Molyneux: Hatet mot Xbox One-DRM är orättvist

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Jag tycker bara folk gnäller över så lite. Det var antagligen likadant när saker och ting började kräva el för att fungera.

Ursäkta, men det där är bara skitsnack.
El är ett drivmedel krävs för att elektroniska apparater ska fungera.
Internet är en kommunikationsform, inget annat.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av KaptenKanel:

Jag tycker bara folk gnäller över så lite. Det var antagligen likadant när saker och ting började kräva el för att fungera.

Ursäkta, men det där är bara skitsnack.
El är ett drivmedel krävs för att elektroniska apparater ska fungera.
Internet är en kommunikationsform, inget annat.

Thank you captain obvious.
Men min poäng är densamma. Du har lika gott om uppkoppling som el idag. Till och med mer eftersom jag gissar att du inte går runt med en förlängningssladd i fickan.

Och förresten, ska vi klyva hår så är internet inte en kommunikationsform. En kommunikationsplattform måhända. Ett nätverk till och med. Som kan innehålla olika kommunikationsformer.
Men du är ursäktad.

Medlem

Poäng? Knappast.
Internetuppkoppling är och ska endast vara ett krav om man ska använda onlinefunktioner.
Det finns ingen som helst anledning att behöva en uppkoppling om man inte vill använda dom funktionerna.
Och att tvinga folk att koppla upp sig för att spela singleplayer spel är bara korkat.

Allt för många storstadsbor tar internetuppkoppling för givet nuförtiden.
Det finns miljoner med människor världen över som INTE har tillgång till internet, eller en stabil uppkoppling.
Till och med I Sverige finns områden med dålig eller ingen täckning alls.

Och allvarligt, mer gott om uppkoppling som el? Knappast.
Eller tror du att det är bensin i batterierna som driver surfplattor och smartphones?

Medlem

Mr Stor Näsa Prata Mycket har rapat igen.

...och återigen är FZ där och återger allt.

Säg mig när man blir anställd utav FZ, får man då en en ministatuett att sätta på altaret som husgud och Peter Möllenös memoarer och visdomsord, obligatoriskt?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skriv svar