GTA IV orsaken till ett mord.....

Medlem
GTA IV orsaken till ett mord.....

Tänkte dela med mig av denna länk här och se vad ni tycker och tänker då fegAB inte har kommentarer på nyheten..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17346785.ab

Jag blir då förbannad på sånt här skitsnack. Det jag undrar mest är vart i hela friden får en mest troligt sinnesrubbad åttaåring(som är för ung att veta mycket av världen) ett vapen ifrån?

KoP
Medlem
Skrivet av Halttu:

Tänkte dela med mig av denna länk här och se vad ni tycker och tänker då fegAB inte har kommentarer på nyheten..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17346785.ab

Jag blir då förbannad på sånt här skitsnack. Det jag undrar mest är vart i hela friden får en mest troligt sinnesrubbad åttaåring(som är för ung att veta mycket av världen) ett vapen ifrån?

Ja det är bullshit så att det stänker om det. Uppenbarligen har den lilla pojken någon form av psykiska problem. Friska, sunda människor har en spärr inom sig som inte tillåter ett beteende som detta.

Sen att det hända i USA där det troligtvis ligger skjutvapen och skräpar i var och varannans hem gör mig inte speciellt förvånad.

Människor mördar.

Inte vapen.
Inte spel.
Inte film.
Inte musik.

Medlem

Staden heter ju Slaughter så...


signatur

Rwa?

Medlem

Det är ALLTID föräldrarnas ansvar i sådana här fall. Att skylla på spelen blir bara löjligt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

"Minuter senare gick han in till en 87-årig kvinna och sköt henne i huvudet."

Där tycker jag man kan börja ändra fokus till att kanske ha vapen hemma gör att folk skjuter folk.


signatur
Medlem

Tja, vi använder trots allt aftonbladet som en seriös källa här, då går det väl lite som det gör...

Men ja herregud, det måste ju vara GTA's fel! För om ungen hade spelat postal hade det säkert varit bättre. Det finns säkert ingen psykisk störning eller liknande här... Suck.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Suck USA skyller allt på TV spel för att gud har sagt att det är dåligt :S

och dom kanske inte ska låta ungar som är 8 spela spel som har en rating på 18+ den finns där av en anledning...

Medlem

Han ska inte ens spela GTA... Helvete att folk alltid ska hitta en syndabock och inte anse att individen har gjort något.
Varför gör aldrig dessa analyser på gamla gubbar som gör brott? Fan den här pedofilen läste mycket böcker, böcker är roten till allt ont!

Medlem

och jag tycker att det är för jävligt att dom ska dra upp en massa religion i allt dom argumenterar i USA iallafall.
Jag har inga problem med att folk är troende men när dom ska dra up det så fort dom diskuterar politik, spel mm så går det för långt

Medlem

Det är deras sätt att få saker att få uppmärksamhet i media. Här tycker vi om stora rubriker. Exempel (Ord inom [ ] är stora, resten smått)

[Kungen]s barndomsvän [död i cancer].

Där är det effektivare att skriva något om gud osv. Sen är det också väldigt överdrivet, de flesta tänker inte så där, utan det är de som hörs och syns.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Han ska inte ens spela GTA... Helvete att folk alltid ska hitta en syndabock och inte anse att individen har gjort något.
Varför gör aldrig dessa analyser på gamla gubbar som gör brott? Fan den här pedofilen läste mycket böcker, böcker är roten till allt ont!

Låt oss inte glömma bowling. Vid skolskjutningen i Columbine 1999 så hade ju gärningsmannen spelat bowling precis innan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

ja för ett par år sen så var det ju en person som överlevde en arg björn för att han hade spelat world of warcraft och använt "Feign Death" spellen som Hunters har.

Allt är bara skitsnack..

Medlem

Rubriken borde vara något i stil med:
"Vuxen lämnar skarpladdat vapen till 8-åring. En person död."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lite ironiskt namn på staden... Fast ändå, Vem ger en unge ett laddat vapen.


signatur

DET LAGGADE!

Medlem

Oväntat endå att ett land som USA INTE åtalar/dömer en 8-åring...Brukar ju vara foster som är heliga, allt annat levande är bara skit värt.

Jaja, skyll gärna på dataspel, debatterna och artiklarna som uppstår är verkligen underhållande! Föredrar dem före allt fru/bonde sökande, kändisdansande, låtkopierande skit som går på tv.

Om något decennium finns det inga kvar vid makten som inte spelar/har spelat spel och den här debatten kommer vara ett minne blott så se till att njuta av den så mycket ni hinner!
(När var det senast ni hörde om någon som försökte skylla ungdomens förfall på rollspel? Saknar den debatten också :/ )


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Mr Hatisk:

Han ska inte ens spela GTA... Helvete att folk alltid ska hitta en syndabock och inte anse att individen har gjort något.
Varför gör aldrig dessa analyser på gamla gubbar som gör brott? Fan den här pedofilen läste mycket böcker, böcker är roten till allt ont!

Låt oss inte glömma bowling. Vid skolskjutningen i Columbine 1999 så hade ju gärningsmannen spelat bowling precis innan.

Bowling är rasistiskt, en svart tjockis som slår ner vita klenisar...Inte en bra aktivitet för barn och ungdomar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det jag undrade var varför en 8-åring fick spela GTA IV överhuvudtaget?

Skrivet av Soulless:

Oväntat endå att ett land som USA INTE åtalar/dömer en 8-åring...Brukar ju vara foster som är heliga, allt annat levande är bara skit värt.

Jaja, skyll gärna på dataspel, debatterna och artiklarna som uppstår är verkligen underhållande! Föredrar dem före allt fru/bonde sökande, kändisdansande, låtkopierande skit som går på tv.

Om något decennium finns det inga kvar vid makten som inte spelar/har spelat spel och den här debatten kommer vara ett minne blott så se till att njuta av den så mycket ni hinner!
(När var det senast ni hörde om någon som försökte skylla ungdomens förfall på rollspel? Saknar den debatten också :/ )

Rollspel, rockmusik, Hårdrock, hiphop, dataspel (ja, data, inte dator. Tänk efter så är det logiskt). Vuxen världen som inte förstår sig på vad ungdomar gillar har alltid behövt en syndabock. Jag undrar vad det ska bli härnäst.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det behövs inte ens en mening för att förklara det... Finns bara en sorts förklaring. Ett ord. ----> 'MERICA! <----


signatur

"Det var bättre förr!"

1
Skriv svar