Amnesia: A Machine for Pigs

Medlem

Jag kan dock säga till alla er som inte har kört det. GÖR DET!
Har nog lyckats spela en timma och sen vart jag tvungen och stänga av det, lyssna inte på vad alla säger! Testa det själv först!

Enligt mig så finner jag detta mycket bättre än originalet pågrund av att det är inte så obvious när monster kommer osv. Miljön är också så otroligt äckligare, man vet aldrig vad som kommer.

Och storyn so far verkar ju helt jävla psykotisk ! I'm lovin it

Medlem

Körde det igår och klarade det efter c:a 4-5 h...

GRYMT SPEL! Var väldigt nöjd med det. Bra mer så än Outlast som jag fann tråkigt och enformigt och inte alls lika läskigt som aMfP.

Spelet har fått blandad kritik. Många hardcore fans av Amnesia är inte helt nöjda. Självklart tycker jag The Dark Descent är bättre och läskigare men miljöerna och storyn i aMfP funkar så mycket bättre.

En specifik detalj som jag inte var riktigt nöjd med och det är monstrerna i spelet. I Amnesia TDD så sparkas hysteri effekten igång när man ser monster vilket döljer det bättre. I aMfP så finns inte denna effekt och monstrerna ser inte särskilt läskiga ut när man ser dem i "plain sight".

Bra recension annars men skulle nog sätta 4/5 på detta spel och 3/5 på Outlast istället.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Om man jämnför det här med ettan vilket är läskigast?

Utan tvekan 1an.. Jag körde igenom AmfP för några dagar sen, och blev rätt så besviken får jag erkänna, Det man mest gjorde var att hitta spakar att dra i/gömda saker och springa omkring för att ta sig vidare, inte mycket skrämsel, But that's just me!

12
Skriv svar