Forge blir free-to-play

Medlem
Forge blir free-to-play

Klart det behöver mer spelare. Men det känns som om att dom som spenderat pengar på det har gjort det i onödan.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Har bara hört bra från Forge, men inte min typ av spel.

zsm
Medlem

Smidigt, något att göra innan FFXIV early access kanske.

Medlem

Och dom som köpt får ingenting?

Medlem

Aldrig hört talas om, så kanske inte så förvånande att det går o blir gratis.


signatur
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Och dom som köpt får ingenting?

Fick inte ett piss när Team Fortress 2 blev gratis, men jag kan ändå njuta av det spelet fortfarande.

Medlem

Verkar riktigt trevligt.

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Och dom som köpt får ingenting?

Så som jag förstår det får man den där "starter pack" om man redan betalat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Forge var riktigt kul när man kunde spela det tillsammans med några kompisar. Dock var det i princip helt omöjligt att hitta vettiga servrar att spela på =\

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Och dom som köpt får ingenting?

Från deras hemsida:

"We are also planning to have some Starter Packs available on Steam at different price points and offering different items. There will be one priced at $19 and we plan to give everyone who has purchased Forge this pack which will most likely contain a timed XP boost and a skin set for all characters."

Länk: http://www.playforgewar.com/front-page/forge-f2p/

SE

Medlem

Free-to-play = Sux-to-play

phi
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Aldrig hört talas om, så kanske inte så förvånande att det går o blir gratis.

Precis min tanke.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rakoon:

Och dom som köpt får ingenting?

Fick inte ett piss när Team Fortress 2 blev gratis, men jag kan ändå njuta av det spelet fortfarande.

Joddå! Vi fick en grön WW1 hatt för vi som köpte spelet...

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rakoon:

Och dom som köpt får ingenting?

Fick inte ett piss när Team Fortress 2 blev gratis, men jag kan ändå njuta av det spelet fortfarande.

Joddå! Vi fick en grön WW1 hatt för vi som köpte spelet...

Plus att kontot räknas som "Premium". Det gör att man får byta föremål helt fritt, crafta allt man vill, större backpack, etc.

Visserligen ingen enorm grej då allt som behövs för att få ett "Premium" konto är att köpa valfritt föremål i TF2 butiken. Trots allt något vi fick när det gick F2P (förutom hatten då d.v.s.).

Det Forge å andra sidan ger sina pre-F2P spelare är verkligen ynkligt. Ett skin man i princip inte kan se skillnad på från standard... och en tidsbaserad XP boost.

Medlem

Aldrig hört talas om detta spel...

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rakoon:

Och dom som köpt får ingenting?

Fick inte ett piss när Team Fortress 2 blev gratis, men jag kan ändå njuta av det spelet fortfarande.

Joddå! Vi fick en grön WW1 hatt för vi som köpte spelet...

Ja nu när du säger det så. Såg att jag hade en "The Proof of Purchase" hatt Men det känns ändå inte lönt att klaga. Det kommer ju fortfarande gå att spela spelet, och dom som redan har spelet borde ju bara bli glad som får ett litet tillskott med spelare.

1
Skriv svar