Driveclub – film visar upp dag- till nattkörning

Robot
Medlem
Driveclub – film visar upp dag- till nattkörning

Ser ut som att dom fått till fartkänslan ganska bra och för mig är det bland det viktigaste. Gillar både simulator och arkad gameplay men det finns inget värre än när man bränner runt i en supersportbil och det känns som att man åker runt i snigelfart.

Medlem
Medlem

Skulle inte Driveclub vara en gratis titel man får med PS+ när PS4 lanseras?

Iaf synd att vi inte verkar få någon vettig svensk butik som kör med den "riktiga" Killzone bundeln (kameran + extra handkontroll och killzone) =( Och till det tänkta samma pris som Xbox one kostar: ca 4500kr.

Gamestop har en Killzone bundle men då är det enbart spelet som lagts till, och dessutom vill de ha 4600kr för det. Med andra or tar de lite mer betalt för paketet än om man köpte spelet separat.
Spelet går för 649kr (preliminärt visserligen, men verkar rimligt) och konsolen för 3900kr.
De har iaf dock 99kr EA release pris (i samband med konsolköp). Vilket visserligen bara är typ tre titlar so far, BF4, NFS och Fifa.

Medlem

Vill man bara ha fart kan man ju köpa RidgeRacer eller liknade arkadiga saker. Det är kul i 10 minuter sedan är man bara uttråkad. Släpper du plattan från mattan en sekund så är du borta.

Det är ju ointressant om du kan satsa hur mycket som helst i kurvor som inte har några likheter med verkligheten. Allt som händer är att du stannar.

För mig kommer intresset med att man lär sig hur en bil uppför sig - trimmar och tunar däck, höjd, hjulinställningar för att se hur den förändras och kan pressas hårdare - på just den banan och underlaget. Fixa med växellådan så du får ut det mesta av just den banan/sträckan - behöver du maxfart eller är det kurvigare och bättre med acceleration.

Och varje bil har annorlunda feel att köra.

Det är mycket av tjusningen för mig - att man lär sig något under resans gång.

Rivals och Driveclub ser väldigt arkadigt ut.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Skulle inte Driveclub vara en gratis titel man får med PS+ när PS4 lanseras?

Iaf synd att vi inte verkar få någon vettig svensk butik som kör med den "riktiga" Killzone bundeln (kameran + extra handkontroll och killzone) =( Och till det tänkta samma pris som Xbox one kostar: ca 4500kr.

Gamestop har en Killzone bundle men då är det enbart spelet som lagts till, och dessutom vill de ha 4600kr för det. Med andra or tar de lite mer betalt för paketet än om man köpte spelet separat.
Spelet går för 649kr (preliminärt visserligen, men verkar rimligt) och konsolen för 3900kr.
De har iaf dock 99kr EA release pris (i samband med konsolköp). Vilket visserligen bara är typ tre titlar so far, BF4, NFS och Fifa.

Alltså de enda jag känner till som handlar på gamestop är min flickväns föräldrar när de ska köpa sims till lillsyrran. Senast jag handlade på gamestop var när ja köpte warhammer vid 10 års ålder.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Alltså de enda jag känner till som handlar på gamestop är min flickväns föräldrar när de ska köpa sims till lillsyrran. Senast jag handlade på gamestop var när ja köpte warhammer vid 10 års ålder.

Du menar när det var EBGames eller Tradition då eller? Sen har jag nära till deras butiker samt Webhallen men de har generellt sett liknande priser.
Men sen finns de ju så klart de som bara tar en butik och skiter i att kolla andra butiker vad de har att erbjuda.

Hur som helst så har de ibland bra erbjudanden. För PS4'an kommer jag betalat 2900kr + 99kr för NFS Rivals.
Att de kör en "fuling" med Killzone bundlen är ju så klart drygt av dem. Men hade jag inte fått samma innehåll som franska Amazon visat upp och för samma pris så skulle jag inte ta det.

Medlem

30 FPS, varför detta?


signatur

Det var detta...

Medlem

...Wow?
Är detta något nytt?

http://www.youtube.com/watch?v=GScJzCQp81I

Ser ju exakt likadant ut, väldigt pinsamt.

1
Skriv svar