Blåskrämarnn

Medlem
Blåskrämarnn

Tjenare,

Har problem med mitt Windows Vista Ultimate x86.
Väldigt random så dyker det upp bluescreen's för mig , jag har aldrig varit med om att den crashat när jag varit i Windows utan endast när jag varit borta från datorn eller spelat.

Därav drog jag slutsatsen att det var något fel på vänte läges funktionen, så jag stängde av den och sedan dess har jag inte upplevt några bluescreens i windows hittills eller när jag lämnat den på.

Dock kommer bluescreen när jag lirar spel i detta fallet cod4 , lite då och då dyker blå skärmen upp , men det är ändå väldigt ofta säg varannan gång jag spelar nästintill varje gång faktiskt men oftast hinner jag spela ett bra tag innan, men ibland inte så det är helt random intervaller.

Laddade ner Debugging Tools , Winternal Admin Tools och Windows Vista symbols package för att kunna dekrypera fel meddelandet i windows och fick detta.

=====
Analysis of c:\windows\minidump\mini020608-04.dmp complete:
The driver probably at fault is NETIO.SYS

Time of the crash: Wed Feb 6 20:17:09.630 2008 (GMT+1)

Additional available details:
Description: Network I/O Subsystem
Image path: %systemroot%\system32\drivers\netio.sys
Company: Microsoft Corporation
Timestamp: Fri Sep 28 084:47:00 2007

=====

Alltså fedt svårt att hitta detta problem tycker jag browsade lite på netio grejen och applyade en hotfix som någon länkade på ett forum , hjälpte dock inte stog heller inte tydligt att hotfixen var för NETIO filen.

Körde memtest86 inatt i drygt 11 timmar utan några som helst problem.

System:
q6600 2,4 ghz
2064mb ddr2
500gb hdd caviar
8800GTS 512mb ddr3

, Mvh

1
Skriv svar