Vänteläge i xp?

Medlem
Vänteläge i xp?

Finns nog ett snabbt, enkelt och uppenbart svar på den här frågan, hur startar man datorn igen efter att man satt den i vänteläge (windows XP)?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Du....jag har ingen aning...använder aldrig Vänteläge...konstigt nog...


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Rissan:

Finns nog ett snabbt, enkelt och uppenbart svar på den här frågan, hur startar man datorn igen efter att man satt den i vänteläge (windows XP)?

Startknappen på datorn.


signatur
Medlem

Du menar knappen som man sätter på datorn med? Har testat den, men inget hände.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Du menar knappen som man sätter på datorn med? Har testat den, men inget hände.

konstigt, jag startar med knappen

Medlem

Vissa datorer räcker det med att trycka på nån knapp/CTRL-ALT-DEL/röra på muspekaren.
Kolla även settings i BIOS.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

vad fyller vänteläget för funktion ?

är det sleep mode ni menar eller ?

Medlem

Det är väl mest till för att datorn inte ska dra så mycket energi när man inte använder den.

Finns 'vänteläge' och 'viloläge', vilken av dom som är sleep mode är jag inte säker på.

Edit: Jag får väl pröva mig fram lite antar jag och se om jag hittar rätt knapp.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Det är väl mest till för att datorn inte ska dra så mycket energi när man inte använder den.

Finns 'vänteläge' och 'viloläge', vilken av dom som är sleep mode är jag inte säker på.

Edit: Jag får väl pröva mig fram lite antar jag och se om jag hittar rätt knapp.

vilo läge....sleep mode.... få se här nu... vila = sleep typ? ah, just det

ont: En del datorer har problem med dessa lägen och vägrar boota up igen, checka BIOS om det är rätt inställt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Lite giftigt också att använda det eftersom inte bara jag utan flera har varit med om att det inte går att starta OS igen efter att den stått i det läget. Blir något knas med hårddisken.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar