Elder Scrolls Online

Medlem
Elder Scrolls Online

Elder Scrolls online är ett massivt onlinerollspel som utspelar sig i Tamriel, alltså de sammanslagna världarna från tidigare spel i serien. Spelet utannonserades i maj 2012 och har en planerad release till PC, PS4 och Xbox One våren 2014.

Spelet är fristående från den övriga single-player serien på så vis att det utvecklas av Zenimax Online parallellt med Bethesdas arbete på Elder Scrolls VI.

Av den lilla information som släpps hittils verkar spelet låna in element från flertalet andra MMOs samt inte helt oväntat single-player spelen i Elder Scrolls serien. Combaten liknar i mångt och mycket GW2 med dodge, block, vapenbyten och ett begränsat antal skills. En viktig skillnad är dock att holy trinity är tänkt att finnas samt att det traditionella siktet finns med, om än med soft-targeting.

Vidare finns både PvE för solo- och gruppspel samt open world PvP i Cyrodiil (världen där Oblivion utspelade sig) där spelets tre faktioner Aldmeri Dominon, Ebonheart Pact och Daggerfall Covenant slåss om makt, ära och en plats på tronen i Imperial City.

ESO är för närvarande i beta till vilken ni signar här: beta signup.

Den första gameplaystreamen (NDA-brytande läckor undantagna) finns att beskåda här: twitch.tv.

Vidare info återfinns på spelets hemsida: elderscrollsonline.com

(Tråden och förstaposten uppdateras kontinuerligt)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

För att börja tänkte jag skriva några ord om filmen från quakecon (den som är länkad i förstaposten).

Gillade det mesta jag såg och även det som beskrevs av devsen som pratade. Systemet med vapenbyte, dodge osv. funkade bra i ex. vis GW2 och kan säkerligen förädlas ytterligare. Skillsystemet kändes bra med stora möjligheter att bygga något personligt. Animationerna och en del av grafiken var sådär, men det hinner de förhoppningsvis ordna till release. Det är ju ändå en stund kvar..

Vad tyckte ni andra?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Här har ni en länk som startar på presentationern direkt: http://www.twitch.tv/bethesda/b/439743009?t=40m49s

Medlem

Som utforskare är jag skitless på Bethesda för att du blir inlåst i ett hörn av världen. Så vitt jag vet så behöver du 3 konton för att se hela världen, och i mitten av världen så har vi PvP zon... brilljant sätt att handha en offline merchandise

Kommer testa det, men som det ser ut idag: så blir det EQ Next för mig. Detta är inte Elderscrolls.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Som utforskare är jag skitless på Bethesda för att du blir inlåst i ett hörn av världen. Så vitt jag vet så behöver du 3 konton för att se hela världen, och i mitten av världen så har vi PvP zon... brilljant sätt att handha en offline merchandise

Kommer testa det, men som det ser ut idag: så blir det EQ Next för mig. Detta är inte Elderscrolls.

Glada nyheter, du kan åka till de andra alliansernas kontinenter på max-lvl. Har ingen källa då det var en stund jag läste intervjun där det togs upp, men om du har ork och lust borde det gå att hitta på google.

PvP-zonen är inte heller stängd för någon.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Glada nyheter, du kan åka till de andra alliansernas kontinenter på max-lvl. Har ingen källa då det var en stund jag läste intervjun där det togs upp, men om du har ork och lust borde det gå att hitta på google.

PvP-zonen är inte heller stängd för någon.

Max level? Så det är levels i spelet, trodde det var skillbaserat.

PvP zonen bryr jag mig inte om den är stängd eller ej. Faktum är om den avlägsnades så skulle jag inte gråta direkt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av v1ctory:

Glada nyheter, du kan åka till de andra alliansernas kontinenter på max-lvl. Har ingen källa då det var en stund jag läste intervjun där det togs upp, men om du har ork och lust borde det gå att hitta på google.

PvP-zonen är inte heller stängd för någon.

Max level? Så det är levels i spelet, trodde det var skillbaserat.

PvP zonen bryr jag mig inte om den är stängd eller ej. Faktum är om den avlägsnades så skulle jag inte gråta direkt.

Lvl 50 (http://www.ign.com/articles/2013/03/19/the-elder-scrolls-onli...) är max på release. Du bygger och uppgraderar dock skills samtidigt som du levlar.

Vad gäller PvP-zonen är smaken som baken.. :


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag älskar Elder Scrolls, men jag har svårt att överkomma min aversion mot MMO, så jag gissar att jag inte kommer att testa detta.

Jag är helt enkelt inte på jakt efter en flerspelarupplevelse när det gäller rollspel av denna typ. Andra spelare förstör min inlevelse.

Dessutom så älskar jag att modda spelet, något som MMO's inte tillåter (vad jag vet).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hur många gänger har man inte hört "Tänk om man kunde spela Morrowind/Oblivion/Skyrim i multiplayer..."

Här kommer det!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Hur många gänger har man inte hört "Tänk om man kunde spela Morrowind/Oblivion/Skyrim i multiplayer..."

Här kommer det!

Jo, det officiella forumet har varit plågat av det i åratal. Jag hoppas alla dessa personer byter till sina MMO-forum och slutar tjata om det nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag kommer att spela ESO , men jag skulle hellre ha sett ett frivilligt Co-Op läge (1-4 spelare) i TES:V(om det kommer)

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

Jag kommer att spela ESO , men jag skulle hellre ha sett ett frivilligt Co-Op läge (1-4 spelare) i TES:V(om det kommer)

Ja, det är mitt intryck att de flesta som pratade om flerspelarläge menade co-op. Nåväl, det är ju bara min uppfattning av de inlägg jag läst genom åren.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar