Microsoft: "Xbox 360 håller tre år till"

Medlem

Min 360 höll inte ens ett år, fick RRoD :/

Medlem

Visst.. den kanske håller i 3 år till (fortfarande fungerar d.v.s.)
Men både när det gäller Xbox360 och PS3 så är det enda skälet till att de fortfarande görs spel till dem är för att de inte kommit någon nex-gen tills nu.
Hade Xbox one och Ps4 kommit för 2-3 år sedan hade de förmodligen sagt det samma.. att den skulle hålla 8 år istället för 5-6.. eller om dem skulle komma nästa år (Q4) så skulle det kanske vara 12 istället för 11 år totalt.
Eftersom Xbox One och förmodligen PS4 i någon grad den med inte kommer fungera i de övriga länder utöver de som den släpps till.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av speurk:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av speurk:

Ja! Halo 3 med polarna är ju guld;)

I tre år till?

Självklart, kommer alltid tillbaka dit sålänge inget bättre halo kommer;)

Haha jo man har ju sina pärlor som man alltid går tillbaka till. Sitter fortfarande å lirar custommaps i wc3 när jag tröttnar på dagens spel

Precis!

Medlem

-Japp våran VIC-20 håller än, inom kort får den också riktigt next-gen:iga titlar. O.O ♪♫ *vissel


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag tror definitivt att xbox 360 kan klara 3år till dock inte för mig kommer bli som dom andra gångerna. Jag kommer byta upp mig så fort jag kan till nya generationen. Men som med så mycket annat är det bara framtiden som vet

Medlem
Skrivet av speurk:

Ja! Halo 3 med polarna är ju guld;)


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Så tre år till? Hur gör dom med Xbox One spelen, ska dom anpassas till 360n också? Hade hoppats på bättre spel framöver..

Medlem

Ska de göra detta bara för att också ha en konsol med livcykel på +10år?

Dags att släppa denna generationen nu. Upplever själv inte denna generationen med x360 och ps3 som särkilt märkvärdig eller något att hålla kvar vid.

Medlem

Kan dom tala om det för min 360 med RROD som står i garderoben?

Medlem

Det räcker väl att det kommer nya 360 titlar ett år till så xbone börjar få lite AAA att välja på.

Utvecklarna gör nog som dom vill - om dom vill släppa på båda plattformarna - det är inte MS som bestämmer det.

Medlem
Skrivet av speurk:

Ja! Halo 3 med polarna är ju guld;)

Halo 3 var det sista spelbara Halo-spelet. Synd att dom är så otroligt trångsynta på MS och vägrar släppa det till PC.

Men men. Konsolen är död.

Medlem

Konsolen is dead! Jag sålde min för några månader sedan...

Medlem

Eurogamer artikeln handlar om hur mycket xbox360 tjänar in och att dom inte tänker släppa supporten för 360n direkt när One kommer ut. FZbladet vill bara ha mer pengar så dom vinklar artikeln och får det se dåligt ut att de fortsätter supporta konsolen.
T.om på PC ser vi "supports XP, vista" på spel. Klart man bör fortsätta supporta gamla konsoler tills den nya har en stadig användarbas.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Synd att sidan inte kan visa alla 5 toppkommentarerna


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Backup om X1 floppar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur kan en Xbox 360 hålla i tre år till om den redan har RROD?

Medlem

Microsoft får en att verkligen älska sony. Det lyckas dom bra med

Inaktiv
Skrivet av NoiizeR:

Microsoft får en att verkligen älska sony. Det lyckas dom bra med

Sony kommer hålla liv i ps3 många år till också,
ser du inget negativt med det ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skribent
Skrivet av kill455:

Eurogamer artikeln handlar om hur mycket xbox360 tjänar in och att dom inte tänker släppa supporten för 360n direkt när One kommer ut. FZbladet vill bara ha mer pengar så dom vinklar artikeln och får det se dåligt ut att de fortsätter supporta konsolen.
T.om på PC ser vi "supports XP, vista" på spel. Klart man bör fortsätta supporta gamla konsoler tills den nya har en stadig användarbas.

Hur får du det till att Tomas vinklat?


signatur

I am the black wizards.

Om man tar hand om sin Xbox och har en uppsjö med spel man vill spela igen någon gång, eller om de fortsätter ge ut spel, kommer den fortfarande finnas kvar ett par år till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Käften era gnällspikar! E väl bra att den fortsätter ha stöd! Kommer köpa xbone men även spel till 360 om det kommer bra! Diablo 3 släpptes tex precis! Missat det jävla &&krkr&&kr)(!

Medlem

KANON!

Skippar BONE då den inte kommer tillföra ett skit!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Så tre år till? Hur gör dom med Xbox One spelen, ska dom anpassas till 360n också? Hade hoppats på bättre spel framöver..

Då kan man ju säga samma sak med ps4, deras spel anpassas till till ps3 , hade hoppats på bättre spel framöver.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ja jag ser inte varför XBOX 360 skulle vara ute inom en snar framtid? Så länge det kommer BRA spel så spelar det INGEN som helst roll om hårdvaran är urgammal.

Medlem

Jag har massvis med 360 spel jag inte ens spelat än.
Ska även snart i förskaffa mig en ps3 som jag aldri ägd denna generation för att spela guldklimparna till den.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Aresz:

Så tre år till? Hur gör dom med Xbox One spelen, ska dom anpassas till 360n också? Hade hoppats på bättre spel framöver..

Då kan man ju säga samma sak med ps4, deras spel anpassas till till ps3 , hade hoppats på bättre spel framöver.

Ja visst kan man säga det så också.

Medlem

Meh...

Har själv en 360 men nu får det räcka. Lägg energin på next-gen och PC istället.

Medlem

Varför blir så många förbannade? Vill du ha ett 360? Köp ett 360! Vill du ha ett XOne? Köp ett XOne! Problem solved för fan!
Kan ju dessutom vara ett alternativ som budget konsol för folk som varken har råd med nya generationen eller en bra PC som kostar flera gånger så mycket.

Medlem

Nej


signatur

Wake me up for entertainment

123
Skriv svar