Problem med att starta DOS relaterade saker.

Medlem
Problem med att starta DOS relaterade saker.

Så jag har ett litet problem då. Har ett spel jag försöker köra vilket fungerade bra för några månader sedan men nu så startar det i fruset läge typ och stängs ned efter cirkus 15sec. Inget felmeddelande eller något, det bara försvinner.

Testat med olika drivrutiner till grafikkortet, nyaste, två månader gamla och 9 månader gamla.

Om ingen vet hur man "fixar" detta så formaterar jag bara skiten... dock tänker jag inte göra som förra gången så någon som vet hur man formaterar C: utan diskettstation? INTE ta bort partitioner genom win xp installern då... gjorde jag förra gången och gråter fortfarande lite ibland över det då två partitioner försvann.

Datorspeccs om det hjälper:

Asus p5b
Core2duo 2.13ghz
Radeon x1950 PRO
2gb RAM
Win XP home edition, SP2


signatur

osv.

Medlem
Medlem

Jag har alltså spelat spelet förut. Det är gjort för att man INTE ska behöva DOSbox eller sånt... har även problem med andra program som är... ehm... nåväl. Windows är fan trasigt.


signatur

osv.

Medlem

Meh. Testade med DOSbox men man kan inte köra programmet i DOS säger den. Humm... är någon annan typ av program som inte går att köra då.

Emulerar spelet på min ubuntu burk tills vidare... går dock så sjukt segt :/


signatur

osv.

Medlem

Testat VDMSound? v2.1.0 körde jag i XP för ganska länge sedan och det fungerade bra med många spel. Vet dock inte hur det fungerar idag. Prova!

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=20091

Medlem

Fyi. Jag skrev en kort artikel om VDMSound för ett bra tag sedan: http://www.abc.se/~jp/bladet/2006/1/vdmsound/

Inaktiv

Går ju att sätta i XP-skivan när du är inne i Windows och sedan välja uppgradering. Men jag väljer alltid nyinstallation eller vad det står. Sedan i början så gå in på, klicka på knappar tills du ser ett alternativ "själv välja partition som det ska installeras på". Annars hamnar nästan alltic Windows på en annan partition och vips har du två likadana Windows installerade.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar