Konserter och jobbiga människor

Medlem
Konserter och jobbiga människor

Har ni någonsin varit på en konsert? Då vet ni nog vad jag pratar om.

Just i mitt fall var det under Paramores The Final Riot i Illinois. Hayley Williams spelar ett piano-intro som har väldigt starka personliga kopplingar för både henne och flera andra i bandet.

Under detta introt ger Josh Farro också ett ljudligt "SSH" till publiken för att låta henne spela det ifred, och helt enkelt för att det ska höras. Merparten av publiken tystnar. Man ser att hon är sammanbiten och introt har mycket känslor bakom sig. Tystnaden bryts då först av ett;

"OH MY GOOOOD! AAAAAAAAAAAAAAAAAH!"

Och man tänker bara.... Varför? Alla är tysta, ingen på scen spelar förutom Hayley, och allt är tyst. Då skriker man för fulla lungor som om någon blev överkörd av en skördetröska. Därefter är det lite sprida klasssiska;

"AAAAAAAAAAH"

Då och då. Och återigen, varför? Så tråkigt när folk känner att de måste skrika sönder stämningen när bandet vill att det ska vara tyst, utan anledning.

Detta var alltså ett par år sen, och det bästa live-framträdandet jag någonsin sett, med en koreografi, framträdande och tryck utan dess like! Så måste man ju såklart gilla musiken, men det är ju personligt.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Konserter och jobbiga människor

Känner igen mig i det du beskriver, vi är där för att ta del av musiken och bandet, inte publikens berusade hoande!

Minns första och enda gången jag provade på standup, ett bord med unga grabbar, häcklare! ni kanske inte tycker om mitt material, okej, men att skrika ut och avbryta hela tiden med, "Säg något kul då TJOCKIS", "Buuu, rulla av scenen tunnan!". Sen blev de arga för att jag sa "okej" och vände bort allt mitt material och bara vände allting till deras bord, krossade, förnedrade, det blev tyst, de kokade av ilska. Jag sa "om tunnan börjar rulla, stig åt sidan, skyll inte på tunnan! han stod i ro tills ni välte honom".

Publiken ska fatta när det är bäst att vara tysta och häcklare har inga att skylla utom sig själva.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Precis! Däremot ger mitt senaste blogginlägg här en annan bild av pubilken under en konsert, då det kan förvandlas till något fantastiskt och livsförändrande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar