Rayman Legends Wii u, kräver wiimote plus?

Medlem
Rayman Legends Wii u, kräver wiimote plus?

Nästa helg ska jag ha en massa polare över för en helnatt med Rayman Legends på Wii U. Men då slog det mig, kräver Rayman Wiimote plus tjaffset? New super Mario U gjorde inte det, men vissa grejer i Nintendoland blev jag besviken krävde det. Så, någon som vet hur ser det ut där kamrater?


signatur

Videomupp

Medlem

Har svårt att tro att det skulle kräva Wiimote Plus. Att Nintendo Land krävde Plus berodde på att det var lite mer avancerade motion-kontroller, t.ex. Zelda-spelet där man svingar med svärdet. Men Rayman Legends fungerar ju exakt som Origins. Så jag kan med 99% säkerhet säga att du kommer klara dig bra med vanliga Wiimotes. Om inte så får du skylla på mig när dina vänner blir arg på dig

Skrivet av Bojkott:

Har svårt att tro att det skulle kräva Wiimote Plus. Att Nintendo Land krävde Plus berodde på att det var lite mer avancerade motion-kontroller, t.ex. Zelda-spelet där man svingar med svärdet. Men Rayman Legends fungerar ju exakt som Origins. Så jag kan med 99% säkerhet säga att du kommer klara dig bra med vanliga Wiimotes. Om inte så får du skylla på mig när dina vänner blir arg på dig

Kan inte tänka mig det heller. Det är ju som sagt ingen rörelsekänning på Rayman


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent

Nej du klarar dig utan. Från Rayman Legends-sidan på nintendo.se:

Kompatibla kontroller:
Wii U GamePad
Wii U Pro Controller
Wii Remote
Wii Remote + Nunchuk
Classic Controller

http://www.nintendo.se/wiiu/spel/rayman_legends

Ska testa demot ikväll och kanske skaffa och spela med fru.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar