Veckans betyg – stor GTA V-dominans

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Paddington:

Det är inte självklart att alla jagar öppna spel med frihet att göra vad man vill. Hellre spelar jag något mer koncentrerat och inramat.

Skrivet av Lesnitsky:

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Vilka indiespel har du spelat?

Den verkliga frågan är vilka indiespel du spelat innan du har rätt att attackera mig.

Bwahaha. Du var mig ett roligt litet troll. Han attackera inte dig. Han fråga helt enkelt vilka indie spel du kört. Antagligen för att kanske komma med tips på något bra indie spel. Finns många bra indie, och extremt mycket skräp indie. Sluta generalisera

Really? http://www.complex.com/video-games/2012/12/the-25-best-indie-...
En top 25 lista av indiespel från complex. kolla spelen där. dom ser ju som skit i gemförelse med aaa titlar som:

elder scrolls, battlefield, call of duty, gw2, hon, wow, fallout, dishonored, biochock, fifa, nhl, GTA, halflife, crysis, far cry, assassins creed, borderlands, medal of honor, lol, age of empire, dragon age, need for speed, gran turismo, starcraft, diablo, command & conquer, dota.

Jag generaliserar nästan alla indiespel som skräp. Utom få undantag..

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Paddington:

Det är inte självklart att alla jagar öppna spel med frihet att göra vad man vill. Hellre spelar jag något mer koncentrerat och inramat.

Skrivet av Lesnitsky:

Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt.

Vilka indiespel har du spelat?

Den verkliga frågan är vilka indiespel du spelat innan du har rätt att attackera mig.

Bwahaha. Du var mig ett roligt litet troll. Han attackera inte dig. Han fråga helt enkelt vilka indie spel du kört. Antagligen för att kanske komma med tips på något bra indie spel. Finns många bra indie, och extremt mycket skräp indie. Sluta generalisera

Really? http://www.complex.com/video-games/2012/12/the-25-best-indie-...
En top 25 lista av indiespel från complex. kolla spelen där. dom ser ju som skit i gemförelse med aaa titlar som:

elder scrolls, battlefield, call of duty, gw2, hon, wow, fallout, dishonored, biochock, fifa, nhl, GTA, halflife, crysis, far cry, assassins creed, borderlands, medal of honor, lol, age of empire, dragon age, need for speed, gran turismo, starcraft, diablo, command & conquer, dota.

Jag generaliserar nästan alla indiespel som skräp. Utom få undantag..

Haha dota, hon och lol AAA. Tror jag smäller av. Om ett spel är skräp eller inte har inget med AAA att göra, som du faktiskt erkänner när du drar upp såna spel som exempel på bra spel xD. Senaste gran turismo var mer som ett indie spel trots kostnaderna att utveckla. CoD är inte bra längre. Punkt. Sen AoE, är det verkligen AAA? Fallouts spelmotor är buggad. Senaste dragon age var värre än många indie jag kört. Ska jag fortsätta?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Haha dota, hon och lol AAA. Tror jag smäller av. Om ett spel är skräp eller inte har inget med AAA att göra, som du faktiskt erkänner när du drar upp såna spel som exempel på bra spel xD. Senaste gran turismo var mer som ett indie spel trots kostnaderna att utveckla. CoD är inte bra längre. Punkt. Sen AoE, är det verkligen AAA? Fallouts spelmotor är buggad. Senaste dragon age var värre än många indie jag kört. Ska jag fortsätta?

Tänker inte sitta och försvara AoE, CoD, Fallout, HoN, LoL, DotA, GT, Fallout för jag själv anser att många av dessa kunde vara så mycket bättre. Men jämför man
GT med indiepspel som Swerve eller EXO Shift.
Fallout och Dragon Age med Dink Smallwood eller Cthulhu Saves the World.
Call of Duty med EYE: Divine Cybermancy eller Receiver
AoE med 0 A.D.
HoN, LoL, DotA med Bloodline Champions eller Happy Wars

Ska inte ens låtsas att jag spelat hälften av dessa Indiespel men vad jag ser på gameplay och trailers och läser och även efter besvikelse av dom så kallade AAA titlarna så står jag fortfarande vid att AAA titlarna håller mycket högre klass och är bättre än indiespelen. Jag är absolut ingen "hater" som de flesta är på detta forum och jag hyllar indie och kickstarters för att dom faktiskt har väldigt mycket nytänkande att komma med till skillnad från andra företag. I min mening kan inte indie konkurrera med AAA titlar utom kanske något undantag.

Medlem

"Indiespel suger och har inte en chans mot mångmiljonprojekt"

Det var väl därför minecraft sålde så dåligt för det just var skit, iaf i spelarnas tycken och smak

Och jag håller med indie suger, det är även därför största delen utav mina pengar försvinner på XBLA istället för högbudgetspel så som BF3 crap och Call of duty "Blops shit"

För det vet ju alla att Shadow Complex, Trine 2, Mark of the ninja, Im Alive, mm mm är skräp

Även om dessa faller under Microsofts paraply så är det indieproducenter ifrån början, alla har börjat smått och sedan vuxit.

Så visst är det rena skiten, det är därför många av oss loggar mer timmar på detta än online och HBG spel!

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Smoo87:

Haha dota, hon och lol AAA. Tror jag smäller av. Om ett spel är skräp eller inte har inget med AAA att göra, som du faktiskt erkänner när du drar upp såna spel som exempel på bra spel xD. Senaste gran turismo var mer som ett indie spel trots kostnaderna att utveckla. CoD är inte bra längre. Punkt. Sen AoE, är det verkligen AAA? Fallouts spelmotor är buggad. Senaste dragon age var värre än många indie jag kört. Ska jag fortsätta?

Tänker inte sitta och försvara AoE, CoD, Fallout, HoN, LoL, DotA, GT, Fallout för jag själv anser att många av dessa kunde vara så mycket bättre. Men jämför man
GT med indiepspel som Swerve eller EXO Shift.
Fallout och Dragon Age med Dink Smallwood eller Cthulhu Saves the World.
Call of Duty med EYE: Divine Cybermancy eller Receiver
AoE med 0 A.D.
HoN, LoL, DotA med Bloodline Champions eller Happy Wars

Ska inte ens låtsas att jag spelat hälften av dessa Indiespel men vad jag ser på gameplay och trailers och läser och även efter besvikelse av dom så kallade AAA titlarna så står jag fortfarande vid att AAA titlarna håller mycket högre klass och är bättre än indiespelen. Jag är absolut ingen "hater" som de flesta är på detta forum och jag hyllar indie och kickstarters för att dom faktiskt har väldigt mycket nytänkande att komma med till skillnad från andra företag. I min mening kan inte indie konkurrera med AAA titlar utom kanske något undantag.

HoN LoL och Dota är INTE AAA spel. Dom hör hemma i exakt samma kategori som Bloodline Champions osv. AoE FRÅGADE jag, alltså nånting jag inte är säker på (tänker inte googla på kostnaderna kring AoE då jag skiter blanka fan i vad som är och inte är AAA) om det verkligen räknades som AAA då du slängde inte det spelet i AAA kategorin. Har aldrig bashat AoE, inte HoN, LoL eller Dota för den delen heller, bara påpekat att dessa INTE är AAA. AAA är INTE samma sak som BRA spel

JAAAA! Självklart kan du hitta mycket skräp bland indie. INTE sagt att det INTE finns DÅLIGA spel på indie fronten. Men du kan även hitta spel som är bättre på indie som är hundra gånger bättre än dom flesta AAA.

"uuh hurpa durpa, GTA V är MYYCKET bättre gjort än Subvein, därför suger Indie"

12
Skriv svar