Medlem

Mycket bra recension! Trevlig läsning.

Medlem

Bra recension, verkar spännande!

"Mörkernavigation", "memorera" och "lokalsinne" påminner starkt om scenen i Silent Hill när Rose ska ner i källaren. Från 1:20:25. Det kändes rätt otrevligt alltså, det kommer jag ihåg. Dit hade jag aldrig satt min fot.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Impad att artikelförfattaren inte drog en enda jämförelse med Amnesia. Stort plus för det. Själv är jag inte lika duktig, utan måste göra det lite.

Outlast är outhärdligt läskigt. Men bara den första timmen eller så, för sen lär man sig att det mest är jump-scares, att alla pussel är gör A och B för att nå C under tiden som en läskig bjässe jagar dig men som du bara behöver gömma dig för för att undvika. Jag vet hela tiden när jag är jagad och när jag blev hittad fick jag mest en känsla av "jaha, börja om från senaste checkpoint" mer än genuin rädsla a la The Dark Descent. Ska dock säga, och detta tar emot utav bara helvete, att Outlast verkar vara bättre än A Machine for Pigs, även om jag bara har 1 timme hittils av AMFP.

Medlem
Skrivet av SvullnadensMakt:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skräckvecka med andra ord

Jag skulle nog faktiskt placera Total War i toppen med sin optimering, den är skräckinjagande dålig

Ska bli trevligt o testa amnesia imorgon, testade detta tidigare idag, hyfsat spel.

Jag är nog den enda som inte haft några större problem med Rome 2. Folk pratar om hur "End Turn" tar 5 minuter men för mig tar det ca. 25 sekunder.

Har lite fps-drops på 1-2 sekunder ibland på kartan men annars har jag inga större problem. Håller dock med om att optimeringen inte är något bra men jag har varit med om sämre.

Antar att jag har tur?

Det är inte bara det... Buggar i spelet såsom ofantligt dålig AI. Tänk såhär hur ofta har du kämpat ute i det fria mot en stor AI arme? Hur håller dina trupper formationer? Striderna håller sig hur länge?

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Jesper943:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av njörden:

Vad är det för UI du har på steam?

Skrivet av sgt_lol:

Hur fick du den där layouten?

PixelVision.
http://pulseh.deviantart.com/art/PixelVision-Skin-for-Steam-2...

Tack såg riktigt fränt ut! Hur sorterar man spel efter genre?

Högerklicka på spelet, välj "Set Category..." och skapa därefter dina egna kategorier i form av genrer.

Tyvärr har man inte drag n drop.. Vilket hade gjordet hela oändligt mycket enklare när man kommer upp i 200+ spel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av SvullnadensMakt:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skräckvecka med andra ord

Jag skulle nog faktiskt placera Total War i toppen med sin optimering, den är skräckinjagande dålig

Ska bli trevligt o testa amnesia imorgon, testade detta tidigare idag, hyfsat spel.

Jag är nog den enda som inte haft några större problem med Rome 2. Folk pratar om hur "End Turn" tar 5 minuter men för mig tar det ca. 25 sekunder.

Har lite fps-drops på 1-2 sekunder ibland på kartan men annars har jag inga större problem. Håller dock med om att optimeringen inte är något bra men jag har varit med om sämre.

Antar att jag har tur?

Nja.. det är så att det blir värre och värre ju längre du spelar.
Till slut har jag läst att folk rapporterar att det kan ta mer än en halvtimme.. så.. brace yourself.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

läskigaste spelet jag spelat! blir ju rädd på riktigt för f-n

Inaktiv

Köpte detta på haloween-rean. Fan så läskigt det är, har spelat 90 minuter och hoppat högt flera gånger.

12
Skriv svar