Valve har tre utannonseringar att göra nästa vecka

Medlem

Nu står det iofs att det är Steam universum, så tvivlar på att det har någonting att göra med spel, utan mer steam funktioner.

T ex Steambox, Trade-in av gamla spel etc.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag är 115% ointresserad av HL3 och förstår inte hur folk kan vara så galna i det spelet... men uppdaterad source engine som några skrivit låter iaf skoj. Den som lever får se...

Första Half-life är historiskt bra och spelet satte Valve på kartan. Det var startskottet till allt som har med Valve och göra idag. Jag tror du kanske kan förstå lite nu varför folk är lite intresserade ;). Ett nytt half-life innebär nog också förmodligen en ny motor och kanske några andra spel på denna motorn, portal 3, lfd3?

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Nu står det iofs att det är Steam universum, så tvivlar på att det har någonting att göra med spel, utan mer steam funktioner.

T ex Steambox, Trade-in av gamla spel etc.

Steambox känns givet att det kommer pratas om. Gabe Newell hade nu i veckan en presskonferens om hur Steam ska fungera med Linux etc. Han sa "mer information om detta kommer nästa vecka".

Presskonferensen är här:

Är det en ny konsol borde de visa upp titlar till den. Åtminstone väldigt snart.

Medlem

2005-2013:
PS3
Xbox360
PC

2014:
PS4
Xbox1
Steambox

R.I.P PC...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gagoff:

Jag är 115% ointresserad av HL3 och förstår inte hur folk kan vara så galna i det spelet... men uppdaterad source engine som några skrivit låter iaf skoj. Den som lever får se...

Första Half-life är historiskt bra och spelet satte Valve på kartan. Det var startskottet till allt som har med Valve och göra idag. Jag tror du kanske kan förstå lite nu varför folk är lite intresserade ;). Ett nytt half-life innebär nog också förmodligen en ny motor och kanske några andra spel på denna motorn, portal 3, lfd3?

Jo visserligen, det la en bra grund till mycket, och frågan är om det inte är pga CS de fick mest exponering globalt, som om jag inte minns det fel var en tredjepartsmod som var gratis, men som nu kostar.

Saken är ju bara den att HL som spel aldrig var jättehäftigt för mig, men jag försökte ändå ge mig på tvåan fast tröttnade kanske halvvägs (Fängelse med några turrets).

I mina ögon är Portal deras bästa märke. Humor+Pussel funkar prima för mig

Skrivet av marcus8958:

2005-2013:
PS3
Xbox360
PC

2014:
PS4
Xbox1
Steambox

R.I.P PC...

Jag undrar när "R.I.P. PC" yttrades för första gången... känns som att den kommer leva länge till

Medlem
Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gagoff:

Jag är 115% ointresserad av HL3 och förstår inte hur folk kan vara så galna i det spelet... men uppdaterad source engine som några skrivit låter iaf skoj. Den som lever får se...

Första Half-life är historiskt bra och spelet satte Valve på kartan. Det var startskottet till allt som har med Valve och göra idag. Jag tror du kanske kan förstå lite nu varför folk är lite intresserade ;). Ett nytt half-life innebär nog också förmodligen en ny motor och kanske några andra spel på denna motorn, portal 3, lfd3?

Jo visserligen, det la en bra grund till mycket, och frågan är om det inte är pga CS de fick mest exponering globalt, som om jag inte minns det fel var en tredjepartsmod som var gratis, men som nu kostar.

Saken är ju bara den att HL som spel aldrig var jättehäftigt för mig, men jag försökte ändå ge mig på tvåan fast tröttnade kanske halvvägs (Fängelse med några turrets).

I mina ögon är Portal deras bästa märke. Humor+Pussel funkar prima för mig

Skrivet av marcus8958:

2005-2013:
PS3
Xbox360
PC

2014:
PS4
Xbox1
Steambox

R.I.P PC...

Jag undrar när "R.I.P. PC" yttrades för första gången... känns som att den kommer leva länge till

Dör varje generation av nya konsoler.
Men den här gången kan steambox bli problematisk för PC spelare då den mest troligt kommer ta stora delar av PC spelarna och utvecklarna lär lägga fokus på utveckla till den istället för PC.
Alltså oss med riktiga datorer kommer inte kunna nyttja våra grafikkort likt vi kan med konsolportar som BF3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Half life 3, dessvärre så är jag säker att det kommer bli ett misslyckande.

För det första så har alla enorma förväntningar på det och tror man kommer att (återigen) skriva om alla regler. Jag tror att HL 3 omöjligtvis kommer kunna toppa alla förväntningar folk har byggt på sig under åren.

Sen så tror jag inte att det blir ett dåligt spel(Valve vet vad dom gör) men jag håller mig neutral när det gäller HL 3.

För HL2, som också var försenat flera gånger, hade inte ju inte helt galna förväntningar på sig? Så vitt jag vet är HL2 en av de mest uppskattade shooters genom tiderna och var banbrytande på många sätt bl. a. genom att för första gången erbjuda en fysikmotor som inte bara var estetisk. Så fort HL2:s gravity gun kom, vart där en period där alla shooters skulle ha något liknande.

Jag tror inte du borde oroa dig särskilt mycket, med tanke på att nästan allt Valve rör i blir guld. HL2Ep2 är ju nästan ännu mer älskat än HL2, medan L4D och Portal knappast går av för hackor heller. L4D är ju numera typ den kvintessentiella mallen för hur co-op görs på rätt sätt.

Skrivet av Buio:

Jag kan inte direkt koppla vad en spelannonsering skulle ha med deras Livingroom-koncept att göra. Det står så här;

Citat:

This year we’ve been working on even more ways to connect the dots for customers who want Steam in the living-room.

Soon, we’ll be adding you to our design process, so that you can help us shape the future of Steam.

Alla tre annonseringarna handlar nog mer om tjänster, teknologi och mjukvara att göra det möjligt för Steam att flytta in i vardagsrummet. Ett spel som Portal 3 eller L4D3 gör inte det enligt mig.

Med tanke på att bilden som läckt ut mer eller mindre bekräftar L4D3 och Source 2 är det ju inte osannolikt att det dyker om just Valve skall annonsera massa grejor.

Skrivet av nils45:
Skrivet av Gagoff:

Jag är 115% ointresserad av HL3 och förstår inte hur folk kan vara så galna i det spelet... men uppdaterad source engine som några skrivit låter iaf skoj. Den som lever får se...

Första Half-life är historiskt bra och spelet satte Valve på kartan. Det var startskottet till allt som har med Valve och göra idag. Jag tror du kanske kan förstå lite nu varför folk är lite intresserade ;). Ett nytt half-life innebär nog också förmodligen en ny motor och kanske några andra spel på denna motorn, portal 3, lfd3?

Glöm inte att HL var nästan det första spelet som faktiskt gjorde action ihop med en riktig story. På det sättet banade det vägen för i princip alla bra shooters som kommit genom åren. Jag har själv aldrig spelat ut hela ettan men respekterar vad det gjorde för spelvärlden. Öppningen av 2:an är nog fortfarande det käraste spelminne jag har. Aldrig tappat hakan på det viset.

Medlem

Det är ju faktiskt 4 djur på bilden, 2 hundar & två katter?

Medlem

De kommer annonsera sin konsol, med konsolexklusiva launchtitlarna Portal 3 samt Half-Life 3.

haha på PC spelarna

Medlem
Skrivet av iramirion:

Utan tvekan så ska de annonsera SteamOS, en linux distro av Valve för att unifiera Linux!

Hoppas kan man ju...

Håller med, det känns väldigt sannolikt. Ska de ändå göra en Linux baserad Steambox, så lär den distributionen släppas ut till alla.

Själv tror jag utannonseringarna blir Steambox kontroll, Steambox hårdvara och slutligen Steambox OS.

Medlem

Half-Portal? Portal-Life ett Portal MMO...

Äh konsollen med tillhörande linux distribution som
man även kan köra in på sin hemdator om man vill göra
den till en konsoll?

Och Portal-Life ett Portal MMO! Yeah... nah... :S

Medlem
Skrivet av blohm:

De kommer annonsera sin konsol, med konsolexklusiva launchtitlarna Portal 3 samt Half-Life 3.

haha på PC spelarna

Vad då "haha" på pc spelarna? Det finna med att ha en pc-burk är att du enkelt kan avinstallera windows, och sedan installera Linux gratis. Hårdvaran blir detsamma

Avstängd

Jag hoppas på HL3 även fast jag tvivlar på det, men får jag säga er en sak som säger att pc inom steam kommer försvinna just för steambox?
Steambox kommer ju endast om jag inte minns fel vara ett val ifall du vill uppleva steamspelen i vardagsrummet.
Skulle steambox släppas så kommer dom hur som helst fortfarande satsa på pc spelandet då steambox är en pc det med, inget kommer förändras.

Men vad jag gissar mest på som kommer komma är mer info om steambox, möjligtvis source 2 samt något annat som kan vara ett spel eller bara någon ny vettig steam funktion.

Och till dig som sa tidigare att origin är stabila än steam har fel, jag blir än tokig på origin för hur det kan strula. Aldrig upplevt något problem med steam än hur det var i början när det släpptes. Det flyter på fint nu

Medlem

Half-Life: G-Man Chronicles för Android såklart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av eddie the eagle:

Half life 3, dessvärre så är jag säker att det kommer bli ett misslyckande.

För det första så har alla enorma förväntningar på det och tror man kommer att (återigen) skriva om alla regler. Jag tror att HL 3 omöjligtvis kommer kunna toppa alla förväntningar folk har byggt på sig under åren.

Sen så tror jag inte att det blir ett dåligt spel(Valve vet vad dom gör) men jag håller mig neutral när det gäller HL 3.

För HL2, som också var försenat flera gånger, hade inte ju inte helt galna förväntningar på sig? Så vitt jag vet är HL2 en av de mest uppskattade shooters genom tiderna och var banbrytande på många sätt bl. a. genom att för första gången erbjuda en fysikmotor som inte bara var estetisk. Så fort HL2:s gravity gun kom, vart där en period där alla shooters skulle ha något liknande.

Jag tror inte du borde oroa dig särskilt mycket, med tanke på att nästan allt Valve rör i blir guld. HL2Ep2 är ju nästan ännu mer älskat än HL2, medan L4D och Portal knappast går av för hackor heller. L4D är ju numera typ den kvintessentiella mallen för hur co-op görs på rätt sätt.

Kan tyvärr inte hålla med gällande hl2ep2, visst ep1 och ep2 var trevliga men enligt mig själv höll dom inte samma mått som hl2 gjorde.

Jag hoppas dock man snart får veta något om hl3 och jag hoppas det inte blir ett sketet episod spel. Ge oss ett fullständigt hl3 och låt då gärna bli open world grejen som det snackats om också då.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av eddie the eagle:

Half life 3, dessvärre så är jag säker att det kommer bli ett misslyckande.

För det första så har alla enorma förväntningar på det och tror man kommer att (återigen) skriva om alla regler. Jag tror att HL 3 omöjligtvis kommer kunna toppa alla förväntningar folk har byggt på sig under åren.

Sen så tror jag inte att det blir ett dåligt spel(Valve vet vad dom gör) men jag håller mig neutral när det gäller HL 3.

För HL2, som också var försenat flera gånger, hade inte ju inte helt galna förväntningar på sig? Så vitt jag vet är HL2 en av de mest uppskattade shooters genom tiderna och var banbrytande på många sätt bl. a. genom att för första gången erbjuda en fysikmotor som inte bara var estetisk. Så fort HL2:s gravity gun kom, vart där en period där alla shooters skulle ha något liknande.

Jag tror inte du borde oroa dig särskilt mycket, med tanke på att nästan allt Valve rör i blir guld. HL2Ep2 är ju nästan ännu mer älskat än HL2, medan L4D och Portal knappast går av för hackor heller. L4D är ju numera typ den kvintessentiella mallen för hur co-op görs på rätt sätt.

Kan tyvärr inte hålla med gällande hl2ep2, visst ep1 och ep2 var trevliga men enligt mig själv höll dom inte samma mått som hl2 gjorde.

Jag hoppas dock man snart får veta något om hl3 och jag hoppas det inte blir ett sketet episod spel. Ge oss ett fullständigt hl3 och låt då gärna bli open world grejen som det snackats om också då.

Jag tycker själv inte att EP2 var bättre än HL2 men vet många som tycker så. Däremot tyckte jag att EP2 hade bättre variation. Jag tror absolut inte det kommer fler episoder. Valve har väl sagt att varför de ville göra så var att det skulle gå snabbare vilket det i slutändan inte gjorde. De har väl även sagt att det skulle vara en trilogi av episoder som skulle avsluta Half-Life serien. Om nu HL3 blir slutet eller inte återstår att se, men jag litar på att Valve levererar någonting som hänför världen åter igen.

Medlem

7 timmar kvar !

Medlem

Steambox, med något fyndigt namn på OS:et. Valve, Steam, kanske VentOS?

Skeppas med Source 2.0, samt Orang3 Box( de hoppade över tvåan ) som innehåller Half-Life 3, Left 4 Dead 3, Portal 3 och framförallt Team Fortress 3.

Skriv svar