Gameplay-premiär för Dragon Age: Inquisition

Medlem
Skrivet av Veofasa:

Ett litet axplock

Läs mer på forumet: http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-Inquisition/Dragon...

Wants to make the action less frantic and more deliberate, returning to more tactics-oriented approach to encounters. Big return to party-based tactics

Part of that is slowing down speed of attacks, more important is designing enemies that force you to examine the battlefield and choose actions carefully

Battles veer away from button mashing toward a structure where observation and reaction take precedence

Instead of swarming enemies, your foes have specialized roles; work together and force you to size up the battlefield

You won’t regularly see waves of new bad guys appearing out of nowhere to extend encounters

PC gamers getting an optimized version; “PC actually is different, especially from a controls standpoint”, trying to “recapture the very tailored experience of DA:O on PC”

Om det där stämmer kommer jag nog köpa detta. Däremot är EA alltid fullt av skitsnack och lögner, så vi får se när spelet närmar sig release.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Herk:

UI:n nere i hörnet ser likadan ut i Origins också, på konsoller iaf, så det säger inte så mycket.

Nja, inte riktigt va. I ettan var det fyrkanter och skillsen fick man välja noga. I tvåan var de "diamant" formade och det var one-trick-pony. Spelade ranger i tvåan och hade över 600dps så jag hade speccat min gubbe...

Treans UI ser precis likadan ut som tvåan, det lilla man fick se verkar även det vara mer action orienterat än taktiskt orienterat... Men men, man kan ju alltid hoppas att dem har gått hela vägen tillbaka till ettan och sen faktiskt gjort det bättre!

Om det som skrivs stämmer i inlägget ovan så kan det faktiskt bli bra!

Om symbolerna är rut- eller diamantformade borde väll inte spela nån roll? Och combat man fick se i det här klippet vara knappt mer än en sekund så man ska vara försiktig att säga för mycket om det.

Jag hoppas med dig iaf, vore väldigt skönt om dom kom tillbaka in på rätt bana igen och jag håller hoppet uppe!

Medlem

Tycker det låter lite ihopklippt av EAs marknadsföring. Så skitsnack är det troligen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Shit va folk hackar på allt på en gång....Det är den FÖRSTA gameplay-trailern o redan verkar folk veta att det blir skit.... Just my 2 cents...

Folk utgår från tidigare spel som Ea har publicerat.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

EA. Så... nä.

Medlem

Rör inte skiten förrän jag fått läsa lite recensioner sen floppen DA 2..

KoP
Medlem

Gillade 1:an och 2:an så det lär även bli ett köp av detta.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Räckte med en liten detalj för att jag skulle tapa suget...

Det lilla gameplay som syntes var Third Person "Over the shoulder". Dragon Age var härligt med sin icke-karaktärscentrerade kamera och att man verkligen kunde detaljstyra sin grupp uppifrån...

Fast efter den delen visade dom en del där kameran verkade flyga mer fritt över huvudet på karaktären.

Medlem
Skrivet av blohm:

Tycker det ser ut som 2:an, iaf när man ser HUDén. Kommer säkert bli bra, 2:an vart grymt mycket roligare än 1:an.

Visste att du var ett troll med tanke på alla dina inlägg om Xbone80 men att du också var ett barn fattade jag inte...Kan ärligt talat inte förstå hur en frisk människa kan tycka att Dragon Age 2 är bättre än DA:O...

Medlem

Körde igenom 1:an för vilken gång i ordningen bara för nån vecka sedan - tänkte importera saven in i 2:an och köra igenom men orkade bara lira 2:an nån timme sedan var det "meh". DA2 är ett riktigt konsollifierat rpg-lite för 12åringarna som inte orkar ta till sig en story. Får *verkligen* hoppas 3:an återgår til Origins spelsystem och bygger vidare på den så striderna blir mer taktiska, man har kontroll över hela partyt inklusive all deras utrustning osv. Mer Baldurs Gate - mindre God of War, tack!


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Älskade ettan, spelade tvåan 15 minuter tills jag insåg att det sög duktigt. Detta ser ut att vara som tvåan på denna filmen. Hoppas verkligen inte det blir så utan mer som ettan. Fast EA har väl blandat sig för mycket och kommer paja även denna spelserie från Bioware.

Medlem

Trevligt, men det är deprimerande att se sånt, det är förmodligen den sista i sin era, dator rpg:s håller på att dö ut helt. Det är verkligen synd eftersom det är i princip allt jag spelar nuförtiden.

Jag köper allt som drivs av Frostbite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Eftersom 2:an var lika underhållande som en rotfyllning så är det verkligen svårt att få några större förhoppningar inför 3:an.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ap@n:

Räckte med en liten detalj för att jag skulle tapa suget...

Det lilla gameplay som syntes var Third Person "Over the shoulder". Dragon Age var härligt med sin icke-karaktärscentrerade kamera och att man verkligen kunde detaljstyra sin grupp uppifrån...

Fast efter den delen visade dom en del där kameran verkade flyga mer fritt över huvudet på karaktären.

Missade jag i så fall! Jag är lite skärrad efter Dragon Age "2" så vågar inte hoppas på något bra för 3:an, men det kan ju leda till en positiv överraskning i slutändan

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:

Undrar om det inte bara är skitsnack om att dom vill att spelarna ska hjälpa dom bli bättre. Min erfarenhet av olika EA studios är att så fort dom riktiga fansen har åsikter så blir dom ignorerade som näthatare eller gnälliga och sen gör dom fokustester på fotbollsmorsor, 12-åringar och 60-åriga producenter.

I call bullshit.

Bullshit indeed, man vet ju sedan tidigare att man inte kan lita ett dyft på dessa så kallade "dokumentärer/commentaries/developer yada yada" utan det är ju bara ytterligare en reklamfilm som visar hur jävla duktiga dom är.

Varken första eller sista gången dom ljuger för att sälja så många exemplar som möjligt, bäst är om ingen förhandsbokar och väntar på recensionerna.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ap@n:

Räckte med en liten detalj för att jag skulle tapa suget...

Det lilla gameplay som syntes var Third Person "Over the shoulder". Dragon Age var härligt med sin icke-karaktärscentrerade kamera och att man verkligen kunde detaljstyra sin grupp uppifrån...

Fast efter den delen visade dom en del där kameran verkade flyga mer fritt över huvudet på karaktären.

Missade jag i så fall! Jag är lite skärrad efter Dragon Age "2" så vågar inte hoppas på något bra för 3:an, men det kan ju leda till en positiv överraskning i slutändan

Jag tycker iaf att det ser ut som att han rör kameran fritt vid 0:43.

Medlem

Själv tycker jag man kan dra litterrära paralleller när det däller Dao/DA2, för att få en bättre förståelse för designen.

DAO har ett klassiskt upplägg, och påminner rätt mycket om realismfantasy såsom GRR Martin och hans Song of Ice & Fire. DA2 å andra sidan är mer som en fråstående novell lagt i ett visst tema; påminner faktiskt rätt mycket om Joe Abercrombie i sitt noir-aktiga upplägg.

Sedan hade ju båda spelen sina tillkortakommanden såsom en ganska vek story i DAO (sidoquests gör spelet), och återanvändandet av resurser var ju onekligen ett skämt i DA2. Dock tyckte jag om båda spelen på sitt sätt, fastän de var olika.

Så till DA3, on topic. Min första spontana respons var 'neeeej', jag vill verkligen inte vara någon slags inquisitor eller fastklistrad i någon organisation hela spelet, det var det tråkigaste för mig med DAO. Förhoppningsvis är det litet mer dynamiskt dock.

CJ
Medlem

Spelade nyligen Never Winter Nights 1 igen (expansionerna). Bioware var lysande under en period under sena 90-talet och tidigt 2000-tal.

Hoppas Dragon Age 3 blir bra. Till och med bättre än 1an.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CJ:

Spelade nyligen Never Winter Nights 1 igen (expansionerna). Bioware var lysande under en period under sena 90-talet och tidigt 2000-tal.

Hoppas Dragon Age 3 blir bra. Till och med bättre än 1an.

Äsch, jag får nog lov att säga att det mesta de gjort håller hög standard, vare sig det rör sig om äldre lir som BG, MDK2, NWN och Kotor eller nyare som DA: O och ME. Många akronymer där.

De enda BioWare-spelen jag personligen inte uppskattat sådär våldsamt mycket är Jade Empire och Dragon Age 2. Star Wars-mmo:t har jag aldrig kört.

AW8
Medlem

Ser rätt bra ut för att vara en Skyrim-mod.


signatur

PC gamer 'til I die.

12
Skriv svar