Splinter Cell Blacklist

Inaktiv
Splinter Cell Blacklist

Tjo,

Någon som slagit till på senaste Splinter Cell på PC?
Skulle vilja ha några synpunkter på om det är en värdig PC-version.
Har hört lite blandat och hittar inte några PC-specifika recensioner, det är ju sällsynt idag.

Tack!

Medlem

Med tanke på att det släpps idag och imorgon i merparten av världen så lär det rulla in recensioner snart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Gissar på en 3/5 här, men av trailers och gameplay att döma skulle jag nog vilja ge det 1/5.

Medlem

4/5 kommer det få, rullar på pc väldigt bra snyggt och ganska bra stealth spel allt det bästa från de förra spelen


signatur

I got an offer you cant refuse!

En blandning av Conviction och de tidigare spelen. En grej jag stör mig på är att mörkerglasögonen behöver knappt nyttjas alls då det hittils (2 banor in i spelet) på de mörkaste ställen ändå går att se relativt bra, med gamman i spelet i botten.

Sen har man väl köpt sonar goggles+ värme seende så behövs knappast något annat.

Kör på Normal men tycker ändå fienden är rätt smarta och svåra. (dog 6ggr på första banan haha)
man kan tex inte överanvända "vissla på fienden" då fattar dom att man är där
Pilen som visar när man syns, kan AI ibland gå och undersöka bara de såg en glimt av dig, även om inte den fylldes helt överhuvud taget. Små saker som ändå håller en på tårna

Mycket jädra streck och poäng över hela skärmen a´la Ubisoft men det går att stänga av.
Mycket customization med stort M, vapen, kläder, goggles, handskar?!, skor, gadgets

Coop banor kan köras själv för att låsa upp mera vapen etc. Diggar storyn än så länge

Sam ser ut och låter som en helt annan person?!

Mycket bra och mer öppna banor är gamla SC då man nu kan klättra på nästan allt inte bara stuprör haha. Finns ofta 3-4 vägar minst att ranta runt på.

Det verkar gå att smyga igenom hela spelet, man kan fortfarande skjuta lampor och köra ninja style Säkert några action moment men när man har frihet går smygandet kanon

Varför envisas Ubisoft att ha svart kanter på spel och alltså inte stödja 16:10?

Smidig framerate på 60 på ultra med AAx4 med mitt 670 och amd 8350. Lite drops när man startar om, och i basen

Det var lite random tankar. Fråga på. Kan jag svara så gör jag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Fick det här i ett mail

Citat:

"Bästa kund,

Tack för att du har valt att förhandsboka Splinter Cell - Blacklist (PC) på CDON.com.
Nedan finner du den kod som låter dig nyttja förbokningserbjudandet som ger dig tillgång till:

- The Upper Echelon Pack

- The Tactical Pack

- The Deadly Conflict Pack.

- The Jack of All Trades

Din kod är: 2VP-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

För att aktivera koden, var vänlig följ nedan instruktioner:

Öppna eller ladda hem Steam-klienten.
Välj sedan ”Bibiliotek” (Library) > ”Lägg till spel” (Add a game) > ”Aktivera en produkt på Steam” (Activate a product on Steam) och fyll i koden."

vafasen det är inget steam spel. koden fungerar varken i uplay eller steam?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det låter konstigt. Prova att maila de och fråga vad som är fel?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

FM-guru
F.d. Sisyr

Måste säga att jag är fantastiskt positivt överraskad av spelet. Var stensäker på att det skulle vara än sämre än Conviction, men efter att ha lirat det hos en polare är jag nu frälst. Köpte spelet på Steam precis och tankar det as we speak.

IGN har en för omväxlings skulle spot on recension av titeln. Även Gamereactors recensionförtjänar en läsning. Onlineläget känns, det lilla jag prövat hittills, vääääldigt engagerande.

Och ja, jag är lite till mig av att äntligen ha ett bra SC-spel igen.

Ja ska nog göra det, men det kvittar egentligen för det var inget särskilt jag vill ha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag tänkte också köpa det men väntar nog en vecka, som vanligt har Ubísofts spel problem vid release. En del kan inte starta spelet, en del kan inte joina multiplayer-lobbys etc.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Eller så är det så att det som vanligt är massor med folk som sitter med routers från 90-talet, har taskigt inställda operativ/osv och försöker spela på brödrostar... Det är nog väääldigt många problem folk upplever under release som beror på sådant..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Fan 4/5 minst.

Spelet är faktiskt bättre än väntat enligt mig

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fick det här i ett mail

Citat:

"Bästa kund,

Tack för att du har valt att förhandsboka Splinter Cell - Blacklist (PC) på CDON.com.
Nedan finner du den kod som låter dig nyttja förbokningserbjudandet som ger dig tillgång till:

- The Upper Echelon Pack

- The Tactical Pack

- The Deadly Conflict Pack.

- The Jack of All Trades

Din kod är: 2VP-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

För att aktivera koden, var vänlig följ nedan instruktioner:

Öppna eller ladda hem Steam-klienten.
Välj sedan ”Bibiliotek” (Library) > ”Lägg till spel” (Add a game) > ”Aktivera en produkt på Steam” (Activate a product on Steam) och fyll i koden."

vafasen det är inget steam spel. koden fungerar varken i uplay eller steam?!

Den koden aktiveras inne i spelet.

Aha tack


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Körs spelet via någon tredjepartsklient såsom uPlay eller Steam, eller är spelet fristående?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

uplay kommer man inte undan. Men tror man kan köpa via steam men då blire nog stream+ uplay


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

uplay kommer man inte undan. Men tror man kan köpa via steam men då blire nog stream+ uplay

Mjo, det är det jag är rädd för. Om man ska spela exempelvis Assassin's Creed-spelen via Steam måste man först starta uPlay.

Jag vägrar behöva starta Steam för att sedan starta uPlay för att slutligen kunna spela spelet. Än en gång slår utvecklarnas DRM tillbaka mot de själva.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Kör bara uplay blir ju enklast. Har inget problem med uplay förutom att spel inte auto patchas. Finns en patch ute nu som man manuellt ska krångla med.

En annan sak var förresten AssCreed 3 dlc som var bland det krångligaste jag nånsin hållit på med


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Megadelux

Har 2 ex över (fick med gfxkort) Om någon dundersugen vill byta mot något som INTE är från humblebundle. Pma.

Medlem

Tyckte detta var ett riktigt roligt spel.
Håller med om föregående angående mörkerkikare dock. Har inte använt dem en enda gång de 4 första uppdragen som jag gjort. Trots att jag låste upp Sonar till andra uppdraget. Kört iof mest på Perfektionist-nivån vilket tar bort den bästa funktionen med Sonar. Svårt som fasen är det dock oavsett nivå. Speciellt om man försöker undvika fienden.

Om det finns någon som är intresserad att lira Co-Op eller VS, lägg gärna till mig via Uplay så kanske vi kan hjälpas åt.
Uplay-nick: Amelek

Medlem

Tycker det är riktigt bra. Efter första gameplay trailern för spelet så strök jag det från min lista men jag är glatt överraskad att man faktiskt kan ghosta om man vill. Har inte spelat igenom hela än dock.

Det enda som jag stör mig riktigt mycket på är sparsystemet. Avsaknanden av manuella sparningar kan göra att man får spela om stora delar av en bana flera gånger bara för att man fuckar upp senare.
Speciellt irriterande är att spelet ljuger om när det sparar, jag vet dock inte om det bara gäller 4E-uppdrag.
Körde 'Opium Farm' (Kobins första 4E uppdrag). Uppdraget är uppdelat i två stora områden med en sparning mellan. Bra tänkte jag och avslutade för att slutföra nästa dag. Men fick göra om allt igen från början.

Med quick-saves hade jag gett detta i princip högsta betyget, men det är för stort irritationsmoment. Kan gå 30 min mellan sparningarna om man kör på ghost och man tar sin tid.

Ändå, riktigt bra. Hundra gånger bättre än Conviction tack o lov.

Medlem

Alla uppdrag man kör på natten känns väldigt likt chaos theory


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

...på de mörkaste ställen ändå går att se relativt bra, med gamman i spelet i botten.
...
Varför envisas Ubisoft att ha svart kanter på spel och alltså inte stödja 16:10?
...

Ajdå, jag gillar inte när spel inte är mörka nog.

Att de inte stödjer 16:10 är riktigt slött. Jag har en 16:10 monitor (1920x1200).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Har nu köpt spelet och kan konstatera att det helt klart var en värdig pc-version. Riktigt bra spel enligt mig med mycket valmöjligheter. Bra röstskådisar och story.

1
Skriv svar