Bethesda vill slopa Xbox Gold-krav för The Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av Duck:

Det är som Json_81 skriver. Har man en TV ska man betala en licensavgift och vill man inte betala licensen då får man inte ha en TV i hushållet helt enkelt.

Vill du inte betala licensen så får du kicka TV och internetkoppling och ev smartphone, för har man internet kan man som tidigare sagts komma åt SVT play och dyl och skall enligt Piraterna i Kiruna betala.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

En tredje betalning går ju också till din internetleverantör ^^

Och sedan en fjärde till Radiotjänst, din vän i helvetet...

Medlem

Slopa spelets månadskostnad istället så blir jag gladare.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Duck:

Det är som Json_81 skriver. Har man en TV ska man betala en licensavgift och vill man inte betala licensen då får man inte ha en TV i hushållet helt enkelt.

Vill du inte betala licensen så får du kicka TV och internetkoppling och ev smartphone, för har man internet kan man som tidigare sagts komma åt SVT play och dyl och skall enligt Piraterna i Kiruna betala.

Äh, vill man inte betala licensen så är det bara att slå igen dörren i ansiktet på licens gubbarna ifall dom väl kommer. Har själv använt mig av metoden när jag levde på existensminimum.

Medlem

Alltså, jag hoppas folk ser skillnaden mellan "Netflix" och "SVT-play". Den ena väljer man att titta på och betala för, den andra vill man inte titta på men folk vill tvinga en att betala för det ändå! ( Det är så fullständgt absurt att ta betalt för något man själv lagt upp på internet, man kunde användt "Netflix" settupen, så folk loggade in med SVT keyn dom fick när dom betalade till radiotjänst. Att göra det på det sättet dom gör nu är precis samma sak som kriminella gör ( Racketeering ) )

Jag har ingen TV, jag har dock internet, sätt PWD på er tjänst tack så jag slipper se den!! ( Nä jag har inte sett den, men så jag inte råkar göra det!! )

( Jag kunde själv lika gärna lägga upp en massa filmer på en random site och helt plötsligt kräva folk på pengar för det, om ni kan nå det måste ni ju betala! /( SVT-logik) )

The Elder Scrolls Online lär jag nog inte röra heller, finns säkert någon som är efter mig för det också...


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Lägg xbox live gold på skattesedeln så slipper vi allt tjafs!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Samma sak gäller Netflix och andra tjänster på Xbox Live, absurt.

Kan man inte använda Netflix utan guldmedlemskap? Riktigt dåligt isf.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Duck:

Det är som Json_81 skriver. Har man en TV ska man betala en licensavgift och vill man inte betala licensen då får man inte ha en TV i hushållet helt enkelt.

Vill du inte betala licensen så får du kicka TV och internetkoppling och ev smartphone, för har man internet kan man som tidigare sagts komma åt SVT play och dyl och skall enligt Piraterna i Kiruna betala.

Äh, vill man inte betala licensen så är det bara att slå igen dörren i ansiktet på licens gubbarna ifall dom väl kommer. Har själv använt mig av metoden när jag levde på existensminimum.

Var nog lättare att gömma en dumburk, men att gömma att man har internet/smartphone?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

RHK
Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Duck:

Det är som Json_81 skriver. Har man en TV ska man betala en licensavgift och vill man inte betala licensen då får man inte ha en TV i hushållet helt enkelt.

Vill du inte betala licensen så får du kicka TV och internetkoppling och ev smartphone, för har man internet kan man som tidigare sagts komma åt SVT play och dyl och skall enligt Piraterna i Kiruna betala.

Äh, vill man inte betala licensen så är det bara att slå igen dörren i ansiktet på licens gubbarna ifall dom väl kommer. Har själv använt mig av metoden när jag levde på existensminimum.

Var nog lättare att gömma en dumburk, men att gömma att man har internet/smartphone?

Det är jättelätt, bara säga att man inte har någon. Öppna inte ytterdörren för oannonserade gäster som du inte känner. Vem fan kommer oannonserad idag liksom och vill något vettigt? Skulle du på någon vänster åka dit ändå och de tänker uppge att du har tv, ring och säg direkt nästa dag att du gjort dig av mig den och avanmäl ditt innehav. Sådana som Rånartjänst måste bekämpas med alla medel! Det är tydligt att vårt rättväsende är korrupt och ska därmed också bekämpas!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av ForrestFox:

En tredje betalning går ju också till din internetleverantör ^^

Och en fjärde till radiotjänst.

Och en femte till el.

Och en sjätte till skatt på ovannämnda tjänster.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av ForrestFox:

En tredje betalning går ju också till din internetleverantör ^^

Och en fjärde till radiotjänst.

Och en femte till el.

Och en sjätte till skatt på ovannämnda tjänster.

När vi ändå är igång så en sjunde till copyswede. Engångsavgift visserligen.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar