Project Titan stöps om - utan månadsavgift

Medlem

Rätt lustigt att människor här tror att Blizzard kommer att släppa ett budgetspel bara för att dom eventuellt kommer använda en F2P-modell. Har man följt Blizzard genom åren så vet man att dom aldrig, aldrig kommer att tumma på kvalité.

Så var glada istället om ni får ett bra MMO utan månadsavgift.

Medlem

Hoppas det blir b2p i så fall. Hur som helst är jag inte orolig för buy to win utan mer orolig för att det blir ett nerdummat mmo som wow blev för en massa år sen


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

Finns ett antal spel som är F2P som har kvalite, två av dom mest populäraste just nu är mobas och som sagt flera gånger tidigare..

Många MMOS som just nu är F2P är inte PAY 2 IN LÄNGRE. Det är något som bara FÖRSVINNER mer och mer så sluta leva i det förflutna.

Enda gångerna det fortfarande händer och stannar kvar är kinesiska eller koreanska spel som släpps hos oss, andra som AOC, Aion, DC universe online, LOTR, DnDO är INTE pay 2 win annat än eventuella XP boosts (som jag själv inte anser bryter spelet som när man kunde köpa starkare items).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

Jag tycker att Dota2, LoL, smite och planetside är ganska bra exempel på spel som har bra kvalitet även fast de är f2p ...

F2p behöver inte nödvändigtvis betyda att spel är dåliga, så länge det utförs rätt och ingen pay 2 win förekommer

Dota2 ja... Lol och planetside nej... Dota är enbart skins... inget annat. I LoL och PS2 så kan du köpa bättre karaktärer/vapen som man inte kan låsa upp som helt free to player kan. Där finns även bosts och annat... Vilket är pay 2 win. Direkt när man kan använda riktiga pengar för att kunna få ett övertag över någon annan så är det pay 2 win.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Timlönen har väl ingen betydelse. Har har fått betalt för att spela istället för tvärtom.

Visst har timlönen betydelse. Om man kunnat försörja sig på det så hade jag slutat mitt vanliga jobb.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Zappa:

Timlönen har väl ingen betydelse. Har har fått betalt för att spela istället för tvärtom.

Visst har timlönen betydelse. Om man kunnat försörja sig på det så hade jag slutat mitt vanliga jobb.

Jag menade mer att om man kan få pengarna tillbaka som man lagt ner på det så är det en bra fungerande modell.

Medlem
Skrivet av zorre:

Har man följt Blizzard genom åren så vet man att dom aldrig, aldrig kommer att tumma på kvalité.

Nej vi märkte det på Diablo 3... massor av hype, katastrofal release, kort och repetitivt spel... hela spelet var designat bara för att enkelt och snabbt dra in pengar till Blizzard utan att egentligen tillföra något till spelarna förutom gammal skåpmat. Att de sedan inte ens kunde på ett vettigt sätt implementera ett betalsystem utan att spelet svämmades över av bots och grindare.... nej, usch nej. Jag tror inte på Titan. WoW var bra en gång i tiden men det har blivit föråldrat. Men sålänge det drar in cash så behöver ju inte Blizzard göra så mycket... men spelinnovationen hos Blizzard dog för många många år sedan, likaså spelglädjen att få spela något unikt.

Medlem

Inget titan då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vet inte om det stämmer, men ett rykte jag hörde ifrån sweclockers forum var att activision försökt sälja WoW i ca 2 år, men ingen har viljat köpa det då prislappen varit för hög.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Du har aldrig fattat att det är olika mäniskor som klagar över olika saker?...?

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Varför skulle man nöja sig med det när man vet att modellen väldigt sälla fungerar och i de flesta fall utnyttjas av utvecklarna för att tjäna mycket pengar och inte bryr sig om kvalitén. Det är nog du som borde ta ett steg tillbaka och tänka över hur smart det egentligen är.

Plus att om man ska gå in på Blizzard över lag så nej, jag är inte nöjd med deras senaste titlar eftersom att de är skräp när man jämför med deras super titlar tidigare. D3 har börjat fungera nu men är helt förstört p.g.a. RMAH och wow... ja wow är det mest nerdummade MMO som finns på marknaden sedan MoP släpptes.

Kommer hålla ett öga öppet för Titan men om de bestämmer sig att köra F2p med in game shop så kan de glömma det.

Jag förstår vad du menare men du går lite hårt åt.

F2P kan absolut funka och det har spel som LOL med flera visat, även om jag inte gillar det.

Tror absolut inte blizzard jobbar på ett spel i flera åt för att göra det P2W. Antingen så har dom subscription eller så har dom själva sagt att framtiden är F2P så vi gör ett bra system för det.

Jag hoppas på en hit men förbereder mig för en flopp.

Lycka till blizzard!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

Jag tycker att Dota2, LoL, smite och planetside är ganska bra exempel på spel som har bra kvalitet även fast de är f2p ...

F2p behöver inte nödvändigtvis betyda att spel är dåliga, så länge det utförs rätt och ingen pay 2 win förekommer

Dota2 ja... Lol och planetside nej... Dota är enbart skins... inget annat. I LoL och PS2 så kan du köpa bättre karaktärer/vapen som man inte kan låsa upp som helt free to player kan. Där finns även bosts och annat... Vilket är pay 2 win. Direkt när man kan använda riktiga pengar för att kunna få ett övertag över någon annan så är det pay 2 win.

Ursäkta mig, men VAD i League of Legends kan man KÖPA som man inte kan få via att spela som också gör det ORÄTTVIST. Visst du kan köpa karaktärer men det är inget jag riktigt beskymrar mig över då jag (och säkert många andra) bara spelar ett visst antal ändå och gör inget om man bara har ett visst antal.

Det enda du inte kan köpa med "ingame pengar" är skins som du måste betala för, allt annat kan du få via att spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser hellre månadskostnad, då slipper man dom yngre som inte har råd.

dom får hålla sig till bollibompa och angry birds!!

Medlem

Föredrar också månadskostnad men dem måste ju konkurrera med moderna MMO's, så det var ju inte oväntat...

Med tanke på hur greedy Blizzard är så fruktar jag verkligen deras F2P model, kommer bli obligatoriskt att använda deras item shops för att ha tillgång till 100% av spelet, pågår redan i andra MMO's.

Men den där Pizzan samt drickan är viktig för vissa och går ej att skippa för att betala en månadskostnad.

Medlem

herrejävlar alltså folk, man kan göra f2p utan att det är p2w, kolla bara gw2 eller räknas inte det som f2p ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

herrejävlar alltså folk, man kan göra f2p utan att det är p2w, kolla bara gw2 eller räknas inte det som f2p ?

Gw2 räknas som b2p (buy 2 play)

Medlem
Skrivet av pillveke:

För mig har blizzard blivit mer nostalgi från forna dagar, det de håller på med nu intresserar mig inte det minsta, och känns som det blivit Apple av det hela, namnet säljer snarare än produktens kvalité.

Du kan väl inte mena med allvar att blizzards spel inte är kvalitéts spel? Design missar är för mig iaf inte samma sak. Bara för att dom misstolkar dagens spelare betyder inte det att spelen inte osar kvalité. D3 är riktigt bra gjort enligt mig, lika så WoW och SC2 även om jag inte spelar något utav dem speciellt mycket.

Medlem

Tramsinlägg raderade.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av pillveke:

För mig har blizzard blivit mer nostalgi från forna dagar, det de håller på med nu intresserar mig inte det minsta, och känns som det blivit Apple av det hela, namnet säljer snarare än produktens kvalité.

Du kan väl inte mena med allvar att blizzards spel inte är kvalitéts spel? Design missar är för mig iaf inte samma sak. Bara för att dom misstolkar dagens spelare betyder inte det att spelen inte osar kvalité. D3 är riktigt bra gjort enligt mig, lika så WoW och SC2 även om jag inte spelar något utav dem speciellt mycket.

Förlåt, jag menar utifrån personlig reflektion. So i stand corrected om jag missförstås.
Det är kanske mer designen jag inte gillar som du säger. Eller helt enkelt kvalitet. Beror på vem du frågar.

Tänkte klargöra lite mer. du säger ju själv saker "enligt dig", t ex håller jag med om att de släpper spel med en hög standard, men egentligen är det inte synonymt med kvalité för mig. D3 var gav mig ingen "kvalitet" ex.

Semantik hit och dit, du fattar nu kanske vad jag menar? Så egentligen kan jag ju säga att ja, jag menar allvar. Men det är ingen fight jag är ute efter, jag säger helt enkelt att FÖR MIG så står inte blizzard högt i kurs

Medlem
Skrivet av kulaN:

F2P MMO är alltid Fail. Man kan säga att Dota2 och LoL funkar men är inte samma sak. Detta är ett MMO inte ett RTS där man behöver srv som klarar 10 personer här pratar vi miljoner spelare.

LotRO, SWTOR och RIFT vill gärna ha ett samtal med dig. Samtliga har börjat gå men vinst sedan dom gick F2P.

Så många människor som gärna ser F2P modellen inte fungerar, bara för att dom själva inte gillar den. Vi kommer nog se mycket mer av den i framtiden, vare sig folk sitter här och gnäller eller inte.

Att komma med ett sub spel nu krävs att spelet är i det närmaste helt felfritt, ruskigt innovativt och har ett enormt endgame. Annars kommer det bli fail.

Medlem

Jag tror att det handlar om att det finns så himla många MMO:s och liknande spel som slåss om spelarnas speltid nu.

När WoW kom fanns det nästan inget annat, men nu känns det antagligen mindre ok för de flesta att pröjsa 100+ i månaden för ett spel som man hinner spela några timmar i veckan, eftersom man samtidigt spelar 2-3 andra MMO:s eller liknande.

Då är F2P eller guild wars 2-modellen bättre, där man inte känner att man måste spela flera timmar om dagen för att få valuta för månadsavgiften.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

This^

12
Skriv svar