Xbox One bakom betalväggen

Medlem
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Mhm, jag har min 360 hemma hos föräldrarna. Så för att dom ska kunna använda mitt Netflix-konto (som tillåter att man kör uppspelning på 2 enheter samtidigt) så är jag tvungen att ha guld-konto igång hela tiden. Det är riktigt uselt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Ja just det och sen betalar jag elen och hyran för att ha någonstans att se skiten på. Jävla Xbox och Netflix som ska vara så dyrt


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Mhm, jag har min 360 hemma hos föräldrarna. Så för att dom ska kunna använda mitt Netflix-konto (som tillåter att man kör uppspelning på 2 enheter samtidigt) så är jag tvungen att ha guld-konto igång hela tiden. Det är riktigt uselt.

Precis, vi som har spel som intresse är det här inte något stort problem då de flesta vill spela online. De jag tänker på är typ barnfamiljer som köper några spel till ungarna men själva inte har något intresse för spel läser att de kan använda Netflix på Xbox men sen får se att de måste betala mer för att använda det.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Vad är det för mening att Sony har gratis inspelningsteknik när det kostat att spela på den?

Xbone-ägare måste betala för guldprenumerationen, medan alla som betalar (troligtivs mycket billigare?) standardprenumerationen på ps4 får det direkt.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Fan vilket löjligt gnäll! Man köper en konsol för att spela på och inte enbart för att köra Skype och Netflix, det är ingen rättighet. Är man så jäkla kåt på dessa bonus features så finns dessa tillgängliga på annat håll.

Märks att det hatas bara för att det blivit populärt att rikta irritation på MS.

Allvarligt talat vem fan gillar MS huvudtaget eller EA mer pengar kåta företag för man ju leta efter dom skulle aldrig göra nåt gratis som gynnar oss användare.

Medlem

Äh, de kommer ju ändra på detta när de ser hur ledsna alla kidsen blir. Det är så de jobbar.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztrife:
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till

Nja gratis är väl det inte, du betalar fortfarande en månadsavgift till din operatör för att kunna göra dessa. Men jag förstår delvis vad du menar, jag menar dom sakerna har du ju betalat för att kunna göra, känns onödigt att betala för att kunna göra dom sakerna på en krysslåda.

Precis, fast jag har ju redan betalat min operatör en gång, jag vill inte betala MS också, speciellt då dom inte tillför något.

Alltså allvarligt, vadå inte tillför något?
Du betalar för att de ska driva servrarna som ska finnas till varje spel.

Finns miljarder exempel på där utgivaren i sig står för servrarna. Det MS tar betalt för är ju för sin egna butik, och för att man själv har valt att ha egna servrar. Vet inte hur det ser ut för exempelvis EA, om dom har enga "xbox servrar" eller om dom måste förlita sig på Microsofts, någon som vet?

I resten av världen (PC, Mac, Linux) så ingår multiplayer om man köper ett multiplayerspel, dom som tar betalt är en del MMORPGs, men där gäller helt andra regler.

Sen så är ju bara multiplayer en liten del av allt som MS "erbjuder" i sitt guldpaket, resten då? Användning av Skype och IE exempelvis...(fler exempel ovan)

Så nej, det tillför ingenting, mer än en kostnad för oss kunder. Ta netflix exemplet ovan, du betalar din ISP, det är ok, du betalar netflix, det är ok, du köper en xbox, det är ok, du betalar MS för att få använda netflix....inte ok...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Skrivet av Luciphear:

Internet Explorer.

Av alla webbläsare jag använder just nu är IE den som inte kraschar eller laggar.

Skrivet av starboy83:

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Är Netflix gratis på datorn? Har för mig att det kostar.

Ok, så du betalar 3 gånger på Xboxen då
Och Netflix kostar på PC ja, men inte åtkomsten till programmet.

Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Troll eller korkad?
Du betalar för en konsol också, din internetuppkoppling också behöver du även för din online tjänst på konsolen.

Skillnaden är att på PC behöver du inte betala en avgift för att komma åt ett program som kräver en avgift för att användas.

Vi kan ju ta ett bilköp (populärt att använda dem som jämförelse).
PC: Du köper bilen och kör där ifrån.
Xbox: Du köper bilen, men får betala extra för bilnyckeln så du kan köra iväg.

Hur som helst så för multiplayer spelare speler detta ingen roll eftersom de redan betalar för online tjänster för sitt spelande.

Men det kan vara en principsak för de som spelar singelplayer eller köper Xboxen till sina barn, den extra kostnaden vare sig liten eller stor kan vara det som väger över.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Noll poäng? Det är väl att spela som är hela huvudsaken med en konsol, och skulle man kunna göra det, både offline och online, på båda så skulle det vara en majoritet som väljer att INTE ha något medlemskap.

Jag tror verkligen inte att det har att göra med summan, de flesta som klagar har säkerligen råd med medlemsavgiften, men det rör sig mer om en principsak. Själv har jag inte medlemskap i PSN, mest för att jag sällan spelar, men jag säger inte emot att det utan tvekan är extremt prisvärt, man får väldigt mycket för pengarna.
Och endå är majoriteten av ps3 ägarna utan medlemskap, garanterat för att man kan ta sina spel ut på nätet endå.

Dock så kan jag se varför det blir viktigare för företagen att få in mer pengar. Det blir mer och mer onlinetjänster, och varje tjänst blir bara mer och mer komplicerad.
Spelen ska skicka och lagra data kors och tvärs mellan användare och servrar, det är rekord, listor, achivements, unlocks, sparade karaktärer, molnade savefiler o.s.v.
Bandbredden måste ju ha ökat med sanslösa mängder sedan förra generationen, och det lär bara bli värre iom nästa.
Och denna bandbredd kostar pengar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Winzi:

Vi kan ju ta ett bilköp (populärt att använda dem som jämförelse).
PC: Du köper bilen och kör där ifrån.
Xbox: Du köper bilen, men får betala extra för bilnyckeln så du kan köra iväg.

Nja du KAN ju köra med din xboxbil, men bara på inhängnat område! Så fort du vill ut i trafiken med andra så måste du betala extra


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Methodzlim:
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Tror faktiskt många köper konsol för att spela exklusiva singelplayer-spel. Jag köpte PS3 enbart för Uncharted och God of War och har endast testat lite onlinespelande.

Ja absolut men betalade du över 4 000 för ditt ps3? Hade du varit smart hade du köpt det ganska nyligen och betalat hälften av det priset. Notera att jag skrev Nextgen inte Currentgen

Ja jo för det är smart att vänta 6-7 år med att köpa konsollen för att få ett lägre pris

Medlem
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

som allt annat! och börjar du se på det så betalar du nog fler än två gånger
säg tv och radio licens, och konstnaden av en konsol + tv, el avgift, hyra för rummet....

lol

Medlem

Betala extra för att kunna använda t.ex. Skype och Internet Explorer? Hur kan folk försvara sådant här?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

som allt annat! och börjar du se på det så betalar du nog fler än två gånger
säg tv och radio licens, och konstnaden av en konsol + tv, el avgift, hyra för rummet....

lol

Jag är inte säker på vad du menar, men det låter som att du tycker att det är rätt? Liknelsen med tv-licens är i så fall lite konstig. Du betalar ju inte två tv-licenser för att du skaffat två olika tv-apparater (analogi: PC + Xbone).

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Eller så spelar man singleplayer samt local mulitiplayer spel(NHL osv), i princip det enda jag använt min 360 till.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Betala extra för att kunna använda t.ex. Skype och Internet Explorer? Hur kan folk försvara sådant här?

Jag instämmer totalt, det är helt galet. Och sen exempelvis Netflix, om det hade ingått i xbox live så hade det varit en sak, nu betalar man dubbelt. För mig är tillgången till internet en mänsklig rättighet och det är ett av skälen till att jag aldrig köpt ett xbox.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Skrivet av Luciphear:

Internet Explorer.

Av alla webbläsare jag använder just nu är IE den som inte kraschar eller laggar.

Skrivet av starboy83:

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Är Netflix gratis på datorn? Har för mig att det kostar.

Ok, så du betalar 3 gånger på Xboxen då
Och Netflix kostar på PC ja, men inte åtkomsten till programmet.

Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Troll eller korkad?
Du betalar för en konsol också, din internetuppkoppling också behöver du även för din online tjänst på konsolen.

Skillnaden är att på PC behöver du inte betala en avgift för att komma åt ett program som kräver en avgift för att användas.

Vi kan ju ta ett bilköp (populärt att använda dem som jämförelse).
PC: Du köper bilen och kör där ifrån.
Xbox: Du köper bilen, men får betala extra för bilnyckeln så du kan köra iväg.

Hur som helst så för multiplayer spelare speler detta ingen roll eftersom de redan betalar för online tjänster för sitt spelande.

Men det kan vara en principsak för de som spelar singelplayer eller köper Xboxen till sina barn, den extra kostnaden vare sig liten eller stor kan vara det som väger över.

Påpekade bara vilka dumma argument folk kommer med. Din biljämförelse är rätt vek den med.

Hade snarare jämfört den med dagens mobiler och dess abonnemang, dvs du köper en mobil, betalar för en tjänst och betalar sedan för ytterligare en tjänst. När din bandbredd tar slut för månaden får du betala ytterligare en summa för att kunna använda tjänsten fullt ut.

Dvs ifall du väljer ett mobilabonnemang med de tjänsterna, väljer du att köra kontantkort så kommer du visserligen åt tjänsterna, men du får betala ett högre pris.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

som allt annat! och börjar du se på det så betalar du nog fler än två gånger
säg tv och radio licens, och konstnaden av en konsol + tv, el avgift, hyra för rummet....

lol

Inte alla som betalar tv-licensen, att du får betala för konsolen? Vaaaa? Precis som du får betala för din PC... jag kan fortsätta, inget av det du skriver har nånting att göra med att du måste betala först för Netflix, och sedan igen för att kunna nyttja netflix på din xbox då det INTE är Microsoft som står för Netflix servrarna. Det är som, precis som en annan skrev, som att köpa sin bil men du får betala extra för nycklarna

Medlem
Skrivet av starboy83:
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

som allt annat! och börjar du se på det så betalar du nog fler än två gånger
säg tv och radio licens, och konstnaden av en konsol + tv, el avgift, hyra för rummet....

lol

Jag är inte säker på vad du menar, men det låter som att du tycker att det är rätt? Liknelsen med tv-licens är i så fall lite konstig. Du betalar ju inte två tv-licenser för att du skaffat två olika tv-apparater (analogi: PC + Xbone).

Nej jag tycker inte det är rätt, men rätt vanligt. t.ex skaffar du ett boxer abonnemang med månads avgift får du ialla fall inte kolla på den om du inte har tv licens, dessutom tar dom en kortavgift varje halvår, fast det inte ens finns kort i dom längre...
bra eller dålig liknelse upp till dig/er att avgöra men tror ni förstår principen.

sen kan jag tycka att det är inte för att kolla på netflix man köper en xbox eller ps, finns andra enheter att köpa då för billigare pengar. utan man köper en konsol för att spela på,
och det kan jag förstå att dom tar betalt för online delen.
och då gör det skitsamma vilken sida betal-delen för netflix ligger på. för att köpa den här konsol gen.
utan att använda för online..........

Medlem

för att se viasat-play på ps3 måste man ha playstation plus. helt cp!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Alltså allvarligt, vadå inte tillför något?
Du betalar för att de ska driva servrarna som ska finnas till varje spel.

På vilket sätt tillför dessa servrar något när man ser film på Netflix? Kan Microsoft via det "magiska molnet" öka ens överföringshastighet eller på annat sätt förbättra upplevelsen när man använder denna filmtjänst?

Inaktiv
Skrivet av Magadovski:

och det kan jag förstå att dom tar betalt för online delen.
och då gör det skitsamma vilken sida betal-delen för netflix ligger på. för att köpa den här konsol gen.
utan att använda för online..........

Vad menar du? Dom tar ju betalt en tredje gång, det är inte "skitsamma". Om det är skitsamma, betala en fjärde gång till mig, då ligger betaldelen hos mig istället, det är väl fint?

Skrivet av Magadovski:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

som allt annat! och börjar du se på det så betalar du nog fler än två gånger
säg tv och radio licens, och konstnaden av en konsol + tv, el avgift, hyra för rummet....

lol

Ja det finns även andra saker som vi betalar två gånger för, men vad har det med saken att göra, är det rätt då?
*lol*
Däremot förstår jag inte vad du menar med elavgift och hyra för bostad, du betalar exempelvis din hyra en gång i månaden, inte två gånger för samma sak, eller vad menar du? Äger du din bostad helt utan lån, ja då är den din, du betalar inte mer för bostaden.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Tack så mycket, herr världsledare, för du berättar för mig hur jag ska ha kul med en spelkonsoll. Vad skulle jag ta mig till utan dig?

Personligen skrattar jag gott åt er mindre begåvade som betalar 2 ggr / spel för att få spela det. Snacka om lättlurade. Jag har använda trisslotter, vill ni köpa?

Skrivet av Carolus Rex:

Man behöver väl PS Plus för att kunna använda Viaplay på PS3 i dagsläget? Hatar alla Sony också?

Det är därför man har Netflix, som är gratis att se via PS3.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är kul att läsa alla argument till varför det här är helt okej. En del kommer med att det är okej eftersom dessa tjänster nyttjar Microsofts serverar. Förklara gärna för mig hur en tjänst som Netflix använder dessa servrar, väldigt intresserad att höra era argument kring detta.

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Meh, 340kr om året är inget.

Kan du föra över 340:- till mitt paypal konto? Jag lovar jag frågar dig bara en gång om året. Kom igen nu, 340:- om året är inget.

Skrivet av Redstar:
Skrivet av Tybalt:

Betala extra för att kunna använda t.ex. Skype och Internet Explorer? Hur kan folk försvara sådant här?

Jag instämmer totalt, det är helt galet. Och sen exempelvis Netflix, om det hade ingått i xbox live så hade det varit en sak, nu betalar man dubbelt. För mig är tillgången till internet en mänsklig rättighet och det är ett av skälen till att jag aldrig köpt ett xbox.

Du borde nog läsa på vad mänskliga rättigheter är. Tillgång till internet är definitivt ingen mänsklig rättighet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av suuulan:
Skrivet av showerguy:

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Du är allt fyndig du. Om du ska få använda Netflix som guldmedlem så måste du, i det här fallet, betala tre gånger. Internetavgiften, Netflix-avgiften och guldmedlemskapet. Varför ska man vara tvungen att vara guldmedlem för att kolla på Netflix? Jävla hyckleri!

Samma sak som Viaplay och PS3 idag då...

Allt handlar om att företag måste ha en balans i sina utgifter kontra inkomster. Om ett företag inte har + på kontot så kan man inte driva företaget så mycket längre. Om man kan få en stabil inkomst i form av en prenumeration så har man dessutom bättre översikt på kommande månader vilket gör att man kan satsa mer på nya produkter och tjänster, utveckla och förbättra. För att få folk att prenumerera måste man kunna erbjuda ett "bra" paket, du får tillgång till servrar och molntjänster, servrar underhålls, diverse andra tjänster mm. Bara för att en tjänst är gratis för en privatperson så behöver det inte vara det för ett företag. Titta på AVG t.ex. som är gratis för privatpersoner men kostar för företag, då får visserligen företagen tillgång till information om privatanvändarna och statistik på dessas internetanvändning.
Netflix tar säkert ut en licens för att få ligga med i en hårdvara.
Samma sak som att köpa en ny bil, bilen kostar 200 000 men det tillkommer 150 000 för att få den som man vill ha den, en färddator, ACC, vinterdäck, takräcke, dragkrok, motorvärmare mm. Saker som nästa kund kanske inte behöver betala för eller tvärt om. Kallas ofta för merförsäljning och det är där företag tjänar pengar. Själva hårdvaran är oftast bara omsättning och marknadsandelar.

Bara för att något är "gratis" behöver det inte alltid vara det, speciellt då det faktiskt finns ett vinstdrivande företag bakom...

Om Netflix och liknande finns eller inte spelar ingen roll, jag köper konsolen för spelen inte för filmtjänsterna. Netflix och Viaplay har jag på datorerna, mobilen och plattan ändå...

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Skrivet av Luciphear:

Internet Explorer.

Av alla webbläsare jag använder just nu är IE den som inte kraschar eller laggar.

Skrivet av starboy83:

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Är Netflix gratis på datorn? Har för mig att det kostar.

Ok, så du betalar 3 gånger på Xboxen då
Och Netflix kostar på PC ja, men inte åtkomsten till programmet.

Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Troll eller korkad?
Du betalar för en konsol också, din internetuppkoppling också behöver du även för din online tjänst på konsolen.

Skillnaden är att på PC behöver du inte betala en avgift för att komma åt ett program som kräver en avgift för att användas.

Vi kan ju ta ett bilköp (populärt att använda dem som jämförelse).
PC: Du köper bilen och kör där ifrån.
Xbox: Du köper bilen, men får betala extra för bilnyckeln så du kan köra iväg.

Hur som helst så för multiplayer spelare speler detta ingen roll eftersom de redan betalar för online tjänster för sitt spelande.

Men det kan vara en principsak för de som spelar singelplayer eller köper Xboxen till sina barn, den extra kostnaden vare sig liten eller stor kan vara det som väger över.

Påpekade bara vilka dumma argument folk kommer med. Din biljämförelse är rätt vek den med.

Hade snarare jämfört den med dagens mobiler och dess abonnemang, dvs du köper en mobil, betalar för en tjänst och betalar sedan för ytterligare en tjänst. När din bandbredd tar slut för månaden får du betala ytterligare en summa för att kunna använda tjänsten fullt ut.

Dvs ifall du väljer ett mobilabonnemang med de tjänsterna, väljer du att köra kontantkort så kommer du visserligen åt tjänsterna, men du får betala ett högre pris.

Ska du jämföra telefoni med xbox så får du tänka lite längre. En xbox "telefon" så betalar du först för hårdvaran, sedan för abonnemanget, sedan måste du betala för att du ska få lov att ringa någon med din telefon. DÄR har du hur xbox hade betett sig som en telefon.


signatur

I drank what?

Medlem

Tänk om man skulle behöva betala Volvo för att få köra bilen.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Gör du inte redan det då? Betalar du inte något abonnemang av någon form? Internet-fakturan eller telefon-fakturan?

Skrivet av Luciphear:

Internet Explorer.

Av alla webbläsare jag använder just nu är IE den som inte kraschar eller laggar.

Skrivet av starboy83:

Okej, så allt som man redan har gratis på PC? Wow.

Är Netflix gratis på datorn? Har för mig att det kostar.

Ok, så du betalar 3 gånger på Xboxen då
Och Netflix kostar på PC ja, men inte åtkomsten till programmet.

Skrivet av Dumlen:

Vilka argument folk kommer med.

Att ni inte tar dom till pcn med, "jag har ju betalat för min dator, internet och min elräkning. det borde ju betyda att jag inte ska betala för något annat"

Troll eller korkad?
Du betalar för en konsol också, din internetuppkoppling också behöver du även för din online tjänst på konsolen.

Skillnaden är att på PC behöver du inte betala en avgift för att komma åt ett program som kräver en avgift för att användas.

Vi kan ju ta ett bilköp (populärt att använda dem som jämförelse).
PC: Du köper bilen och kör där ifrån.
Xbox: Du köper bilen, men får betala extra för bilnyckeln så du kan köra iväg.

Hur som helst så för multiplayer spelare speler detta ingen roll eftersom de redan betalar för online tjänster för sitt spelande.

Men det kan vara en principsak för de som spelar singelplayer eller köper Xboxen till sina barn, den extra kostnaden vare sig liten eller stor kan vara det som väger över.

Påpekade bara vilka dumma argument folk kommer med. Din biljämförelse är rätt vek den med.

Hade snarare jämfört den med dagens mobiler och dess abonnemang, dvs du köper en mobil, betalar för en tjänst och betalar sedan för ytterligare en tjänst. När din bandbredd tar slut för månaden får du betala ytterligare en summa för att kunna använda tjänsten fullt ut.

Dvs ifall du väljer ett mobilabonnemang med de tjänsterna, väljer du att köra kontantkort så kommer du visserligen åt tjänsterna, men du får betala ett högre pris.

Ska du jämföra telefoni med xbox så får du tänka lite längre. En xbox "telefon" så betalar du först för hårdvaran, sedan för abonnemanget, sedan måste du betala för att du ska få lov att ringa någon med din telefon. DÄR har du hur xbox hade betett sig som en telefon.

Och för att sitta på FZ har du jobbat eller skaffat pengar på något annat sätt, köpt en dator/surfplatta/telefon, betalat internet, kanske köpt FZ-Supporter och sedan sitter du här på FZ och kommenterar. Fy vad dyrt att surfa på FZ!!!

Medlem

Varför börja klaga på att Microsoft tar betalt för att vara online på xobox? Jag menar detta har dom ju gjort sen första dagen 360 kom ut.

Skriv svar