Total War: Rome II – detta ändrar patch 1

Medlem
Skrivet av skauninG:

AIn är, i mitt tycke, ett enormt problem. Den är faktiskt värre än den någonsin varit trots att de sa den skulle ha förbättrats. Värst av allt är att dessa buggar som förstör spelet just nu är saker man lätt hade hittat om nu CA hade grundligt testat spelet innan release. Detta är en BETA, och de använder konsumenterna som testare.

Sjukt förvånad. Snabbt, ge mig en förvånadkudde.

Medlem
Skrivet av Marxon:

Jag vet inte hur många andra som lider av det, men jag stör mig väldigt mycket på hur lång väntetiden är mellan turns. Det blev relativt ospelbart för mig och min polare när vi skulle spela tillsammans, imed tre och en halv minut väntetid mellan varje turn.

Samma här, dessutom går det inte att spara, spela 1 timma och sen räcker det att någon tappar internet eller crashar så är spelet över.

Medlem

AI:ns idioti såg jag igår när jag gick i fältslag med 2500 trupper i inbördeskriget mot motståndarens 6000. Efter att jag tog kål på den första vågen stod bara förstärkningarna still på ett ställe i ca. 45minuter.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av skauninG:

AIn är, i mitt tycke, ett enormt problem. Den är faktiskt värre än den någonsin varit trots att de sa den skulle ha förbättrats. Värst av allt är att dessa buggar som förstör spelet just nu är saker man lätt hade hittat om nu CA hade grundligt testat spelet innan release. Detta är en BETA, och de använder konsumenterna som testare.

Exakt. Den beter sig fullkomligt irrationellt. Men jag tror CA kommer fixa detta. De "fixade" AI:n någorlunda i Empire och Shogun. Men det är sjukt irriterande att de sitter och skryter över hur bra AI:n är och hur intelligent den beter sig och sen i själva verket är det den sämsta skiten någonsin...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Man gjorde rätt som skippade att förboka,

Det är ju inte bara att spelet är buggigt och så vidare, CA har ju tagit bort mycket "features" från tidigare titlar eller ändrat för mycket. Jag och många andra gillar inte det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vad gjorde patch 2 då? Det kom en i lördags också.

Medlem
Skrivet av skauninG:

AIn är, i mitt tycke, ett enormt problem. Den är faktiskt värre än den någonsin varit trots att de sa den skulle ha förbättrats. Värst av allt är att dessa buggar som förstör spelet just nu är saker man lätt hade hittat om nu CA hade grundligt testat spelet innan release. Detta är en BETA, och de använder konsumenterna som testare.

Det har ju tyvärr alltid varit så med TW serien. När spelen väl blir färdigpatchade till vad de borde varit när de släpptes, så känns de "gamla" och man har fokus på nästa del.

Medlem

De patchade patchen då det visade sig att vissa fick röd himmel under fältslagen

Har haft kul de 40h jag spelat nu och klarat cultural victory. Visst finns det problem, grafiken blev bättre när jag kryssade i unlimited video memory iaf.

Ett exempel på dålig AI var när jag försvarade min stadsmur med tre enheter, motståndaren skickade fram två enheter i taget och hängde framför porten (jag öppnade aldrig...)

Medlem

Ja lite märkligt att AI´n gör så stupida saker ibland?

Nu är jag ingen AI programmerare, men man skulle väl kunna förmoda att stora delar utav den coden som används och har använts i de flesta spelen i TW serien borde vara återanvändbar och kunna förfinas så sådana här idiotgrejjer som att hand-till-hand trupper (melee) som tex svärdstrupper inte bara står still som idioter och låter sig slaktas utav missiltrupper såsom pilbågsskyttar?

Det behöver inte ens vara murar i vägen, har sett detta hända inuti städer med hus emellan.

Saker som detta gör mig konfys och ambivalent ang TW serien, byter de AI codare hela tiden och de nya har ingen riktig "AI logg" att studera?
Man märkte samma sak i de tidigare spelen och det verkar som om även AI´n patchas upp?

Favvon Medieval II: Total War med expansions tror jag var listigare på detta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_War_%28series%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Medieval_II:_Total_War:_Kingdoms


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Vad Unlimited Video Memory knappen gör är att spelet inte downgradar grafiken längre.

Medlem

Bara jag som tycker spelets kampanj är jäkligt lätt? Började med sparta, hade tagit över det mesta runt medelhavet efter mindre än 100 rundor. Det här inlägget är inte tänkt som nåt skryt. Men stör mig på nåt jäkligt på att det knappt finns några fiender i städerna man attackerar. Just nu kör jag på hard då jag upptäckte att normal var ett skämt. Kanske dags o höja ett snäpp till eller?

Lite löjligt när man ska attackera Athen o möter på 600 man. Bara mig detta händer? Man vill ju ha jämna slag o "kriga" sig fram för att få en stad.

Medlem

ah ne spel kampanjen för lätt på svåraste med ...och kampanj karta är så liten tycker ja känns inte alls som ett total war game ..rome total war 1 va mö bättre

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av MaXMC:

Har inga problem alls, installerade, patchade och spelade flera timmar kampanj utan några buggar igår.

Wow, precis som de som ALDRIG har stött på en bugg i Battlefield 3 också?
Kollar man på Angry Joes klipp här uppe märker man ju hur jävla trasigt spelet är!

Kan ju vara för att jag spelar britterna och inte rommarna. Eller för att jag inte köpt det... .
Det enda jag kan klaga på hit intill i spelet är att efter de första fem rundorna så tar en end-turn typ 3-5 minuter.
Å då ligger spelet på min SSD-disk, jag har 8GB ram och en Intel i5...

Medlem

3-5 min?
För Ai´n att avsluta en turn? Låter väldigt seegt faktiskt, hårdvaru eller drivers problem?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av adda:

För mig flyter spelet på bra, inte stöt på en ända bugg än. Sen kan jag hålla med om att AIn kunde vart bättre

Funkar as bra för mig också, krashat två gånger men annars bara prima. Har riktigt kul faktiskt!

Medlem

Det är en hel del buggar, så är det. Men det som gör saken värst är hur ofärdigt spelet känns (är).

Medlem

Återigen, varför skaffa detta om man redan har orginal Rome?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Återigen, varför skaffa detta om man redan har orginal Rome?

Uh?

Fick spelet för knappt 200 spänn så, jag har svårt att ge några grimaser trots problemen.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Återigen, varför skaffa detta om man redan har orginal Rome?

Ingen aning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar