Antivirusprogram

Medlem
Antivirusprogram

Hej jag behöver införskaffa ett nytt virusprogram, hittills har jag använt min fars jobbdator och därav aldrig behövt fixa eget virusprogram. Så jag undrar vilket/vilka virusprogram som ni skulle rekomendera. Det jag har haft hittills ör MacAffe och det har väl akdrig knasat men undrar fortfarande om det inte finns något bättre.

nj
Medlem

Kasperskys är enligt en del det bästa man kan ha då Kaspersky är väldigt snabba med att uppdatera sina virusdefinitioner med nya virus/trojaner/maskar som släppts.

NOD32 är även det ett bra antivirus, drar mindre resurser än Kasperskys och fungerade riktigt bra under det året jag använde det.

Avira AntiVir PE Premium har fått rätt bra resultat i AV comparatives tester, dock oerhört många falska virusträffar (vilket jag kan intyga då jag använder gratisversionen av Aviras AntiVir just nu, har märkt av en hel del träffar som enligt VirusTotals scan inte är något).

Inaktiv

jag använder norton internet security, brandvägg och viruskydd i ett som är bra.

Medlem
Medlem

Not: De flesta brukar vilja ha antivirusprogram

Inaktiv

Använder AVG free på denna. Funkar skitbra.
MacAfee Gold på min stationära, det bästa jag någonsin använt.

Inaktiv

Testa Avast antivirus det segar inte ner datorn.

Inaktiv

Som nj säger NOD32 är riktigt trevligt. Men Firefox webläsare är nummer ett om du ska surfa säkert.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

tack för alla svar keep em coming

Inaktiv
Medlem
Inaktiv

mcafee tycker jag e bra


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

Vet någon någon bra sida/ställe där de testat och recenserat Antivirusprogram?

nj
Medlem
Skrivet av sirdavva:

Vet någon någon bra sida/ställe där de testat och recenserat Antivirusprogram?

AV comparative som jag länkade till i mitt förra inlägg i den här tråden.

Medlem

Kör F-secure 07 och är nöjd dessutom är det billgt!!!
Under 600kr för 3 licenser men både virus skydd och brandvägg


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Bara jag som använder Comodo?

Inaktiv

Antivirus program och brandväggar är overrated. Allvarligt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Antivirus program och brandväggar är overrated. Allvarligt.

¨Har du varken antivirus eller brandvägg?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Nod 32 funkar bra


signatur
Inaktiv

Alltså om du använder Internet Explorer webläsare och brandvägg så går viruset igenom. Om du lägger till ett antivirusprogram så måste det vara ett bra dels för att inte sega ner surfningen något alldeles enormt, vilket inte är ovanligt, dels för att upptäcka viruset i tid.

Som jag sa tidigare, vill du surfa säkert så använd Firefox.....och använder du Outlook Express idag så byter du bara till Thunderbird. Firefox och Thunderbird = gratis och way better then Microsoft.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar