Xbox One dröjer till 2014 i Sverige

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Banditen:

Är vi så hemska i Europa så spelindustrin måste straffa oss gång på gång. Det är ju knappast bara MS och Xbox som låter oss i Europa lida av förseningar och förhöjda avgifter många gånger.
Det känns ibland som vi utsätts för en kollektiv bestraffning.
Jag tycker bara att detta var en så jävla tråkig nyhet, speciellt för de människor som hade tänkt att skaffa sig en Xbox (jag var inte en av dem).

Ren och skär chansning, priserna har med svensk moms och skatt. Är ganska säker på det, och i såna fall, skyll på regeringen. (Nu vet jag inte om den går in på psn och live affären, men åtminstone affärernas priser, som dessutom ofta ligger under det digitala priset)

Jag har inget emot varken skatt eller moms, men många gånger så kan jag tycka att USA,Asien får spel och konsoller tidigare än övriga världen. Finns det inte skatt och moms där?
Det är säkert inte på alla spel men en hel del spel tjänar man på att köpa genom us psn store,, och det är väl inte ok?

Inte samma skatter och momser nej. Hela världen ser tyvärr (eller ska man säga tack och lov?) inte likadan ut. Googling angående moms och skatt på digitala medier gav mig den bilden av att det ska finnas åtminstone. Och på tidningar så verkar den vara väldigt hög, (om man nu tänker på att digitala medier borde främjas då det känns som ett miljövänligare alternativ) så jag antar att den är högre om inte samma på spel och dyl.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Om PS4:an hinner hit före så tror jag den svenska marknaden är död när det gäller Xbox One.

Tror inte det Xbox håller det enda spelet som gör att jag köper en konsol i huvudtaget i sin lista och det är Halo som förmodligen gör så att många köper den.

Om det kommer till pc så kommer jag aldrig mer köpa en konsol.

Medlem

Föga förvånande då orginal spec var gjord för att skrämma bort kunder. Tillbaka till ritbordet och börja om från början.
Själv har jag väldigt svårt att förstå uppståndelsen. Det är en konsol i mängden. Annat än att de nya konsolern är som förra årets mainstream-pc, så kanske man kan slippa DX9-titlar nu och se fram emot lite utveckling. Inte bara i grafik utan också framförallt AI. Det har stått still i 8 år nu.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Tur att PS4 blir mer försenad då, för Microsoft alltså.
Räkna med EU release kvartal 1 på PS4 i Sverige

Medlem

Klart att det inte hinner i tid när dom måste ändra på massa för att ha en chans.

Skriv svar