Homeworld: Shipbreakers inte längre F2P

Robot
Homeworld: Shipbreakers inte längre F2P

Gratismodellen "behövs inte längre" menar Randy Pitchford.

#homeworld-shipbreakers, #gearbox-software


Medlem
Homeworld: Shipbreakers inte längre F2P

Underbart att höra


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Inge? . Skönt att höra iaf att f2p är borta

Medlem

Det måtte vara första gången jag hör om ett spel som går andra vägen! Här ska det firas! Inte för att jag har något större intresse för spelet i sig, men detta är goda nyheter i vilket fall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Bra, då kanske det inte kostar tusentals spänn att få hela spelet heller.

Geeks Gaming

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så himla underbart!!!
Hoppas dom tar tillbaka Paul Ruskay också då jävlar!

5:50 börjar hans underbara verk.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så himla underbart!!!
Hoppas dom tar tillbaka Paul Ruskay också då jävlar!

5:50 börjar hans underbara verk.

https://www.youtube.com/embed/http://www.youtube.com/watch?v=...

Pff, clint mansell skare vara ;D

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Bra, då kanske det inte kostar tusentals spänn att få hela spelet heller.

Alltid lika kul att läsa detta när BF3 inkl DLC och "expansioner" kostade tusenlappen och 4:an kommer med samma premium-lösning. Det är det dock få som klagar på, men om ett F2P släpps - jäklar vad det bajsas på forumen.

Hur som helst, skall bli kul att se vad som blir av det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett spel som är gratis att spela, dvs free too play. Blir ÄNNU mer gratis än så! Wait.. what?


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Ett spel som är gratis att spela, dvs free too play. Blir ÄNNU mer gratis än så! Wait.. what?

Jo precis. Ett spel som var gratis, men som man nu måste betala för. Det är helt plötsligt bra, samtidigt som spelare säger att dom piratkopierar för att spelen är för dyra... jag fattar inte. Kanske bara är jag som börjar bli gammal... Vi skyller på det, det känns på något sätt bäst så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inb4 de går miljontals dollar i minus och upptäcker att det finns både f2p och p2p titlar som är bättre samt att detta okända mmo ska utmana Wildstar & TSO. Lycka till..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Xepheros:

Bra, då kanske det inte kostar tusentals spänn att få hela spelet heller.

Alltid lika kul att läsa detta när BF3 inkl DLC och "expansioner" kostade tusenlappen och 4:an kommer med samma premium-lösning. Det är det dock få som klagar på, men om ett F2P släpps - jäklar vad det bajsas på forumen.

Hur som helst, skall bli kul att se vad som blir av det.

Tro mig, jag klagar över BF3s DLC och "expansioner" också. Jag tycker att den sortens modell är extremt oärlig, och faktiskt ännu värre än Pay-to-Win, eftersom du betalar fullpris för spelet till att börja med OCKSÅ.

Medlem

Alla som har spelat F2P spel vet att de är långt ifrån gratis.
Av den anledningen så föredrar jag och köpa spelen och slippa allt vad mikrotransaktioner heter. Briljant affärsidé men ur en spelares perspektiv en riktig lyxfälla!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av MrStrange:

Ett spel som är gratis att spela, dvs free too play. Blir ÄNNU mer gratis än så! Wait.. what?

Jo precis. Ett spel som var gratis, men som man nu måste betala för. Det är helt plötsligt bra, samtidigt som spelare säger att dom piratkopierar för att spelen är för dyra... jag fattar inte. Kanske bara är jag som börjar bli gammal... Vi skyller på det, det känns på något sätt bäst så.

Nja, det är väl mer är så att erfarenheten säger att F2P känns infekterat, lågbudget och man blir på ett eller annat sätt irriterad. Är det ett bra F2P så tvingas man betala, antagligen inte mer än att köpa ett kommersiellt spel för det mesta, men man kan irritera sig länge på dom som betalat lite extra och får en stor fördel om det nu visar sig vara ett spel man blir kvar och lirar.

Jag föredrar nog att betala en gång, eller månadsvis för något som sedan ger en ren spelupplevelse och inte känns som en pokersida med erotikreklam.

Pansarknekt

Good news, everyone!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av LiTo:

Alla som har spelat F2P spel vet att de är långt ifrån gratis.
Av den anledningen så föredrar jag och köpa spelen och slippa allt vad mikrotransaktioner heter. Briljant affärsidé men ur en spelares perspektiv en riktig lyxfälla!

Dota 2 är f2p och gratis.

Skrivet av kill455:

Inb4 de går miljontals dollar i minus och upptäcker att det finns både f2p och p2p titlar som är bättre samt att detta okända mmo ska utmana Wildstar &amp; TSO. Lycka till..

Är du säker på att du är inne på rätt artikel nu? Detta är inget MMO.

Medlem
Skrivet av LiTo:

Alla som har spelat F2P spel vet att de är långt ifrån gratis.
Av den anledningen så föredrar jag och köpa spelen och slippa allt vad mikrotransaktioner heter. Briljant affärsidé men ur en spelares perspektiv en riktig lyxfälla!

Beror ju på hur man ser det hela. Ta World of Tanks som exempel. Massor med spelare men inte ens hälften har premium. Skulle alla vara "free" spelare hade de inte kunnat pumpa ut lika mycket content som de gjort. Inga spel som har free 2 play modellen hade överlevt speciellt länge. Möjligheten att kunna betala i free 2 play hoppas jag kommer att fortsätta finnas. Tycker det är ett bra sätt att visa för utvecklaren vad man är villig att betala. Dock hade jag gärna sett nån form av "free to try" grej för produkter man köper för riktiga pengar, typ som Premium Tanks i World of Tanks, mounts i WoW, GW2 osv. Eftersom alla har "no refund" grej. Kunde de bara stryka ut den rynkan så är ju free 2 play bra.

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av LiTo:

Alla som har spelat F2P spel vet att de är långt ifrån gratis.
Av den anledningen så föredrar jag och köpa spelen och slippa allt vad mikrotransaktioner heter. Briljant affärsidé men ur en spelares perspektiv en riktig lyxfälla!

Dota 2 är f2p och gratis.

Skrivet av kill455:

Inb4 de går miljontals dollar i minus och upptäcker att det finns både f2p och p2p titlar som är bättre samt att detta okända mmo ska utmana Wildstar &amp;amp; TSO. Lycka till..

Är du säker på att du är inne på rätt artikel nu? Detta är inget MMO.

Dota 2 är i princip det enda "riktiga" F2P

Eftersom du inte kan köpa något som ger dig en "edge" så att säga, utan det bara finns kosmetiska saker + "announcer packs".

"xp boosts" och grejer spelar ju ingen roll, eftersom de inte har någon inverkan på gameplay. (det spelar inte någon roll vilken "level" ditt konto är)

Samt så kan du inte köpa Heroes eller bättre varianter utav items i spelet

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av sarg:
Skrivet av LiTo:

Alla som har spelat F2P spel vet att de är långt ifrån gratis.
Av den anledningen så föredrar jag och köpa spelen och slippa allt vad mikrotransaktioner heter. Briljant affärsidé men ur en spelares perspektiv en riktig lyxfälla!

Dota 2 är f2p och gratis.

Skrivet av kill455:

Inb4 de går miljontals dollar i minus och upptäcker att det finns både f2p och p2p titlar som är bättre samt att detta okända mmo ska utmana Wildstar &amp;amp;amp; TSO. Lycka till..

Är du säker på att du är inne på rätt artikel nu? Detta är inget MMO.

Dota 2 är i princip det enda "riktiga" F2P

Eftersom du inte kan köpa något som ger dig en "edge" så att säga, utan det bara finns kosmetiska saker + "announcer packs".

"xp boosts" och grejer spelar ju ingen roll, eftersom de inte har någon inverkan på gameplay. (det spelar inte någon roll vilken "level" ditt konto är)

Samt så kan du inte köpa Heroes eller bättre varianter utav items i spelet

Rift har en sjukt bra F2P-modell också. Du kan köpa lite shortcuts via xp-boosts och dålig gear, plus skitmycket kosmetiska grejer, men allting värt att ha i spelet kan du få gratis och måste du kämpa för precis som innan f2p. Det enda som kostar pengar överhuvudtaget för att låsa upp är klasserna från expansionen.

Medlem

Path of Exile och Lord of the Rings: Online är väl också bra exempel i så fall. I sistnämnda behöver man dock betala för att låsa upp områden, men utöver det inget betala för att vinna. PoE har bara kosmetiskt lull i affären.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av MrStrange:

Ett spel som är gratis att spela, dvs free too play. Blir ÄNNU mer gratis än så! Wait.. what?

Jo precis. Ett spel som var gratis, men som man nu måste betala för. Det är helt plötsligt bra, samtidigt som spelare säger att dom piratkopierar för att spelen är för dyra... jag fattar inte. Kanske bara är jag som börjar bli gammal... Vi skyller på det, det känns på något sätt bäst så.

Så dom som piratkopierar är samma människor som klagar på f2p? Vem säger att spelen är för dyra? Priserna har ju mer eller mindre varit stilla under alla år. Därefter är F2P inte alls gratis, det bara kallas för "free". Finns såklart spel som lyckats med en rättvis modell, men det är väl Dota2 då?

"Pay unspecified amount of money to have somewhat fun with our somewhat free game-play"

Själv är jag glad över nyheten, suveränt bra att gå ifrån F2P tänket.

Medlem

BRA!

F2P sabbar bara

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så himla underbart!!!
Hoppas dom tar tillbaka Paul Ruskay också då jävlar!

5:50 börjar hans underbara verk.

https://www.youtube.com/embed/http://www.youtube.com/watch?v=...

Amen Jinx!

Du glömde ju nämna hur stenad man måste vara för att riiiiktigt uppskatta denna liberiska wow-musiken.

Men jag håller definitivt med dig, denna delen av soundtracket är nog min favorit med, för även om adagio for strings etc är pampigt så sätter Paul Ruskay stämningen bättre med sitt flum.

Skribent

Det här blir säkert bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Läser "Shitbreakers" hela tiden. Måste tvätta glasögonen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:

Läser "Shitbreakers" hela tiden. Måste tvätta glasögonen.

Samma här. Kan bero på American Pie. Eller så är det en helt vanligt freudiansk felsugning.


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av walter_iego:

Läser "Shitbreakers" hela tiden. Måste tvätta glasögonen.

Samma här. Kan bero på American Pie. Eller så är det en helt vanligt freudiansk felsugning.

Det har absolut något att göra med alla skräpfilmer man sett genom åren.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar