Xbox One bakom betalväggen

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Vad är det för mening att Sony har gratis inspelningsteknik när det kostat att spela på den?

Folk kanske inte bara spelar in multiplayerspel? Finns rätt mycket inom singleplayer också


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Om Internet Explorer kommer med så hoppas jag verkligen stöd för bokmärken från pc finns.


signatur

Jäh!

Medlem

Betala för IE!? Blasphemy!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Internet Explorer.

Medlem

En del människor här är ju bara rent ut sagt korkade.

Och de flesta verkar mest bara vara här för att hata eller trolla. Få inlägg med substans.

Och allt FZ gjorde var att lista vad som ingick med Premium. Tror fan allt inte skall vara gratis, iaf inte om du förväntar dig en väl fungerande tjänst.

Sony har dess värre INTE levererat en fullt fungerande tjänst lika stabil och snabb som den MS har. Den duger säkert när det är gratis, men även Sony börjar nu ta betalt för de inser att det går inte i det långa loppet.

Så än så länge är konsolerna hugget som stucket lika på annat än de exklusiva titlarna.

Medlem

Va? Måste man ha guld för att få få Smartmatch??? Nä nu jävl.... Numåste jag förboka en Xbone så jag kan avboka min förbokning i ren iska!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Medlem

Det är en principsak, de har ingen rimlig anledning till att kräva guld för sådant som andra står för. Och till er som undrar varför Sony hela tiden "tar plus poäng", här har ni anledningen, de kräver inte betalning för sådant som de inte själva bekostar.

Medlem

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Dock så betalar folk väldigt mkt per per månad om man t ex spelar något mmo som inte är free2play dvs och i många free2play-fall så betalar rätt många för att få "premiumtjänster" i just de spelen.

Jag är rätt säker på att folk kommer få betala både online-avgiften och en avgift för premiummedlemskap för Planetside 2 på ps4an sen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Dock så betalar folk väldigt mkt per per månad om man t ex spelar något mmo som inte är free2play dvs och i många free2play-fall så betalar rätt många för att få "premiumtjänster" i just de spelen.

Jag är rätt säker på att folk kommer få betala både online-avgiften och en avgift för premiummedlemskap för Planetside 2 på ps4an sen.

Sony har sagt att de inte kommer ta betalt två gånger om det inte är något som de själva bekostar. Mig veterligen bekostar Microsoft inte en enda krona för varken Twitch eller Netflix så det är skrattretande att de ska ha pengar för något som andra står för. Jag tvivlar på att någon här kan ge mig en enda vettig anledning till att de ska kräva att man måste ha guld för dessa tjänster.

Edit: Kan till och med slå vad om att de kommer ändra även det här beslutet, någon som vågar sätta emot;).
Edit 2: Verkar som Microsoft har återinfört (eller något liknande) att man kan dela med sig spelen till andra, för mer se http://majornelson.com/2013/08/09/xbox-one-sharing-digital-ga...

Inaktiv
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Skrivet av Luciphear:

Internet Explorer.

Av alla webbläsare jag använder just nu är IE den som inte kraschar eller laggar.

Skrivet av starboy83:

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Är Netflix gratis på datorn? Har för mig att det kostar.

Medlem

Femårsplanen


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Vad kostar de för att slippa Internet explorer?

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Tror faktiskt många köper konsol för att spela exklusiva singelplayer-spel. Jag köpte PS3 enbart för Uncharted och God of War och har endast testat lite onlinespelande.

This. Man har ju för fan en dator för det andra

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Dock så betalar folk väldigt mkt per per månad om man t ex spelar något mmo som inte är free2play dvs och i många free2play-fall så betalar rätt många för att få "premiumtjänster" i just de spelen.

Jag är rätt säker på att folk kommer få betala både online-avgiften och en avgift för premiummedlemskap för Planetside 2 på ps4an sen.

Sony har sagt att de inte kommer ta betalt två gånger om det inte är något som de själva bekostar. Mig veterligen bekostar Microsoft inte en enda krona för varken Twitch eller Netflix så det är skrattretande att de ska ha pengar för något som andra står för. Jag tvivlar på att någon här kan ge mig en enda vettig anledning till att de ska kräva att man måste ha guld för dessa tjänster.

Edit: Kan till och med slå vad om att de kommer ändra även det här beslutet, någon som vågar sätta emot;).
Edit 2: Verkar som Microsoft har återinfört (eller något liknande) att man kan dela med sig spelen till andra, för mer se http://majornelson.com/2013/08/09/xbox-one-sharing-digital-ga...

Sony säger dock mkt. Inget OtherOS-stöd på ps4an heller verkar det som, trist.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av starboy83:

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Är Netflix gratis på datorn? Har för mig att det kostar.

Nej, det var inte specifikt den jag menade, utan allt annat. Men låt oss säga att jag har betalt för Netflix redan. Då skulle jag aldrig få för mig att betala för det igen för att det ska fungera via Xbone (om det nu är så). Well well, själv kör jag HBO istället.

Medlem

Förnyade mitt guld idag. Gillar gratis spel och fungerande online.
283:- helår.
23,58:- per månad.
Helt fruktansvärt!
Boxer tar 55:- i månaden i "kortavgift". För vad?
Visa och Mastercard tar ca 21:- i månaden. För vad?

Medlem

" Möjlighet att spela online
Olika sorters appar för tv-tittande och streaming, till exempel Netflix
Game DVR – spela in när man spelar och dela med vänner
Erbjudanden och rabatter
Skype
Internet Explorer
Smartmatch – system för matchmaking i onlinespel"

= PC

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Dock så betalar folk väldigt mkt per per månad om man t ex spelar något mmo som inte är free2play dvs och i många free2play-fall så betalar rätt många för att få "premiumtjänster" i just de spelen.

Jag är rätt säker på att folk kommer få betala både online-avgiften och en avgift för premiummedlemskap för Planetside 2 på ps4an sen.

Sony har sagt att de inte kommer ta betalt två gånger om det inte är något som de själva bekostar. Mig veterligen bekostar Microsoft inte en enda krona för varken Twitch eller Netflix så det är skrattretande att de ska ha pengar för något som andra står för. Jag tvivlar på att någon här kan ge mig en enda vettig anledning till att de ska kräva att man måste ha guld för dessa tjänster.

Edit: Kan till och med slå vad om att de kommer ändra även det här beslutet, någon som vågar sätta emot;).
Edit 2: Verkar som Microsoft har återinfört (eller något liknande) att man kan dela med sig spelen till andra, för mer se http://majornelson.com/2013/08/09/xbox-one-sharing-digital-ga...

Netflix kommer inte bli gratis på ps4 även om du betalar ps månadsavgift.
Att netflix inte är "behind the paywall" innebär att att apparna kommer gå att använda utan att betala för ps+ . Du kommer givetvis fortfarande behöva betala prenumerationen för netflix.

Inaktiv
Skrivet av LongKalsing:

Förnyade mitt guld idag. Gillar gratis spel och fungerande online.
283:- helår.
23,58:- per månad.
Helt fruktansvärt!
Boxer tar 55:- i månaden i "kortavgift". För vad?
Visa och Mastercard tar ca 21:- i månaden. För vad?

Var köpte du Live guld i ett år för 283kr någonstans? Skitbilligt ju.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Du är allt fyndig du. Om du ska få använda Netflix som guldmedlem så måste du, i det här fallet, betala tre gånger. Internetavgiften, Netflix-avgiften och guldmedlemskapet. Varför ska man vara tvungen att vara guldmedlem för att kolla på Netflix? Jävla hyckleri!

Medlem
Skrivet av suuulan:
Skrivet av showerguy:

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Du är allt fyndig du. Om du ska få använda Netflix som guldmedlem så måste du, i det här fallet, betala tre gånger. Internetavgiften, Netflix-avgiften och guldmedlemskapet. Varför ska man vara tvungen att vara guldmedlem för att kolla på Netflix? Jävla hyckleri!

Ingen tvingar dig.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Dock så betalar folk väldigt mkt per per månad om man t ex spelar något mmo som inte är free2play dvs och i många free2play-fall så betalar rätt många för att få "premiumtjänster" i just de spelen.

Jag är rätt säker på att folk kommer få betala både online-avgiften och en avgift för premiummedlemskap för Planetside 2 på ps4an sen.

Sony har sagt att de inte kommer ta betalt två gånger om det inte är något som de själva bekostar. Mig veterligen bekostar Microsoft inte en enda krona för varken Twitch eller Netflix så det är skrattretande att de ska ha pengar för något som andra står för. Jag tvivlar på att någon här kan ge mig en enda vettig anledning till att de ska kräva att man måste ha guld för dessa tjänster.

Edit: Kan till och med slå vad om att de kommer ändra även det här beslutet, någon som vågar sätta emot;).
Edit 2: Verkar som Microsoft har återinfört (eller något liknande) att man kan dela med sig spelen till andra, för mer se http://majornelson.com/2013/08/09/xbox-one-sharing-digital-ga...

Netflix kommer inte bli gratis på ps4 även om du betalar ps månadsavgift.
Att netflix inte är "behind the paywall" innebär att att apparna kommer gå att använda utan att betala för ps+ . Du kommer givetvis fortfarande behöva betala prenumerationen för netflix.

Okej jag ska vara tydligare så det inte går att tolka vad jag skriver på något annat sätt.

Microsoft kräver att man skaffar en tjänst som kostar pengar (guld) för att kunna nyttja en tjänst som man redan betalar pengar för (Netflix). Förklara nu för mig varför Microsoft kräver att man måste ha guld för att använda en tjänst som inte de betalar en enda krona för?

Medlem
Skrivet av KingenOgge:
Skrivet av LongKalsing:

Förnyade mitt guld idag. Gillar gratis spel och fungerande online.
283:- helår.
23,58:- per månad.
Helt fruktansvärt!
Boxer tar 55:- i månaden i "kortavgift". För vad?
Visa och Mastercard tar ca 21:- i månaden. För vad?

Var köpte du Live guld i ett år för 283kr någonstans? Skitbilligt ju.

http://www.cheapxboxlivecodes.com

Köper guld och points där. Får koderna på mail. Funkar kanon.

Medlem

Ska man skratta eller gråta?

Medlem

Lite roligt är det att "PS4-fanboys" som tidigare klagade på att Xbox One är för mycket "TV,TV,TV" och sociala nätverk, helt plötsligt får kramp när det krävs Guld-medlemskap för dessa tjänster

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Ingen tvingar dig.

*Suck*

Folk verkar inte ha förmågan att tänka efter längre.

Medlem

Är inte sista punkten meningslös att nämna när silver konton ändå inte kan spela online?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztrife:
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till

Nja gratis är väl det inte, du betalar fortfarande en månadsavgift till din operatör för att kunna göra dessa. Men jag förstår delvis vad du menar, jag menar dom sakerna har du ju betalat för att kunna göra, känns onödigt att betala för att kunna göra dom sakerna på en krysslåda.

Precis, fast jag har ju redan betalat min operatör en gång, jag vill inte betala MS också, speciellt då dom inte tillför något.

Alltså allvarligt, vadå inte tillför något?
Du betalar för att de ska driva servrarna som ska finnas till varje spel.

Medlem

Man behöver väl PS Plus för att kunna använda Viaplay på PS3 i dagsläget? Hatar alla Sony också?

Skriv svar