Systemkraven för Battlefield 4 – pallar din dator trycket?

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Det är ganska komiskt att du först säger att det bara är idioter som klagar på Windows 8 och sedan säger du att Vista "sög", vissa skulle nog även säga att det bara var "idioter" som klagade på Vista och att dessa inte heller använt det.

Jag har kört vista och sure, det fungerade men det var långt ifrån så snabbt som XP var och Win7 spöade skiten ur det också, det sög, så enkelt är det.

Så du lovordar ett OS där Microsoft för en gång skull lyssnade på kritken från tidigare OS men när folk klagar på Windows 8 så säger du att de är idioter? Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler.

Microsofts "viktigaste" kunder är företag, det är dessa som ger mest pengar då ett företag köper många licenser för alla sina datorer och anledningen till att de blivit så stora beror på att Windows är något som många inte behöver lära sig, inte som Linux som är (eller snarare var) ett system som helt byggde på CLI (Command Line Interface).

Vad yrar du om? Jag har inte och kommer inte köpa ett enda program i deras butik och det är ingen som tvingar dig, du behöver inte använda Modern UI om du inte vill. Och det är klart att jag lovprisar dem för ett OS när de har lyssnat på vad folk säger! Win vista vid launch gick inte att använda, det krashade konstant var fruktansvärt resurskrävande och långsamt som synden! Har kört win8 sedan launch och har inte haft en enda krash, behövar väldigt sällan starta om datorn och alla saker för win7 fungerar precis lika bra. Finns ingen anledning till att vara kvar på win7.
Win8 är inte gjort för smartphones och om du tror det så är du mer korkad än jag trodde. Det man kan ska säga isåfall är att det är gjort med touch i baktanken, vilket fungerar klockrent på laptops med touchskärm. Finns inget OS på marknaden som är bättre anpassat för touch, utanför tablet och mobilmarknaden, än Win8.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Det är ganska komiskt att du först säger att det bara är idioter som klagar på Windows 8 och sedan säger du att Vista "sög", vissa skulle nog även säga att det bara var "idioter" som klagade på Vista och att dessa inte heller använt det.

Jag har kört vista och sure, det fungerade men det var långt ifrån så snabbt som XP var och Win7 spöade skiten ur det också, det sög, så enkelt är det.

Så du lovordar ett OS där Microsoft för en gång skull lyssnade på kritken från tidigare OS men när folk klagar på Windows 8 så säger du att de är idioter? Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler.

Microsofts "viktigaste" kunder är företag, det är dessa som ger mest pengar då ett företag köper många licenser för alla sina datorer och anledningen till att de blivit så stora beror på att Windows är något som många inte behöver lära sig, inte som Linux som är (eller snarare var) ett system som helt byggde på CLI (Command Line Interface).

Vad yrar du om? Jag har inte och kommer inte köpa ett enda program i deras butik och det är ingen som tvingar dig, du behöver inte använda Modern UI om du inte vill. Och det är klart att jag lovprisar dem för ett OS när de har lyssnat på vad folk säger! Win vista vid launch gick inte att använda, det krashade konstant var fruktansvärt resurskrävande och långsamt som synden! Har kört win8 sedan launch och har inte haft en enda krash, behövar väldigt sällan starta om datorn och alla saker för win7 fungerar precis lika bra. Finns ingen anledning till att vara kvar på win7.
Win8 är inte gjort för smartphones och om du tror det så är du mer korkad än jag trodde. Det man kan ska säga isåfall är att det är gjort med touch i baktanken, vilket fungerar klockrent på laptops med touchskärm. Finns inget OS på marknaden som är bättre anpassat för touch, utanför tablet och mobilmarknaden, än Win8.

Har inte nämnt ett enda ord om deras butik, vad jag säger är att de inte lyssnade på krtiken de fick om själva interfacet som är gjort för Touch, tvivlar på att merparten av de som har en dator hemma använder sig av Touch istället för mus och tangentbord.

Vad jag menar med det jag skrev ovan är att alla ser inte på saker som en själv gör, Vista ansågs av många vara dåligt men det fanns även de som gillade det, Windows 8 får nu liknande kritik men är inte i närheten lika buggigt som Vista och då är det inte längre en befogad kritik eftersom det nu finns en mycket större andel som gillar det. På vilket sätt väger era åsikter mer än de som inte gillar Windows 8?

ro
Medlem

Pallar inte med det här.

Medlem
Skrivet av Gammaray:
Skrivet av starbuckxks:

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

Jag stör mig inte på layouten så mycket... ok kan inte lura någon men det som är riktigt störande är just att så fort en process krashar så kan man inte stänga av den eftersom ms var så "goda" så de tog bort funktionen att kunna avsluta processer i aktivitetshanteraren. Om jag vill betala för skit köper jag vista igen.

Öhm, va? Den funktionen finns fortfarande kvar.

Medlem

Hur kan alla gamers klaga på windows 8? Sluta klicka runt på ert skrivbord och spela spel istället!

Medlem
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av Gammaray:
Skrivet av starbuckxks:

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

Jag stör mig inte på layouten så mycket... ok kan inte lura någon men det som är riktigt störande är just att så fort en process krashar så kan man inte stänga av den eftersom ms var så "goda" så de tog bort funktionen att kunna avsluta processer i aktivitetshanteraren. Om jag vill betala för skit köper jag vista igen.

Öhm, va? Den funktionen finns fortfarande kvar.

Ja men "more details" är nog inte det första man tänker på när man vill avsluta en process, tror dock att han menar att man inte kan gå till själa processen genom att högerklicka på programmet som körs.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Johan Olander:

Får inhandla en SSD-disk och Windows 8. Inte för att det hjälper spelet med SSD, men ska man ändå pilla med operativsystemet kan man ju göra så att det startar snabbare.

Rätt säker på att du sparar massa tid när banorna ska laddas in också.

this +1, behöver för övrigt bara nytt grafikkort (MK på det) så är jag redo, ska bli skönt att spela BF igen.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av timmyyeah:

Är det någon som failar är det ju NVIDIA som snålar med grafikminnet på sina kort.

Men hur ofta köper man ett kort direkt från nvidia? Jag beställde ett asus 660ti 3gb för en stund sen och det verkar ju ha varit sjukt bra tajming. Nu köpte jag det inte för bf4 utan mer för rome2 + framtiden men ändå.

Poängen är iaf att det visst finns kort med bra med minne att köpa.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gött mos, tur man fixade 4ghz octacore, 16gb 2k minnen och 250gb ssd häromdagen då.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av timmyyeah:

Är det någon som failar är det ju NVIDIA som snålar med grafikminnet på sina kort.

Men hur ofta köper man ett kort direkt från nvidia? Jag beställde ett asus 660ti 3gb för en stund sen och det verkar ju ha varit sjukt bra tajming. Nu köpte jag det inte för bf4 utan mer för rome2 + framtiden men ändå.

Poängen är iaf att det visst finns kort med bra med minne att köpa.

Men inte nog med minnesbandbredd på kortet för att nyttja minnesmängden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Gammaray:
Skrivet av starbuckxks:

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

Jag stör mig inte på layouten så mycket... ok kan inte lura någon men det som är riktigt störande är just att så fort en process krashar så kan man inte stänga av den eftersom ms var så "goda" så de tog bort funktionen att kunna avsluta processer i aktivitetshanteraren. Om jag vill betala för skit köper jag vista igen.

3GB Vram?!?!? WTF Så jag ska behöva gå och införskaffa ett jävla 780 för 5k bara för att kunna nå upp till recommended? Tänker då inte köpa något jävla radeon skit med bristande drivrutiner.

Vad menar du med att man inte kan stänga av processer i aktivitetshanteraren?

Lever du kvar på ATI-tiden eller? AMDs drivrutiner är fan inte mycket sämre än NVIDIAs. De rekommenderar 3gb VRAM, de menar säkert om du ska maxa i 1080p/1200p(1920x1200). BF3 använder ju faktiskt 1.8 GB i 1080p maxat.

Medlem

Inhandlade nyligen ett GTX 780 med just 3GB VRAM, och min i72600 håller gott och väl, inga problem!

"Why yes, I AM single"....

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Propy:
Skrivet av timmyyeah:

Är det någon som failar är det ju NVIDIA som snålar med grafikminnet på sina kort.

Men hur ofta köper man ett kort direkt från nvidia? Jag beställde ett asus 660ti 3gb för en stund sen och det verkar ju ha varit sjukt bra tajming. Nu köpte jag det inte för bf4 utan mer för rome2 + framtiden men ändå.

Poängen är iaf att det visst finns kort med bra med minne att köpa.

Men inte nog med minnesbandbredd på kortet för att nyttja minnesmängden.

nej, jag vet. Men skillnaden i prestanda vs. 760 var så lite så jag kör hellre på detta tills 760ti kommer. kör ett 560ti nu så det är åt rätt håll oavsett.

+ extra det extra minnet kommer ändå utnyttjas.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Va? Hur fick du ihop den ekvationen?

Han tänker nog på minnet och glömmer bort kretsen.

Oavsett är det trevligt att utvecklingen börjar trycka på de minnesgränser som varit rådande ett tag.

Verkligen sjukt kul att det börjar röra lite på sig! Haha jo jag antog att det va nått sånt. kollade upp priserna på 770 och för 4k får man ett kort med 4gb så antar att han inte hade så stor koll.

Är inte värt med 770 4gb för 4k bättre satsa på 780 3gb för 5k eller 7970 3gb för 3k.

Nej verkligen inte. Kommer vänta en generation till innan mitt 680 får gå i pension. Så länge jag får ut 100+ fps på low settings så är jag nöjd

Vänta in en prissänkning och köp ett till 680 för SLI. Då hade du kunnat kräma ut 100+ FPS på betydligt högre inställningar.

Haha jo men det är inte grafikkortet i sig som ruinerar mig.. Det är handväskan jag måste köpa till sambon för att släta över ett nytt hårdvaruköp som klämmer Om nått år har hon glömt bort hur mycket jag spenderade på senaste kortet så då äre chill!

Klockrent vi som har kvinnor som ska blidkas måste räkna in den kostnaden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Skitsnack, min dator uppfyller minimum för BF4 men jag kan inte ens spela BF3 längre utan problem.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv
Medlem

hittade ett inlägg på EA:s hemsida där dom pratar om grafikminnet.

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Official-bf4-system-re...

Perfekt svar för mig som har GTX 690

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Mac då?

Finns ingen Mac dator som klarar det spelet. =D


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Mac då?

Hade det innan men gick över till medvurst och blev nöjd mer o bättre smak så att säga.

Bf4 och Mac ligger nog en bit in i framtiden om överhuvudtaget.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av starbuckxks:

hittade ett inlägg på EA:s hemsida där dom pratar om grafikminnet.

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Official-bf4-system-re...

Perfekt svar för mig som har GTX 690

Härligt svar från en EA-anställd! "Hello,

Unless you run at 4K you wont need 3GB. That 3GB VRAM needed if you running 3 monitors 4k you might only need 2....People that running resolutions higher than 1080p/1200p also need more then 3gb vram:smileyhappy: If you currently playing at 1920x1080 so I am sure 2GB will be fine for you, dont worry"

Regards, Libever

Så ni som bölar öv er 3b VRAM behöver inte vara oroliga!

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Det är ganska komiskt att du först säger att det bara är idioter som klagar på Windows 8 och sedan säger du att Vista "sög", vissa skulle nog även säga att det bara var "idioter" som klagade på Vista och att dessa inte heller använt det.

Jag har kört vista och sure, det fungerade men det var långt ifrån så snabbt som XP var och Win7 spöade skiten ur det också, det sög, så enkelt är det.

Så du lovordar ett OS där Microsoft för en gång skull lyssnade på kritken från tidigare OS men när folk klagar på Windows 8 så säger du att de är idioter? Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler.

Microsofts "viktigaste" kunder är företag, det är dessa som ger mest pengar då ett företag köper många licenser för alla sina datorer och anledningen till att de blivit så stora beror på att Windows är något som många inte behöver lära sig, inte som Linux som är (eller snarare var) ett system som helt byggde på CLI (Command Line Interface).

Vad yrar du om? Jag har inte och kommer inte köpa ett enda program i deras butik och det är ingen som tvingar dig, du behöver inte använda Modern UI om du inte vill. Och det är klart att jag lovprisar dem för ett OS när de har lyssnat på vad folk säger! Win vista vid launch gick inte att använda, det krashade konstant var fruktansvärt resurskrävande och långsamt som synden! Har kört win8 sedan launch och har inte haft en enda krash, behövar väldigt sällan starta om datorn och alla saker för win7 fungerar precis lika bra. Finns ingen anledning till att vara kvar på win7.
Win8 är inte gjort för smartphones och om du tror det så är du mer korkad än jag trodde. Det man kan ska säga isåfall är att det är gjort med touch i baktanken, vilket fungerar klockrent på laptops med touchskärm. Finns inget OS på marknaden som är bättre anpassat för touch, utanför tablet och mobilmarknaden, än Win8.

Har inte nämnt ett enda ord om deras butik, vad jag säger är att de inte lyssnade på krtiken de fick om själva interfacet som är gjort för Touch, tvivlar på att merparten av de som har en dator hemma använder sig av Touch istället för mus och tangentbord.

Vad jag menar med det jag skrev ovan är att alla ser inte på saker som en själv gör, Vista ansågs av många vara dåligt men det fanns även de som gillade det, Windows 8 får nu liknande kritik men är inte i närheten lika buggigt som Vista och då är det inte längre en befogad kritik eftersom det nu finns en mycket större andel som gillar det. På vilket sätt väger era åsikter mer än de som inte gillar Windows 8?

Helt ärligt så tror jag inte det finns en enda person som tycker att vista ens var lite bra efter att win7 släpptes. Jag gick ifrån XP till vista, körde det ett par månader och bytte tillbaka eftersom att det var inte ens i närheten av färdigt.

Nej du började yra om telefoner och konsoler helt plötsligt.

"Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler."

Och återigen, nej, win8 är inte gjort för telefoner, Windows Phone 8 är det. Det är som att säga att Mac OSX är gjort för telefoner.

Vista fick kritik ifrån alla håll, ingen ville uppgradera sitt företag eller privata datorer till Vista om de kunde undvika det.
Win8 får kritik av ifrån folk på forum som hatar det för att det ser annorlunda ut, inte för att det är dåligt utan för att det ser annorlunda ut.

Det finns ingen, Ingen anledning att stanna på Win7, det är långsammare än Win8 och MS kommer antagligen inte göra några större uppdateringar till det, får se om de släpper ett SP eller inte men jag är skeptisk.

Och bara så du vet, Win8.1 kommer inte hjälpa folk som inte gillar Modern UI eftersom att det enda de har gjort är att datorn direkt startar i desktop läge och att du har en startknapp, en startknapp som direkt slänger in dig i Modern!

Men vem bryr sig egentligen, om du tror att folk gillar vista så får du leva i din fluffiga lilla värld och vill du inte köra win8 och ha ett OS som är sämre så är det upp till dig.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Helt ärligt så tror jag inte det finns en enda person som tycker att vista ens var lite bra efter att win7 släpptes. Jag gick ifrån XP till vista, körde det ett par månader och bytte tillbaka eftersom att det var inte ens i närheten av färdigt.

Nej du började yra om telefoner och konsoler helt plötsligt.

"Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler."

Och återigen, nej, win8 är inte gjort för telefoner, Windows Phone 8 är det. Det är som att säga att Mac OSX är gjort för telefoner.

Vista fick kritik ifrån alla håll, ingen ville uppgradera sitt företag eller privata datorer till Vista om de kunde undvika det.
Win8 får kritik av ifrån folk på forum som hatar det för att det ser annorlunda ut, inte för att det är dåligt utan för att det ser annorlunda ut.

Det finns ingen, Ingen anledning att stanna på Win7, det är långsammare än Win8 och MS kommer antagligen inte göra några större uppdateringar till det, får se om de släpper ett SP eller inte men jag är skeptisk.

Och bara så du vet, Win8.1 kommer inte hjälpa folk som inte gillar Modern UI eftersom att det enda de har gjort är att datorn direkt startar i desktop läge och att du har en startknapp, en startknapp som direkt slänger in dig i Modern!

Men vem bryr sig egentligen, om du tror att folk gillar vista så får du leva i din fluffiga lilla värld och vill du inte köra win8 och ha ett OS som är sämre så är det upp till dig.

http://www.forbes.com/sites/adriankingsleyhughes/2013/05/19/w...

"“Enterprises just don’t see Windows 8 having value,” wrote Johnson in a recent report. “They don’t see the value in the changes in Windows 8.”

Johnson goes on to list a number of reasons why businesses are shunning Windows 8, which range from finger-pointing at the new touch-centric ‘Modern’ user interface and the huge training and support burdens that it might bring with it, to the issue of “upgrade fatigue” as a result of the work done to eliminate Windows XP from corporate networks in favor on Windows 7."

"Software giant Microsoft is launching the Windows 8 version of its operating system this week, and suffice it to say that it's radically different from Windows 7. The familiar Start button and menu are gone, for example, replaced by a series of large, colorful tiles. And there's a new feature called the "Charm Bar."

http://hbswk.hbs.edu/item/7124.html
"Give Microsoft credit for innovation. But will corporate customers rush to embrace the change, or will they resist it at first? Signs point to resistance, according to Rosabeth Moss Kanter, the Ernest L. Arbuckle professor of Business Administration at Harvard Business School, and a leader in the field of change management. "Even in an era where young techies are looking to get the hottest and latest, people are resistant to change," she says.

Microsoft's launch of the new operating system accompanies its launch of a new tablet PC, the Surface RT, which will compete against Apple iPad. And industry observers have noted similarities between Apple's tightly-controlled marketing tactics and Microsoft's marketing campaign for the upcoming OS—Microsoft is even using indie rock music in its Windows 8 advertisements."

Medlem

Går att köpa bf4 genom proxy för 450kr med premium och det är via origin

Medlem

Över min döda kropp att jag köper Windows 8...

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:

Helt ärligt så tror jag inte det finns en enda person som tycker att vista ens var lite bra efter att win7 släpptes. Jag gick ifrån XP till vista, körde det ett par månader och bytte tillbaka eftersom att det var inte ens i närheten av färdigt.

Nej du började yra om telefoner och konsoler helt plötsligt.

"Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler."

Och återigen, nej, win8 är inte gjort för telefoner, Windows Phone 8 är det. Det är som att säga att Mac OSX är gjort för telefoner.

Vista fick kritik ifrån alla håll, ingen ville uppgradera sitt företag eller privata datorer till Vista om de kunde undvika det.
Win8 får kritik av ifrån folk på forum som hatar det för att det ser annorlunda ut, inte för att det är dåligt utan för att det ser annorlunda ut.

Det finns ingen, Ingen anledning att stanna på Win7, det är långsammare än Win8 och MS kommer antagligen inte göra några större uppdateringar till det, får se om de släpper ett SP eller inte men jag är skeptisk.

Och bara så du vet, Win8.1 kommer inte hjälpa folk som inte gillar Modern UI eftersom att det enda de har gjort är att datorn direkt startar i desktop läge och att du har en startknapp, en startknapp som direkt slänger in dig i Modern!

Men vem bryr sig egentligen, om du tror att folk gillar vista så får du leva i din fluffiga lilla värld och vill du inte köra win8 och ha ett OS som är sämre så är det upp till dig.

https://www.youtube.com/embed/B4VtNLl6Ca4

http://www.forbes.com/sites/adriankingsleyhughes/2013/05/19/w...

"“Enterprises just don’t see Windows 8 having value,” wrote Johnson in a recent report. “They don’t see the value in the changes in Windows 8.”

Johnson goes on to list a number of reasons why businesses are shunning Windows 8, which range from finger-pointing at the new touch-centric ‘Modern’ user interface and the huge training and support burdens that it might bring with it, to the issue of “upgrade fatigue” as a result of the work done to eliminate Windows XP from corporate networks in favor on Windows 7."

"Software giant Microsoft is launching the Windows 8 version of its operating system this week, and suffice it to say that it's radically different from Windows 7. The familiar Start button and menu are gone, for example, replaced by a series of large, colorful tiles. And there's a new feature called the "Charm Bar."

http://hbswk.hbs.edu/item/7124.html
"Give Microsoft credit for innovation. But will corporate customers rush to embrace the change, or will they resist it at first? Signs point to resistance, according to Rosabeth Moss Kanter, the Ernest L. Arbuckle professor of Business Administration at Harvard Business School, and a leader in the field of change management. "Even in an era where young techies are looking to get the hottest and latest, people are resistant to change," she says.

Microsoft's launch of the new operating system accompanies its launch of a new tablet PC, the Surface RT, which will compete against Apple iPad. And industry observers have noted similarities between Apple's tightly-controlled marketing tactics and Microsoft's marketing campaign for the upcoming OS—Microsoft is even using indie rock music in its Windows 8 advertisements."

Ska det där betyda något?

http://www.gillikin.org/2012/03/windows-8-consumer-preview-fi...

Jag kan också skicka ut meningslösa länkar på folks reaktioner, kan göra det för Android, iPhone, Windows Phone, Ubuntu, MacOSX också.

Och bara för att du grinar över IT admins som gråter.

http://www.theregister.co.uk/2013/02/01/windows_server_2012_r...

dmn
Medlem
Skrivet av timmyyeah:

Är det någon som failar är det ju NVIDIA som snålar med grafikminnet på sina kort.

4GB på 780 och 6GB på Titan, om det är nån som snålar är det väl de som köper sämre kort.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Maxar skiten, men det är inget jag kommer köpa day one. Blir att handla det är det ligger på rea hyllan.

Kan man bli mer bitter än vad du är Hannu, vi skiter väl fullständigt i om du kan maxa "skiten" när du ändå inte ska spela "skiten". </p>

Jag maxar också "Skiten" men kommer köpa det Day one som du kallar det.

jag skiter däremot att ens skriva en sån skitnödig sak för jag vet att ingen annan bryr sig om det heller.

Sån jävla översittar stil

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av timmyyeah:

Är det någon som failar är det ju NVIDIA som snålar med grafikminnet på sina kort.

4GB på 780 och 6GB på Titan, om det är nån som snålar är det väl de som köper sämre kort.

Sen får du ju komma ihåg att det är deras toppkort medans AMD har 3 GB på deras "midrange" (7950) kort också. Ett 7970 kostar ca 1/2 av ett 780, det är rätt stor skillnad.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Går att köpa bf4 genom proxy för 450kr med premium och det är via origin

BF4 till PS4 har funnits på amazon.co.uk för £40

450kr för PC versionen tycker jag är äckligt mycket. Då köper jag hellre en fysisk kopia då du ändå måste slå in cd-nyckeln på origin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Det är ganska komiskt att du först säger att det bara är idioter som klagar på Windows 8 och sedan säger du att Vista "sög", vissa skulle nog även säga att det bara var "idioter" som klagade på Vista och att dessa inte heller använt det.

Jag har kört vista och sure, det fungerade men det var långt ifrån så snabbt som XP var och Win7 spöade skiten ur det också, det sög, så enkelt är det.

Så du lovordar ett OS där Microsoft för en gång skull lyssnade på kritken från tidigare OS men när folk klagar på Windows 8 så säger du att de är idioter? Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler.

Microsofts "viktigaste" kunder är företag, det är dessa som ger mest pengar då ett företag köper många licenser för alla sina datorer och anledningen till att de blivit så stora beror på att Windows är något som många inte behöver lära sig, inte som Linux som är (eller snarare var) ett system som helt byggde på CLI (Command Line Interface).

Vad yrar du om? Jag har inte och kommer inte köpa ett enda program i deras butik och det är ingen som tvingar dig, du behöver inte använda Modern UI om du inte vill. Och det är klart att jag lovprisar dem för ett OS när de har lyssnat på vad folk säger! Win vista vid launch gick inte att använda, det krashade konstant var fruktansvärt resurskrävande och långsamt som synden! Har kört win8 sedan launch och har inte haft en enda krash, behövar väldigt sällan starta om datorn och alla saker för win7 fungerar precis lika bra. Finns ingen anledning till att vara kvar på win7.
Win8 är inte gjort för smartphones och om du tror det så är du mer korkad än jag trodde. Det man kan ska säga isåfall är att det är gjort med touch i baktanken, vilket fungerar klockrent på laptops med touchskärm. Finns inget OS på marknaden som är bättre anpassat för touch, utanför tablet och mobilmarknaden, än Win8.

Har inte nämnt ett enda ord om deras butik, vad jag säger är att de inte lyssnade på krtiken de fick om själva interfacet som är gjort för Touch, tvivlar på att merparten av de som har en dator hemma använder sig av Touch istället för mus och tangentbord.

Vad jag menar med det jag skrev ovan är att alla ser inte på saker som en själv gör, Vista ansågs av många vara dåligt men det fanns även de som gillade det, Windows 8 får nu liknande kritik men är inte i närheten lika buggigt som Vista och då är det inte längre en befogad kritik eftersom det nu finns en mycket större andel som gillar det. På vilket sätt väger era åsikter mer än de som inte gillar Windows 8?

Helt ärligt så tror jag inte det finns en enda person som tycker att vista ens var lite bra efter att win7 släpptes. Jag gick ifrån XP till vista, körde det ett par månader och bytte tillbaka eftersom att det var inte ens i närheten av färdigt.

Nej du började yra om telefoner och konsoler helt plötsligt.

"Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler."

Och återigen, nej, win8 är inte gjort för telefoner, Windows Phone 8 är det. Det är som att säga att Mac OSX är gjort för telefoner.

Vista fick kritik ifrån alla håll, ingen ville uppgradera sitt företag eller privata datorer till Vista om de kunde undvika det.
Win8 får kritik av ifrån folk på forum som hatar det för att det ser annorlunda ut, inte för att det är dåligt utan för att det ser annorlunda ut.

Det finns ingen, Ingen anledning att stanna på Win7, det är långsammare än Win8 och MS kommer antagligen inte göra några större uppdateringar till det, får se om de släpper ett SP eller inte men jag är skeptisk.

Och bara så du vet, Win8.1 kommer inte hjälpa folk som inte gillar Modern UI eftersom att det enda de har gjort är att datorn direkt startar i desktop läge och att du har en startknapp, en startknapp som direkt slänger in dig i Modern!

Men vem bryr sig egentligen, om du tror att folk gillar vista så får du leva i din fluffiga lilla värld och vill du inte köra win8 och ha ett OS som är sämre så är det upp till dig.

Vista var dåligt tills SP1 kom och då var det rejält mycket bättre än XP. Tänk också på att XP var rätt dåligt i jämförelse med Windows 2000 som var bättre fram till 2005 eller något sånt.

Att så många hatade Vista låg nog mest i att det var första riktiga 64 bitar OS Microsoft gjorde som saknade stöd i drivrutiner. Vilket resulterade att många skapade många problem när dom installerade 32 bitars XP drivrutiner.

Jag använder mig av Windows 8 och vill inte byta ner till Windows 7. Det enda problemet jag finner med Windows 8 är metro som inte fungerar bra tillsammans med Nvidia Surround.
W8 är anpassat för en skärm, flera skärmar men inte flera skärmar i eyefinity / nvidia surround vilket är tråkigt. Därför det första jag gör när jag startar Windows är går till skrivbordet och lämnar aldrig den platsen. Alla program lägger jag i taskbar för snabb åtkomst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar