The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Robot
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Nintendo ska sätta våra nostalgihjärtan i brand med en rak fortsättning på A Link to Past. Modigt? Dumdristigt? Känslan av nostalgi är flyktig och det krävs mer än så för att följa upp ett av tidernas mest älskade äventyr.

#the-legend-of-zelda-a-link-to-the-past, #nintendo, #the-legend-of-zelda-a-link-between-worlds


Medlem
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Kan tänka mig att äventyret inte blir lika njutbart för er som spelade originalet. Men för oss som inte lagt tassarna på spelet kommer säkert ha ett riktigt bra spel framför oss


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Du har nog rätt! Men Zelda är alltid Zelda liksom...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

Kan tänka mig att äventyret inte blir lika njutbart för er som spelade originalet. Men för oss som inte lagt tassarna på spelet kommer säkert ha ett riktigt bra spel framför oss

Vad menar du? Påstår du att folk som INTE spelat originalet komme ha roligare? För mig känns det som att spelet är skapat just för människor som gillar Zelda och mest då A link to the past, varför göra en uppföljare annars?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Kan tänka mig att äventyret inte blir lika njutbart för er som spelade originalet. Men för oss som inte lagt tassarna på spelet kommer säkert ha ett riktigt bra spel framför oss

Vad menar du? Påstår du att folk som INTE spelat originalet komme ha roligare? För mig känns det som att spelet är skapat just för människor som gillar Zelda och mest då A link to the past, varför göra en uppföljare annars?

Påstår!? Jag försäkrar dig min unge herre! Det är ju logiskt att ni som spelat originalet absolut inte kan ha lika roligt som oss som inte har. Det har vetenskapen bevisat!

Nej, men jag utgick från det som skrevs i texten, att man nämligen skulle känna igen sig i spelet då det efterliknar Link to the Past och därför kanske inte bli lika överraskad och känna samma nyfikenhet i att utforska som i ett helt nytt eget Zelda spel. Självklart är det individuellt och gäller inte alla.


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Kan tänka mig att äventyret inte blir lika njutbart för er som spelade originalet. Men för oss som inte lagt tassarna på spelet kommer säkert ha ett riktigt bra spel framför oss

Vad menar du? Påstår du att folk som INTE spelat originalet komme ha roligare? För mig känns det som att spelet är skapat just för människor som gillar Zelda och mest då A link to the past, varför göra en uppföljare annars?

Påstår!? Jag försäkrar dig min unge herre! Det är ju logiskt att ni som spelat originalet absolut inte kan ha lika roligt som oss som inte har. Det har vetenskapen bevisat!

Nej, men jag utgick från det som skrevs i texten, att man nämligen skulle känna igen sig i spelet då det efterliknar Link to the Past och därför kanske inte bli lika överraskad och känna samma nyfikenhet i att utforska som i ett helt nytt eget Zelda spel. Självklart är det individuellt och gäller inte alla.

ah, då förstår jag.

Vad jag förståt ska inte allt vara likadant utan vissa ställen är väldigt lika bara så att "gamla gänget" känner igen sig och får lite nostalgiska känslor.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Det krävs mer än nostalgi för att skapa en modern klassiker."

Ord som borde tatueras in i pannan på varje speldesigner.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spelade igenom A Link to the Past på min raspberry pi för ett par månader sedan, var fortfarande ett riktigt bra spel.

Medlem

A link to the past borde alla ha spelat även fast man vid tidpunkten var för liten eller ens född
Finns emulatorer eller köp begat på tradera


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om man ändå hade 3DS Blir mer och mer sugen på att införskaffa mig en, men bärbart har aldrig varit något för mig. Var inte ens ett större fan av original Gameboy då jag tyckte bilden sög utomhus (var väl egentligen ingen höjdare inomhus heller), och var jag hemma så kunde jag lika gärna spela på en stationär konsol.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

"Det krävs mer än nostalgi för att skapa en modern klassiker."

Ord som borde tatueras in i pannan på varje speldesigner.

Vore det inte bättre att skriva det någonstans dem kan se det?

Medlem

Eller så kan de ju utnyttja new broken tactic, jag kallar den: Skapa åtminstonde EN ny spelserie per decenium


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Om man skulle damma av sitt super nintendo o köra igång the legend of zelda: A link to the past. Fick sån åter skön nostalgi känsla när jag såg denna trailern

Medlem

Hahah Nintendoklubben, ditt blev det många samtal

Har kommit undan hittills, men nästa vecka går jag raka vägen och köper ett 3ds.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Om man ändå hade 3DS Blir mer och mer sugen på att införskaffa mig en, men bärbart har aldrig varit något för mig. Var inte ens ett större fan av original Gameboy då jag tyckte bilden sög utomhus (var väl egentligen ingen höjdare inomhus heller), och var jag hemma så kunde jag lika gärna spela på en stationär konsol.

När kvällen övergått i natt och frugan snarkar bredvid mig fluffar jag upp två kuddar under mitt huvud. Sätter i Koss plugg in hörlurarna och viker upp mitt 3DS. Minnen från gamla tider flödar över mig! Och nya

Medlem

Ojoj! Va inte gammal när jag lirade igenom det. Kan säga att guiden till a link to the past såg ut som pappersmassa för att man bläddrade i den så mycket!

Medlem

Nostalgi! Bästa spelet till konsol. Blir att köpa en 3DS..

Medlem

Nitendo lägg ner, konkurs snarast hoppas jag på!

Medlem

Om det här blir nåt är det bara en riktig remake på Zelda OOT som saknas. Världens näst bästa spel (efter a link to the past)!

1
Skriv svar