Diablo 3 - konsolversionen överlägsen

Inaktiv
Diablo 3 - konsolversionen överlägsen

Kan börja med att nämna att jag i första hand är en PC-spelare, där jag lagt ca 300 h på D3. Jag var en av dem som lade ner mycket tid på spelet innan man insåg hur hela systemet fungerade, vilket gjorde spelet tråkigt i mina ögon. Att i princip aldrig få bra loot i ett spel där loot har en sådan central roll gjorde att jag tröttnade. För mig är AH boven då alla drops är uppbyggda med det i åtanke.

Hur som helst. Jag bestämde mig för att köpa D3 till PS3, till största delen av nyfikenhet eftersom jag visste att auktionshuset inte skulle finnas på konsolversionerna. Jag kan glatt meddela att D3 till konsol är smått fantastiskt!

Kontrollen känns enligt mig mycket mer naturlig. Att ha direkt kontroll över karaktären är helt klart att föredra. Eftersom detta går så borde de väl kunna patcha in en WASD-styrning på PC, eller går det redan i nuläget?

Den största skillnaden är dock alla drops. Utan AH så har dessa förbättrats enormt. Jag har i princip enbart hittat bra saker till mig själv under tiden jag spelat istället för att hitta ett par saker som kanske går att sälja på AH så att man kan tjäna tillräckligt med guld för att köpa all sin gear.
Detta är en enorm förbättring och gör att det känns som två helt olika spel, där konsolversionen står som klar segrare.

Så jag måste ge Blizzard lite cred för att de gjort D3 till det spel det var meningen att vara, samtidigt som jag vill skälla på dem för att de inte släppte detta på PC från början. Det kunde blivit så mycket bättre.

Med detta vill jag tipsa alla er som sitter på en konsol samt slutade med D3 av samma anledningar som mig, att faktiskt ge konsolversionen en chans. Tror inte ni blir besvikna.

Om någon vill lira online, adda mig på PSN.
Nick: glaas

Medlem

Härligt.
Jag väntar på påfyllning i plånboken och ska då köpa detta till min krysslåda.

Medlem

Har det stöd för mus och tangentbord så kommer jag att spela det på konsol. Jag menar, D3 utan auktionshus låter toppen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hur fungerar det med looten när man spelar med sina vänner på krysslådan? Är det gemensam loot nu då?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Meningen är att lootsystemet ska bli åt det hållet till PC.
De kommer inte ha samma extrema droprate på legendaries som till konsol, men mer än det är i nuläget.
Det kommer även finnas möjlighet att re-rolla (vissa?) stats på items.
Troligen kommer PC-versionen vara värd att plocka upp igen, för er som tröttnat, när patchen kommer.

Medlem

Funderar starkt på att spela tillsammans med vänner. Co-op gör alla spel roligare, så till och med något så enformigt som Diablo blir säkerligen en lyckad kväll. Så det är funktionen som säljer versionen till mig.

Medlem

Vi kommer ju få Loot 2.0 på PC framöver ( Samma som konsolversionerna ha nu antar jag)

Kommer med eller innan expansionen


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Har kört det i någon timme och tycker att det är bättre än PC versionen just nu.
Samt att man kan välja flera svårighets grader innan man börjar.

Kör just nu Normal med Hard.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Går det att köpa fullversionen på Xbox Live? Jag hittar bara demot.

1
Skriv svar