheter av WII U innan året är slut vilket verkar föga troligt.....

Men de har pengar massor av pengar trots det så gör WII U att de just nu ligger back ca 385 milj kroner på spel sidan av företaget.

Håller med alla kommentar om att reklamen är bedrövlig. En kompis pratade med mig om att han skulle köpa en WII U för den verkade grym och jag frågade vad är det? Detta var 2 veckor innan konsolen skulle släppas och jag som är en riktig gamer hade ingen anning om vad det var. Har dessutom sedan dess inte sett eller hört ett knyst om WII U förutom ett få tal spel eller konsoler i butiker som säljer dessa men även där ligger de mest i skym undan eller mixade med WII.
De har själva sagt vid ett fler tal tillfällen poängterat detta själva och att de ska bättra sig och fixa detta problem men har inte varit någon ändring i Sverige åtminstone vad jag vet.

Ända nintendo jag har är en 3ds som jag vann i en tävling xD

Medlem
Skrivet av neocon:

Nog för att Nintendo har varit ett innovativt företag förr men det kanske är dags för dem att gå SEGAs väg och tillverka spel åt andras konsoller istället. Alla har vi olika åsikter och personligen ser jag gärna att Nintendo som hårdvarutillverkare går under. Sen om det är ett troligt scenario eller icke låter jag vara osagt.

Till skillnad från Sega så har Nintendo sjukt mycket pengar, så mycket att dom kan överleva enda fram till år 2075 utan att behöva gå med vinst, och när år 2075 kommer så har dom fortfarande rättigheter till t.ex. Mario, Zelda m.m. att kunna sälja för att överleva ännu längre. Utan tvekan det spelföretag som har råd att satsa mest. Det är därför man ofta får se udda koncept från dom.

En rejäl tabbe från Sony och dom riskerar att gå på knä. Och ännu värre är det för Microsoft som hittills inte har gått med vinst med sin Xbox satsning, utan ligger 3 miljarder dollar minus.

Det är osäkert vilka som kommer åka ut först, men dom som slänger in handduken sist är utan tvekan Nintendo.

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Kan dom inte lyssna på spelarna istället?

Jag vill inte spela Mario Kart 58 eller Super Mario in galaxy 3. Nintendo behöver bli mer innovativa. Dom har mjölkat sönder Mario sen längesen så det är absolut inte konstigt att konsolen inte säljer, Nintendo har grävt sin egna grav kan jag lova.

Är ju det man gör. De släpper nya iterationer av deras bäst säljande spelserier + att de jobbar med 3:e parts för att skapa fler exklusiva titlar. Sen att spelen inte passar just dig är ett tecken på att Nintendos spel kanske inte är för dig. Finns andra konsoller också om man inte gillar Nintendos inriktning.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Till skillnad från Sega så har Nintendo sjukt mycket pengar, så mycket att dom kan överleva enda fram till år 2075 utan att behöva gå med vinst, och när år 2075 kommer så har dom fortfarande rättigheter till t.ex. Mario, Zelda m.m. att kunna sälja för att överleva ännu längre. Utan tvekan det spelföretag som har råd att satsa mest. Det är därför man ofta får se udda koncept från dom.

En rejäl tabbe från Sony och dom riskerar att gå på knä. Och ännu värre är det för Microsoft som hittills inte har gått med vinst med sin Xbox satsning, utan ligger 3 miljarder dollar minus.

Det är osäkert vilka som kommer åka ut först, men dom som slänger in handduken sist är utan tvekan Nintendo.

Det du säger kanske hade stämt om Nintendo hade varit ett privatägt bolag. Det finns inga aktieägare som kommer godta förluster under en längre tid utan då kommer de delar av verksamheten som går dåligt att säljas eller läggas ned.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Till skillnad från Sega så har Nintendo sjukt mycket pengar, så mycket att dom kan överleva enda fram till år 2075 utan att behöva gå med vinst, och när år 2075 kommer så har dom fortfarande rättigheter till t.ex. Mario, Zelda m.m. att kunna sälja för att överleva ännu längre. Utan tvekan det spelföretag som har råd att satsa mest. Det är därför man ofta får se udda koncept från dom.

En rejäl tabbe från Sony och dom riskerar att gå på knä. Och ännu värre är det för Microsoft som hittills inte har gått med vinst med sin Xbox satsning, utan ligger 3 miljarder dollar minus.

Det är osäkert vilka som kommer åka ut först, men dom som slänger in handduken sist är utan tvekan Nintendo.

Det du säger kanske hade stämt om Nintendo hade varit ett privatägt bolag. Det finns inga aktieägare som kommer godta förluster under en längre tid utan då kommer de delar av verksamheten som går dåligt att säljas eller läggas ned.

Nintendo är uppdelad i två börser. Den ena är den vanliga (Kyoto Exchange) och den andra är för den amerikanska marknaden (NASDAQ) och består endast av en 1/8 av den vanliga. Resterande 7/8 ägs av familjemedlemmar. Så i fall alla utomstående säljer sina aktier så kommer det inte påverka Nintendo särskilt mycket rent ekonomiskt då Nintendo-familjen i stort sätt äger hela företaget.

Men nu så behöver vi inte oroa oss för att Nintendo kommer ligga på latsidan i över 60år. Dom går plus just nu och levererar massor av bra spel. Att Wii U säljer dåligt är självklart dåliga nyheter för dom, men succén med 3DS kommer göra så att Nintendo kan fortsätta att satsa på Wii U. Det enda negativa är att Wii U inte kommer få ta del av så många tredjepartsspel. Dock så tvivlar jag inte på att vi kommer få se en kraftigt ökad försäljning nu till jul då massor av nya spel har släppts.

12
Skriv svar