Så ni gav Rome II 4/5 i betyg? Spelade ni mer än 1 timme?

Medlem

Funkar verkligen det att uppgradera hastigheten man har att studera olika tekniker (med Temple of Minerva tex) ?

Tror jag har 168% där, men det verkar inte hända något speciellt med antalet turns det kräver att lära sig nya tekniker?

Någon som vet om detta är en bugg? Eller funkar det för er?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Spelet är riktigt bra och är helt klart det bästa i deras serie.

Men det är fruktansvärt mycket buggar och spelet har många veckors patchning tills det flyter på bra.
Senaste betapatchen verkade ha en hel del fixar.

CA skulle aldrig ha släppt spelet, men förköpningar och antagligen SEGA som ville släppa spelet så fort som möjligt blev det bara kaos.

Skulle ge spelet 7.5/10 just nu pga krasher och dum ai.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Spelet är riktigt bra och är helt klart det bästa i deras serie.

Men det är fruktansvärt mycket buggar och spelet har många veckors patchning tills det flyter på bra.
Senaste betapatchen verkade ha en hel del fixar.

CA skulle aldrig ha släppt spelet, men förköpningar och antagligen SEGA som ville släppa spelet så fort som möjligt blev det bara kaos.

Skulle ge spelet 7.5/10 just nu pga krasher och dum ai.

Testa Radious moden (finns andra också) från twcenter.net tillsammans med beta patchen. Slipper man AI armeer som består av 80% slingers. Kör en VH kampanj med Parthia och råkade förklara krig mot seleucid(derp) och alla deras allierade och jag sitter rejält i båten, slag mellan bra balanserade full stack armeer hör till vanligheten. Ganska stenhårt.

Svårt att skylla på vems fel det är att vi fick en ganska uppklådd release. Nåt borde väl in house testningen ha snappat upp. Kan ju inte bara vara SEGAs fel etc.

Har då iaf dunkat 80h tror jag och har ett nytt gpu på väg. Blir bra(bättre) det här spelet med lite mognare mods och patches !

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Rakoon:

Spelet är riktigt bra och är helt klart det bästa i deras serie.

Men det är fruktansvärt mycket buggar och spelet har många veckors patchning tills det flyter på bra.
Senaste betapatchen verkade ha en hel del fixar.

CA skulle aldrig ha släppt spelet, men förköpningar och antagligen SEGA som ville släppa spelet så fort som möjligt blev det bara kaos.

Skulle ge spelet 7.5/10 just nu pga krasher och dum ai.

Testa Radious moden (finns andra också) från twcenter.net tillsammans med beta patchen. Slipper man AI armeer som består av 80% slingers. Kör en VH kampanj med Parthia och råkade förklara krig mot seleucid(derp) och alla deras allierade och jag sitter rejält i båten, slag mellan bra balanserade full stack armeer hör till vanligheten. Ganska stenhårt.

Svårt att skylla på vems fel det är att vi fick en ganska uppklådd release. Nåt borde väl in house testningen ha snappat upp. Kan ju inte bara vara SEGAs fel etc.

Har då iaf dunkat 80h tror jag och har ett nytt gpu på väg. Blir bra(bättre) det här spelet med lite mognare mods och patches !

Testa spela egypten, där blir du fiende med selecuid direkt, och efter några turns kommer sparta och rome efter dig också. Har säkert 20 fiender på min kampanj.

Jag tror inte CA skulle släppt spelet i det skick som det släpptes i, om det inte vore för sega.

Sen har ju säkert utvecklingen tagit längre tid än planerat och SEGA kanske tappade tålamod. Vem vet...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nej, Christer Engström gav Rome II en välmotiverad 4:a. Vad du eller någon annan tycker om det spelar mindre roll.

Att ge 4/5 när spelet är sämre än Shogun 2 på 9/10 punkter känns väldigt konstig speciellt eftersom speljournalisterna blev mer eller mindre bustade med att majoriteten inte ens spelat en timme av Rome 2.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av kebbe:

Nej, Christer Engström gav Rome II en välmotiverad 4:a. Vad du eller någon annan tycker om det spelar mindre roll.

Att ge 4/5 när spelet är sämre än Shogun 2 på 9/10 punkter känns väldigt konstig speciellt eftersom speljournalisterna blev mer eller mindre bustade med att majoriteten inte ens spelat en timme av Rome 2.

Tror knappast att Engström skulle ge sig på en recension av Rome II om speltiden inte var tillräcklig. Att du sedan anser spelet vara sämre än föregångaren säger ingenting, det var inte du som recenserade det. Det räcker egentligen med en preferens för spelets era för att det skall anses bättre än föregångaren när det gäller Total War-serien.

Medlem
Skrivet av kebbe:

... Det räcker egentligen med en preferens för spelets era för att det skall anses bättre än föregångaren när det gäller Total War-serien. ...

Om en preferens för spelets era är det enda som avgör så lär den recensenten inte ha speciellt mycket trovärdighet framöver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av kebbe:

... Det räcker egentligen med en preferens för spelets era för att det skall anses bättre än föregångaren när det gäller Total War-serien. ...

Om en preferens för spelets era är det enda som avgör så lär den recensenten inte ha speciellt mycket trovärdighet framöver.

Syftar på att Total War-spelen generellt sett håller en mycket hög nivå och sällan "tar bort" större saker ur spelen, det handlar snarare om att lägga till funktioner från spel till spel. Med tanke på att varje specifik era kräver olika strategier att spela som så ser jag absolut hur det kan avgöra om man tycker det är ett bättre spel. Jag avskydde exempelvis såväl Empire som Napoleon just på grund av de trista striderna.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av kebbe:

... Det räcker egentligen med en preferens för spelets era för att det skall anses bättre än föregångaren när det gäller Total War-serien. ...

Om en preferens för spelets era är det enda som avgör så lär den recensenten inte ha speciellt mycket trovärdighet framöver.

Syftar på att Total War-spelen generellt sett håller en mycket hög nivå och sällan "tar bort" större saker ur spelen, det handlar snarare om att lägga till funktioner från spel till spel. Med tanke på att varje specifik era kräver olika strategier att spela som så ser jag absolut hur det kan avgöra om man tycker det är ett bättre spel. Jag avskydde exempelvis såväl Empire som Napoleon just på grund av de trista striderna.

Tyvärr håller inte alla Total War spel samma tekniska kvalité. Titta på Rome 2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Kan någon förklara för och nackdelarna på att köpa en fysisk version i butik emot en cyberversion på nätet?

Har "provspelat" det nu och vill köpa spelet eftersom updates osv funkar mindre bra på det jag har. (Hrrrrrkel-host)

Detta är väl en fysisk kopia med dvd skiva i ?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/157737-total_war-rome_...

Medans det finns digitalakopior man tankar ner och anger en cod?

Vad är för och nackdelarna? Är oroad av om jag köper en fysisk kopia, att jag måste ha den i dvd´n och att den skall ställa sig där och väsnas helt random, tex.

Har köpt hundratals spel genom åren, men som ni förstår, var det längesedan jag pröjsade för spel.

Tacksam för svar.

Jag köpte spelet i fysisk form, men jag lade ändå till nyckeln i Steam för att få det i Steam-biblioteket. På detta sätt kan jag installera det snabbt från skiva, men behöver inte skiva i när jag skall spela det då jag startar det från Steam. Sedan ser det bra ut i hyllan också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Konfucius:

Kan någon förklara för och nackdelarna på att köpa en fysisk version i butik emot en cyberversion på nätet?

Har "provspelat" det nu och vill köpa spelet eftersom updates osv funkar mindre bra på det jag har. (Hrrrrrkel-host)

Detta är väl en fysisk kopia med dvd skiva i ?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/157737-total_war-rome_...

Medans det finns digitalakopior man tankar ner och anger en cod?

Vad är för och nackdelarna? Är oroad av om jag köper en fysisk kopia, att jag måste ha den i dvd´n och att den skall ställa sig där och väsnas helt random, tex.

Har köpt hundratals spel genom åren, men som ni förstår, var det längesedan jag pröjsade för spel.

Tacksam för svar.

Jag köpte spelet i fysisk form, men jag lade ändå till nyckeln i Steam för att få det i Steam-biblioteket. På detta sätt kan jag installera det snabbt från skiva, men behöver inte skiva i när jag skall spela det då jag startar det från Steam. Sedan ser det bra ut i hyllan också.

Tack för svaret conthox, då blir det ett köp.
Som alla egentligen borde veta, är denna serie nästan alltid buggad i början, för att senare bli patchad och bättre.

Btw, så verkar det som om denna tråd gav mig en varning, det tackar jag för.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Som alla egentligen borde veta, är denna serie nästan alltid buggad i början, för att senare bli patchad och bättre.

Det känns som om att det snarare är regel än undantag nu för tiden, inte bara för denna serie. Men jag vet inte hur serien varit tidigare då detta är det första i serien som jag köpt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Konfucius:

Som alla egentligen borde veta, är denna serie nästan alltid buggad i början, för att senare bli patchad och bättre.

Det känns som om att det snarare är regel än undantag nu för tiden, inte bara för denna serie. Men jag vet inte hur serien varit tidigare då detta är det första i serien som jag köpt.

Osäker på om jag förstod dig rätt-om man köper cd/dvd versionen, så måste man inte ha skivan i?

Den bästa i denna serie Empire Total war (med expansion) var ej heller färdig när den släpptes och behövde patchas rejält.

Har du inte lirat denna? Så finns det billigt att köpa "goldversion" eller liknande med expansion, förmodligen bästa du kan lira ur denna serie, då denna är en färdig produkt.
Temat (tidsåldern) är i stort sätt samma (+1000 år) krigen är i stort sätt samma, med undantag för kanoner, vilka spelar en stor roll vid assault på uppgraderade städer, då det kan vara svårt att ta dessa utan eget artelleri, som är vekare ( typ musköter finns med, men de är mer att betrakta som longbows och påverkar inte märkbart)

Rom2 kommer att bli bättre än det är, striderna är markant sämre än Empire och jag kör mycket mindre strider pga detta, jag överlåter det till auto pga detta.

De behöver tid att fixa många saker Ai´n är helt tokig ibland.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Osäker på om jag förstod dig rätt-om man köper cd/dvd versionen, så måste man inte ha skivan i?

Stämmer - det är bara att öppna Steam, gå in på Spel-menyn och sedan "Aktivera en produkt på Steam..." där du matar in nyckeln som du fick med den fysiska skivan, så behöver du inte ha i skivan sedan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Konfucius:

*klipp*
Btw, så verkar det som om denna tråd gav mig en varning, det tackar jag för.

Detta fick jag som memo från Konfucius.

Skrivet av Konfucius:

Kändes det skönt att få mig varnad?

Mår du bra nu?
Typ folk som inte är av din åsikt, skall utrotas?

Tack så mycket Tybalt,du är sannerligen en stjärna bakom din skärm...

Mch.

Det räckte inte att du fick mig varnad för ingenting?
Du fortsätter nu?
Drar upp pm som inte ens den mest hårda moderator kan anse som personangrepp, fast det jag tydligen blev varnad för, står ju kvar i tråden även om mitt inlä'gg blev borttaget, så alla kan se att det var ingenting, bara en kinkig Tybalt med moderatorkänningar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar