Guild Wars 2 är det snabbast säljande mmo-spelet i väst
Samma här. glad att det går bra för dem, men jag vet inte. Gick in i väggen efter 300 timmar och kom aldrig tillbaka.
Saknar verkligen gudarna från GW1. Insåg att det var mytologin bakom dem med FOW, UW etc som fick mig att älska ettan.
GW loren är imo skit bra, synd bara att den inte märks så mycket i GW2.
Rwa?
Jag känner många som köpte det, men ingen som spelar det..
Samma här, ingen av mina polare spelar det längre. De körde till maxlevel, insåg att PvE:n sög och testade PvP men det var inte heller bra nog för att fortsätta tyvärr.
Fördelen är ju att ArenaNet har fått in sina pengar, de förlorar inte direkt på att tappa spelare.
Spelar det fortfarande!
Server: Ring Of Fire
Härligt att höra, har några polare som fortfarande lirar, och min gamla guild är mer aktiv nu en förut.
Hade gärna fortsatt själv om det funnits några dungeons som var utmanande.
Deras "event" dem har varje månad är sjukt trist imo.
Rwa?
Tror för många gick in med fel inställning i spelet. Det är inte alls dåligt men det är inte för mig, man har blivit befläckad av för många andra mmo-rpg som har annat tänk, enligt mig.
edit: nog därför Wildstar tilltalar mig så.
Vilka andra spel har befläckat dig till att bli intresserad av Wildstar?
Frågar bara av intresse. Jag är själv fundersam över det spelet.
Tror för många gick in med fel inställning i spelet. Det är inte alls dåligt men det är inte för mig, man har blivit befläckad av för många andra mmo-rpg som har annat tänk, enligt mig.
edit: nog därför Wildstar tilltalar mig så.
Vilka andra spel har befläckat dig till att bli intresserad av Wildstar?
Frågar bara av intresse. Jag är själv fundersam över det spelet.
Bla vanilla WoW, och delar av andra mmos också, så klart, Men mest WoW för det är det jag har spelat mest. Vi har alla olika anledning till varför vi inte gillar delar av gw2, men för många är det nog att det inte har en gear progression som vi är vana vid.
edit: Sen har både WoW och Wildstar en estetisk stil som håller väldigt länge (kan knappt fatta att wow är över 8 år gammalt). Tycker om den looken.
Kör fortfarande och är med i ett stort svenskt guild på far shiverpeaks (Ruthless) Tog iofs en break på 2 månader men tillbaks och lirar nu. Dock blir det nog wildstar för min del (med annat folk från olika delar av guildet + nytt folk) när det är dags.
Samma här. glad att det går bra för dem, men jag vet inte. Gick in i väggen efter 300 timmar och kom aldrig tillbaka.
Saknar verkligen gudarna från GW1. Insåg att det var mytologin bakom dem med FOW, UW etc som fick mig att älska ettan.
300 timmar för en engångskostnad, måste väl ändå vara rätt så bra
300 timmar för en engångskostnad, måste väl ändå vara rätt så bra
Sant, men fortfarande några tusen färre än GW1.
Orkade inte ta mig förbi lvl 15 . Tråkig värld, quest samt att det var helt jävla tomt mverallt
Det var ju själva världen som var bra ju. Just därför som jag iaf levlade upp 5 karaktärer till 80.
Problemet är som alltid: Utan någon bra end-game så blir det tråkigt direkt.
Inga server merges än så länge även om pop gått ner till medium på många servrar istället för high/very high. Fortfarande väldigt många som spelar. Snarare är det så att de som gillade konceptet nu stannar kvar och de andra som kanske ville ha något mer som WoW fast annorlunda kör något annat.
GW2 är annorlunda, och en del gillar det en del gillar det inte. Det finns inget att analysera. Trådar som "varför misslyckades GW2" är bortslösad tid på ett helt onödigt ämne, eftersom spelet inte har misslyckats. Speciellt när folk försöker komma med "GW2 skulle ha varit såhär... eller såhär... så hade folk fortsatt spela". Nej, det enda som hänt då är att många av de som nu är kvar hade slutat istället.
GW2 vågade vara innovativt på många sätt, vilket de ska ha stor kred för, speciellt i en sån här bransch där det är väldigt lätt att springa på en mina som t.ex. SWTOR. De gick t.ex. långt innan spelet släpptes ut med att det inte kommer ha "holy trinity" eller "raids" överhuvudtaget. Så de som gillar sånt visste egentligen redan från början att spelet inte var något för dem.
Enormt överskattat spel! Hur många spelar spelet idag liksom... Lägg där till en absurd hype kring spelet från fansen och du har något som kan liknas vid en kalkon, även om det har sålt i 3 miljoner ex.
Spelar recensenten som tyckte spelet var mästerligt fortfarande, eller tröttnade han också?
Enormt överskattat spel! Hur många spelar spelet idag liksom... Lägg där till en absurd hype kring spelet från fansen och du har något som kan liknas vid en kalkon, även om det har sålt i 3 miljoner ex.
Spelar recensenten som tyckte spelet var mästerligt fortfarande, eller tröttnade han också?
Utan någon end-game PvE så blir det pannkaka av alla MMORPGs.
Håller med om att det är överskattat. Det är egentligen bara levlandet samt PvPn som är roligt.
Förstår inte hur detta spel kan få så bra betyg. De flesta gav det 4-5 i betyg när det snarare förtjänar en 3a.