Första filmen från nästa Dragon Age

Robot
Första filmen från nästa Dragon Age

Gameplay från Frostbite 3-drivet fantasymörs.

#electronic-arts, #bioware, #dragon-age-inqusiotion


Medlem
Första filmen från nästa Dragon Age

Ser riktigt bra ut, jävligt taggad på det här!

Medlem

Ser ok ut, dock så vet jag inte om den överdrivna action gameplay stilen passar i dragon age.. ska inte det vara en gnutta realistiskt?

Medlem

Jizz in my pants.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Ser ok ut, dock så vet jag inte om den överdrivna action gameplay stilen passar i dragon age.. ska inte det vara en gnutta realistiskt?

Instinktivt reagerar jag med skratt när man pratar realism ihop med dessa spel.

Men jag förstår nog vad du menar. När jag spelar Dragon Age så vill jag inte känna mig OP. Det fick de till bra i Origins. Hoppas att de fixar det nu med.

Medlem

Jag hoppas så mycket på DA:I, men tror inte på det förens jag fått spela det.

Det finns många fina löften från Bioware, men av erfarenhet vet jag att EA-ägda företag sällan håller vad de lovar.

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av Sviskon:

Ser ok ut, dock så vet jag inte om den överdrivna action gameplay stilen passar i dragon age.. ska inte det vara en gnutta realistiskt?

Instinktivt reagerar jag med skratt när man pratar realism ihop med dessa spel.

Men jag förstår nog vad du menar. När jag spelar Dragon Age så vill jag inte känna mig OP. Det fick de till bra i Origins. Hoppas att de fixar det nu med.

Precis det jag menar

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sviskon:

Ser ok ut, dock så vet jag inte om den överdrivna action gameplay stilen passar i dragon age.. ska inte det vara en gnutta realistiskt?

Skrattade jag också men..

Det här känns som att det går åt det mer överdrivna "Shonen" i Manga och Anime. Föredrar själv när fighter inte dras åt det hållet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Verkar som ni råkat länka samma film två gånger.

Medlem

FROSTBITE!!

visst fan det var frostburns... aja... WOHO!

Medlem

Ursäkta men striderna ser fantastiskt lama ut. Varför gör de inte striderna som Dragons Dogma? Där var varje strid en kamp, speciellt de större monstren, Detta ser så gammalt och så nedrans... b ut.

Medlem
Skrivet av Draug:

FROSTBITE!!

http://www.d2imba.com/images/frostburn.jpg

visst fan det var frostburns... aja... WOHO!

Förekommer treor.. Half-life 3 confirmed!

Medlem

Erm tittade jag nyss på ett nytt Fable eller?

Sen ser det ut att vara så jäkla konsolit av sig....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Ser grymt ut men varför ps3/360 och inte one/ps4?
Det gör mig ledsen.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Ser grymt ut men varför ps3/360 och inte one/ps4?
Det gör mig ledsen.

Det kommer till dom också

Medlem

De har verkligen inte fattat någonting. DA2 storfloppade, så de gör ETT NYTT DA2?!?! WTF?!
DA: Origins rockade, det är det fansen vill ha... de vill inte ha ett konsolskadat beat 'em up. Ni det, så som DA2 var som de till och med bad om ursäkt för!!!

Stolpskott, de som tog detta beslutet.


signatur

I drank what?

Medlem

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Ser ok ut, dock så vet jag inte om den överdrivna action gameplay stilen passar i dragon age.. ska inte det vara en gnutta realistiskt?

Mjo, det ska väl vara det. Dock såg det väl inte lika spejsat ut som i tvåan? Eller minns jag fel?

Geeks Gaming
Skrivet av KaptenKanel:

Ser grymt ut men varför ps3/360 och inte one/ps4?
Det gör mig ledsen.

Kommer garanterat va till nextgen också

Medlem

Hoppas det inte är ett beat 'em up, ser lite ut som det. Sen när är det roligt att ta en kontroller och trycka den mot ditt arsle och klara spelet.. vilket de flesta beat 'em up spel är, button mashing.

phi
Medlem
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Inget utav de tidigare spelen har haft turordningsbaserade strider utan realtid med paus, vilket är en väldigt stor skillnad.

Själv föredrar jag realtid med paus än button mashing. Blir mer taktiskt och man får mer kontroll över sitt party.

Medlem

Sättet spelaren går fram till draken på ser bara smärtsamt stelt och långsamt ut, men i övrigt gillar jag "tyngden" i stridsanimationerna.

Dessutom var jag tvungen att utbrista "GET OVER HERE!" på 1:56 i den första videon!

Medlem

Har inte spelat något av spelen, men striden i slutet såg ju extremt fånig ut.

- Slår på fiendens sköld flera gånger utan att något händer.
- Blir träffad en gång och gör en superrullning tillbaka.
- Kastar nåt magiskt lasso som lyckas få fienden att ta bort skölden och exponera sig.
- Drar fienden till sig och dunkar till honom så hårt att golvet får sönder.

Om man nu är så kraftfull att man kan dunka hål i golvet borde det väl vara enklast att göra det direkt istället för att stå och kittla honom på skölden? Eller måste man vänta i 30 sekunder på att den superförmågan aktiveras?

Medlem

Man riktigt ser hur konsolifierat till bajs det är, man gör sägert alla manövrar genom att trycka på A om och om igen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Inaktiv
Skrivet av blohm:

Ursäkta men striderna ser fantastiskt lama ut. Varför gör de inte striderna som Dragons Dogma? Där var varje strid en kamp, speciellt de större monstren, Detta ser så gammalt och så nedrans... b ut.

Att varje strid är en kamp blir jobbigt i längden om det är mycket strid i spelet. Bättre med variation där en del strider är enkla och man känner sig mäktig, medans andra är svåra och utmanande.

Medlem

Det där ser ju ut precis som man hade kunnat förvänta sig...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Drakarna / draken ser ut som en Balrog (TLOTL), annars ser det tjusigt ut, dock lite minimalistiskt, som om man inte vet allt vad Frostbite är kapabelt till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:

De har verkligen inte fattat någonting. DA2 storfloppade, så de gör ETT NYTT DA2?!?! WTF?!
DA: Origins rockade, det är det fansen vill ha... de vill inte ha ett konsolskadat beat 'em up. Ni det, så som DA2 var som de till och med bad om ursäkt för!!!

Stolpskott, de som tog detta beslutet.

Vad är problemet? Tactical view är tillbaka, fler spelbara raser än i Dragon Age: Origins, spelvärlden är större än någonsin, grafikmotorn är helt ny. Bioware har till och med gått ut med att Dragon Age: Inquisition var den planerade uppföljaren till Origins.

Låter inte helt fel om du frågar mig.

123
Skriv svar