Tomb Raider får uppföljare för nya generationen

Robot
Medlem
Tomb Raider får uppföljare för nya generationen

Yay! Mer Lara! Mer Tombs och pussel denna gång tack!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Läste först "Tomb Raider får omstart för nya generationen". Blev lite rädd, Tomb Raider var ju ett alldeles utmärkt spel.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Nog med mjölkbilar och mjölkbönder för idag.. dags för några timmars sömn.

Medlem

Fan va härligt! Älskade Tomb Raider! Lätt goty detta år.

Medlem

Tomb Raider rebooten var störtskön MEN precis som alla klagat på var det också alldelse för mycket skottgalleri. Multi-mördaren Lara växte fram efter att hon dödat sin första person vilket kändes väldigt billigt.

De kunde hanterat det mycket bättre och jag håller inte alls med Crystal Dynamics ursäkt av att de behövs skottgalleri och horder av fiender för att göra ett intressant spel.

Dödligare och färre skottdraman medan mer och svårare pussel så vore det kanon.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Nog med mjölkbilar och mjölkbönder för idag.. dags för några timmars sömn.

Så för att man annonserar ut att man gör en uppföljare så mjölkar man serien? Nu är du väl lite väl barnslig.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Nog med mjölkbilar och mjölkbönder för idag.. dags för några timmars sömn.

Ursäkta men gå och lägg dig nånstans. Vad är det för fel med att utannonsera uppföljare till ett mycket bra spel? Gillar du inte spelet så behöver du inte köpa, det är ingen som tvingar dig. Jaja alla har vi olika åsikter.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tomb Raider rebooten var störtskön MEN precis som alla klagat på var det också alldelse för mycket skottgalleri. Multi-mördaren Lara växte fram efter att hon dödat sin första person vilket kändes väldigt billigt.

De kunde hanterat det mycket bättre och jag håller inte alls med Crystal Dynamics ursäkt av att de behövs skottgalleri och horder av fiender för att göra ett intressant spel.

Dödligare och färre skottdraman medan mer och svårare pussel så vore det kanon.

Exakt, de sade att de skulle göra henne relaterbar men då dödar hon istället överdrivet många vilket blir motsattsen.

Medlem

Varför är det "Flera skribenter" som skriver nyheter nu?

Medlem

Kul att höra, jag gillade rebooten väldigt mycket! Ett av årets bästa spel utan tvekan


signatur

Game long and prosper

Medlem

Klarade Tomb Raider för en timme sedan och nu detta, kul timing.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Håller på med spelet nu och är nästan klar men det börjar på att snudda på min magiska gräns om 15h sen börjar spel bli riktigt tråkiga för mig oftast. Hoppas jag hinner igenom det innan jag tröttnar.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Uppföljare till spel idag innebär mjölkning? What the actual fuck?

Mjölkning enligt mig är något i stil av vad Ubisoft tycker om att göra, släppa spel efter spel, minst ett om året, och oftast är skillnaden inte så värst enorm heller. Call of Duty och The Sims expansioner är också ett bra exempel på mjölkning. Eller Command & Conquer(tyvärr... )

Att Tomb Raider får en uppföljare? Knappast mjölkning. Det kanske blir någon dag, men vi är inte riktigt där än...

Medlem

Kan vi ha mer SKILL KRAV?

Man trycker igenom hopp knappen i princip för att klara hela spelet.

Kan barn idag verkligen inte hantera lite mer advancerade spel och svåra pussel ?

Annars ett utmärkt spel. Mer gameplay behövs bara.

Varför ska allt vara så jävla lätt idag....

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Nog med mjölkbilar och mjölkbönder för idag.. dags för några timmars sömn.

Man ska inte gråta över spilld mjölk Sen var Tomb Raider remaken fantastisk. Ge mig mer!

Jag hoppas de skippar MP-delen, för den var bedrövlig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Gillade Tomb Raider och trivdes nästan varje sekund i spelet. Älskade puzzlen och grottorna samt att utforska ön. Sedan kändes det väl lite konstigt att så fort Lara dödar sin första människa som för övrigt är en riktigt stark och bra scen så det tar inte lång tid innan hon blir en mördarmaskin som från en början skriker varför dom gör så här till att hon ska minsann döda dom alla. Jag vet inte det känns lite felplacerat med tanke på att hon framställs som en känslig tonåring på 17 år och i mellansekvenserna var det som om inget hade hänt eller händer på den fronten.

Det är inget fel att försvara sig men dom tog ju aldrig slut, det bara kom fler och fler. För mig kändes det lite malplacerat även om jag vet att många tyckte om det. Tror hon dödar fem i orginalet och det var ett utmärkt spel med många faror och döden lurade runt hörnet utan att man var tvungen ha ihjäl allt och alla. Missförstå mig inte, jag gillar action men i Tomb Raider så hade spelet mått bra av om dom inte hade lagt en sådan tyngd på den biten.

Sedan var det ett spel som man tyckte kunde ha blivit lite bättre om man satt in fler faror från naturlivet, mer djur som attackerar än bara vargar. Kanske som i Metal Gear Solid 3: Snake Eater att man får läka sina skador samt äta fler djur och se upp med vad man äter. Och snälla låt Lara få simma i och under vattnet i uppföljaren. Att låta henne dö automatiskt var lite tråkigt så fort hon hamnade i vattnet.

Ser dock fram emot en till Tomb Raider för trots vad jag skrivit så tyckte jag väldigt mycket om spelet.

Medlem

Man bör spela det på hard vilket jag tycker ger det betydligt mer känsla av kämpande och kamp vilket saknas annars. Grymt bra spel dock.

Medlem

Hurra!!! Hjälp vad glad jag blir. Håller alla tummar för mer story, grottor och pussel och mindre mördarmaskin.

Gjorde min dag

Medlem
Skrivet av virror:

Man bör spela det på hard vilket jag tycker ger det betydligt mer känsla av kämpande och kamp vilket saknas annars. Grymt bra spel dock.

Tyckte att det även var väldigt lätt på hard. Det var utmanande en gång, när man mötte en hord av samurajer innan pusslet med buren.
Hade annars väldigt roligt i spelet, förutom att det är för tydligt vad man ska göra när man löser pusslen och klättrar på väggar.

Medlem

Ett redan mycket bra spel som visar oändligt potential i alla möjliga riktningar. Ja, det är väl grundförutsättningarna för en sjukt bra uppföljare!

Medlem

Många säger att Lara dödar många fiender i 2013-spelet. Och visst var det väldigt många fiender i kulten som man var tvungen att döda för att överleva.

Men Lara har minsann dödat varenda människa som varit fiende sen spel nr 1. Och varenda puma, tiger, fågel, spindel o.s.v. Hon har alltid dödat. allt. Eller?

Skrivet av Banjo:

Varför är det "Flera skribenter" som skriver nyheter nu?

Ett rum! Flera skribenter! EN dator!
Vem kommer bli Skribent 2013!?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gillade rebooten väldigt mycket, allt dödande och för få pussel till trots. Att hon går från 0 till 100 när hon dödat sin första fiende sammanfattar hon bäst själv "It scares me how it easy it was".

Medlem

Gillade inte alls nya tomb raider då det inte alls känns som tomb raider.
För mycket av en blodskvättande våldsorgie, vilket i min mening är INTE vad Tomb Raider serien huvudsakligen har handlat om.

Visst, alla spelen har haft fiender att döda.
Men det är alltid äventyret det har varit fokus på, och inte brutala blodskvättande avrättningar.

1
Skriv svar