Medlem
Skrivet av Revakkyh:

https://www.youtube.com/watch?v=yyg8D5xNIDs

Kika på den här videon, och berätta sen vad det här spelmomentet fyller för funktion innan ni börjar gnälla på Kerstin.

Fyller 2 funktioner,
1. Han får sex. (Något som både jag och tjejen uppskattar med varandra)
2. Han får ett nytt vapen.

Det där minispelet var mer mansförnedrande än kvinnoförnedrande. Men jag tänker inte grina ut för det

Jag trodde prostitution innefattade att du som kund betalade pengar för sex eller sexuella tjänster.

Betalar Mondo kvinnorna? Nej. Är han trevlig, social och vid rätt tidpunkt ger gåvor? Ja.

Kerstin lyckas med en mening sätta alla män som uppköpare av prostitution så fort de raggar. Vilket ju känns fel på alla plan.

Sedan är jag ju som alltid fundersam. Om Gigolo delen i Killer is Dead får så här mycket uppmärksamhet undrar man ju hur Kerstin skulle recensera de tre GoW spelen. Då måste ju även de vara sexistiska spel där prostitution finns med i varje spel eller? Jag menar Kratos har ju sex med kvinnor och får betalt för det...

Undrar också över vilka spel inom genren som inte har upprepande attackmönster och fiendeflora? Finns det något spel inom någon genre som inte har upprepande attackmönster och fiendeflora? Tror inte det.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Kerstin Alex.. ok då tar vi inget av texten på allvar.. för det kommer bara vara dravel... FZ närmar sig sakta men säkert aftonbladets kvalitet av recentioner.. kan ni kanske tipsa om en sida som faktiskt recenserar spelen och inte lägger massa kvasipolitiska idiotaspekter i betyget?


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Jag hoppas Kerstin fortsätter skriva recensioner på FZ, lika ärlig och på klarspråk som hon brukar.
Skärmande att så många pojkar har problem med att en kvinna ifrågasätter en nedvärderande kvinnosyn i det här fallet i ett spel.

Självklart kan det vara frustrerande att läsa idiotinlägg som försöker sig på att hävda att det som händer i spelen inte ska påverka betyget av spelen. Vad är det dom vill läsa? Keybindings?

FORTSÄTT SKRIV, PÅ EXAKT SAMMA SÄTT. KUVAS INTE AV ATT DEN HÖGLJUDDA MINORITETEN HAR HITTAT HIT FRÅN FLASHBACK.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag hoppas Kerstin fortsätter skriva recensioner på FZ, lika ärlig och på klarspråk som hon brukar.
Skärmande att så många pojkar har problem med att en kvinna ifrågasätter en nedvärderande kvinnosyn i det här fallet i ett spel.

Självklart kan det vara frustrerande att läsa idiotinlägg som försöker sig på att hävda att det som händer i spelen inte ska påverka betyget av spelen. Vad är det dom vill läsa? Keybindings?

FORTSÄTT SKRIV, PÅ EXAKT SAMMA SÄTT. KUVAS INTE AV ATT DEN HÖGLJUDDA MINORITETEN HAR HITTAT HIT FRÅN FLASHBACK.

Om keybindings är substandard av dagens spel så ska det klar skrivas om det.
Tex. om ett MMO inte tillåter en att ändra keybinds är det gamebreaking och självklart måste framtida spelare informeras om det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.. ok då tar vi inget av texten på allvar.. för det kommer bara vara dravel... FZ närmar sig sakta men säkert aftonbladets kvalitet av recentioner.. kan ni kanske tipsa om en sida som faktiskt recenserar spelen och inte lägger massa kvasipolitiska idiotaspekter i betyget?

Jag tror Moore.se är sidan för dig...du kan ju iallafall låtsas att du surfat dit för att läsa artiklarna. Hej då

Medlem

Lustigt hur folk beter sig. Här serveras dom en annorlunda (antar jag) och välskriven avvikelse av standardrecensionen och börjar grina direkt. Inte nog med att dom inte klarar av att läsa något negativt om nakna kvinnor i spel, dom beter sig dessutom som att dom blivit snuvade på den enda möjligheten till just den info dom villa ha av ett spel. Man kan nästan tro att FZ är den enda sidan som skriver om spel och att Google är en skärmsläckare, inte en sökmotor när man läser tramset bland inläggen i forumet :/

Fan kommer ni hit och kollar för? Har ni sett en skärmdump på ett naket bröst eller en lättklädd tjej på spelomslaget så är det väl ett givet köp iallafall?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag hoppas Kerstin fortsätter skriva recensioner på FZ, lika ärlig och på klarspråk som hon brukar.
Skärmande att så många pojkar har problem med att en kvinna ifrågasätter en nedvärderande kvinnosyn i det här fallet i ett spel.

Självklart kan det vara frustrerande att läsa idiotinlägg som försöker sig på att hävda att det som händer i spelen inte ska påverka betyget av spelen. Vad är det dom vill läsa? Keybindings?

FORTSÄTT SKRIV, PÅ EXAKT SAMMA SÄTT. KUVAS INTE AV ATT DEN HÖGLJUDDA MINORITETEN HAR HITTAT HIT FRÅN FLASHBACK.

minoritet säger du? snarare så att MAJORITETEN inte håller med

det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av kebbe:

På vilket sätt är stridssystemet dåligt?
Vad gör spelandet oengagerande?
Miljöerna ser intressanta ut i screenshots, hur misslyckas de med att vara nytänkande?

Hade inte en sjättedel av recensionen avhandlat hur sexistiskt det värdelösa Lollipop Chainsaw var (irrelevant) och resterande text fokuserat på samma sak om Killer is Dead, då kanske man hade fått ut någonting av den. Nu misslyckas recensenten med att motivera sin kritik, istället känns det som att Alex gått in med inställningen "Ooh, detta måste sågas! Men hur?" och följaktligen hittat på brister i mekaniken.

Tråkigt att informativa kvalitetsrecensioner ställs åt sidan för att driva fram den uttjatade frågan om sexism. Nu lämnas man med en intetsägande recension, vilket ju dödar hela syftet. FZ kanske borde sätta ned foten mot sina frilansare och se till att skribentens agenda inte tar fokus från resultatets syfte..

FZ har ju aldrig brytt sig om småsaker som att berätta hur spelmekaniken fungerar. Sånt är ju självklart helt ointressant - i alla fall om man är en skribent som bara bryr sig om en enda sak, det vill säga sin agenda.

Sen hoppas jag för allt i världen att Kerstin aldrig accepterat en gåva från en man, eller en drink på krogen, för då är hon ju enligt henne själv prostituerad.

Det är nästan så att Aftonbladet har bättre recensioner än FZ nu för tiden. Skrattretande.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av kebbe:

På vilket sätt är stridssystemet dåligt?
Vad gör spelandet oengagerande?
Miljöerna ser intressanta ut i screenshots, hur misslyckas de med att vara nytänkande?

Hade inte en sjättedel av recensionen avhandlat hur sexistiskt det värdelösa Lollipop Chainsaw var (irrelevant) och resterande text fokuserat på samma sak om Killer is Dead, då kanske man hade fått ut någonting av den. Nu misslyckas recensenten med att motivera sin kritik, istället känns det som att Alex gått in med inställningen "Ooh, detta måste sågas! Men hur?" och följaktligen hittat på brister i mekaniken.

Tråkigt att informativa kvalitetsrecensioner ställs åt sidan för att driva fram den uttjatade frågan om sexism. Nu lämnas man med en intetsägande recension, vilket ju dödar hela syftet. FZ kanske borde sätta ned foten mot sina frilansare och se till att skribentens agenda inte tar fokus från resultatets syfte..

FZ har ju aldrig brytt sig om småsaker som att berätta hur spelmekaniken fungerar. Sånt är ju självklart helt ointressant - i alla fall om man är en skribent som bara bryr sig om en enda sak, det vill säga sin agenda.

Sen hoppas jag för allt i världen att Kerstin aldrig accepterat en gåva från en man, eller en drink på krogen, för då är hon ju enligt henne själv prostituerad.

Det är nästan så att Aftonbladet har bättre recensioner än FZ nu för tiden. Skrattretande.

Det enda skrattretande här är snarare dit barnsliga inlägg. Jag föreslår att du söker dig till sidor för din egen åldersgrupp istället.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av kebbe:

På vilket sätt är stridssystemet dåligt?
Vad gör spelandet oengagerande?
Miljöerna ser intressanta ut i screenshots, hur misslyckas de med att vara nytänkande?

Hade inte en sjättedel av recensionen avhandlat hur sexistiskt det värdelösa Lollipop Chainsaw var (irrelevant) och resterande text fokuserat på samma sak om Killer is Dead, då kanske man hade fått ut någonting av den. Nu misslyckas recensenten med att motivera sin kritik, istället känns det som att Alex gått in med inställningen "Ooh, detta måste sågas! Men hur?" och följaktligen hittat på brister i mekaniken.

Tråkigt att informativa kvalitetsrecensioner ställs åt sidan för att driva fram den uttjatade frågan om sexism. Nu lämnas man med en intetsägande recension, vilket ju dödar hela syftet. FZ kanske borde sätta ned foten mot sina frilansare och se till att skribentens agenda inte tar fokus från resultatets syfte..

FZ har ju aldrig brytt sig om småsaker som att berätta hur spelmekaniken fungerar. Sånt är ju självklart helt ointressant - i alla fall om man är en skribent som bara bryr sig om en enda sak, det vill säga sin agenda.

Sen hoppas jag för allt i världen att Kerstin aldrig accepterat en gåva från en man, eller en drink på krogen, för då är hon ju enligt henne själv prostituerad.

Det är nästan så att Aftonbladet har bättre recensioner än FZ nu för tiden. Skrattretande.

Det enda skrattretande här är snarare dit barnsliga inlägg. Jag föreslår att du söker dig till sidor för din egen åldersgrupp istället.

Av recensionens futtiga 54 rader så ägnas 35 rader åt att diskutera Lollipop Chainsaw, Suda 51s kvinnosyn, objektifiering, "prostitution" (att ragga på en tjej och ge henne presenter är prostitution enligt Kerstin) och de kvinnliga NPC-ernas kläder.

Endast 19 rader behandlar något som har med själva spelmekaniken att göra, och det enda vi får veta är att det är "hack & slash" och att grafiken är kontrastrik med mycket svart, vitt och rött. Vilken typ av spel det är känns tydligen inte viktigt att berätta.

Är det ett actionplattformsspel? Förstapersonsaction? Tredjepersonsaction á la God of War? Finns det några andra spelmoment än bara hack & slash? Vem vet, Kerstin tycker tydligen inte att det spelar någon roll när man skriver en recension.

På vilket sätt är stridssystemet monotont? Det är det ju i Diablo/Diablo 2 och God of War också, men de spelen blir inte dåliga för det. Hur många timmars speltid kan jag förvänta mig om jag köper det här spelet? Är kontrollerna bra och precisa? Flyter spelet bra utan FPS-drops eller screen tearing? Hur stora är banorna/sidouppdragen? Varför känns miljöerna monotona - återvänder man till samma bana flera gånger, eller är det bara stilen som gör att det känns som att de upprepar sig?

Alla dessa frågor är sådant man vill ha svar på i en recension. Men det här är ingen recension, det är ett debattinlägg, och dessutom ett synnerligen misslyckat sådant.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ender:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av kebbe:

På vilket sätt är stridssystemet dåligt?
Vad gör spelandet oengagerande?
Miljöerna ser intressanta ut i screenshots, hur misslyckas de med att vara nytänkande?

Hade inte en sjättedel av recensionen avhandlat hur sexistiskt det värdelösa Lollipop Chainsaw var (irrelevant) och resterande text fokuserat på samma sak om Killer is Dead, då kanske man hade fått ut någonting av den. Nu misslyckas recensenten med att motivera sin kritik, istället känns det som att Alex gått in med inställningen "Ooh, detta måste sågas! Men hur?" och följaktligen hittat på brister i mekaniken.

Tråkigt att informativa kvalitetsrecensioner ställs åt sidan för att driva fram den uttjatade frågan om sexism. Nu lämnas man med en intetsägande recension, vilket ju dödar hela syftet. FZ kanske borde sätta ned foten mot sina frilansare och se till att skribentens agenda inte tar fokus från resultatets syfte..

FZ har ju aldrig brytt sig om småsaker som att berätta hur spelmekaniken fungerar. Sånt är ju självklart helt ointressant - i alla fall om man är en skribent som bara bryr sig om en enda sak, det vill säga sin agenda.

Sen hoppas jag för allt i världen att Kerstin aldrig accepterat en gåva från en man, eller en drink på krogen, för då är hon ju enligt henne själv prostituerad.

Det är nästan så att Aftonbladet har bättre recensioner än FZ nu för tiden. Skrattretande.

Det enda skrattretande här är snarare dit barnsliga inlägg. Jag föreslår att du söker dig till sidor för din egen åldersgrupp istället.

Av recensionens futtiga 54 rader så ägnas 35 rader åt att diskutera Lollipop Chainsaw, Suda 51s kvinnosyn, objektifiering, "prostitution" (att ragga på en tjej och ge henne presenter är prostitution enligt Kerstin) och de kvinnliga NPC-ernas kläder.

Endast 19 rader behandlar något som har med själva spelmekaniken att göra, och det enda vi får veta är att det är "hack & slash" och att grafiken är kontrastrik med mycket svart, vitt och rött. Vilken typ av spel det är känns tydligen inte viktigt att berätta.

Är det ett actionplattformsspel? Förstapersonsaction? Tredjepersonsaction á la God of War? Finns det några andra spelmoment än bara hack & slash? Vem vet, Kerstin tycker tydligen inte att det spelar någon roll när man skriver en recension.

På vilket sätt är stridssystemet monotont? Det är det ju i Diablo/Diablo 2 och God of War också, men de spelen blir inte dåliga för det. Hur många timmars speltid kan jag förvänta mig om jag köper det här spelet? Är kontrollerna bra och precisa? Flyter spelet bra utan FPS-drops eller screen tearing? Hur stora är banorna/sidouppdragen? Varför känns miljöerna monotona - återvänder man till samma bana flera gånger, eller är det bara stilen som gör att det känns som att de upprepar sig?

Alla dessa frågor är sådant man vill ha svar på i en recension. Men det här är ingen recension, det är ett debattinlägg, och dessutom ett synnerligen misslyckat sådant.

Som sagt, då det antagligen finns hur många sajter som helst så väljer att fokusera sina recensioner på det du ville läsa om så kanske du borde söka dig till dem, istället för att hacka ner på sen spelsajt som "vågar" ge ett mognare perspektiv än mainstream-alternativen. Jag blev själv uppfriskande upplyst om att det här inte är ett spel jag kommer att köpa då det uppenbarligen suger getpung. Hade hon bara skrivit om spelmotorik, grafik och systemrekommendationer så kanske jag inte förstått vilket skräp Killer is Dead verkar vara.

Skriv svar