Missa inte Valves avslöjande ikväll

MrX
Medlem

Om det blir en ny motor så lär det vara med OpenGL i med Valves support för Linux.

Medlem

Kan nån uppdatera mig vad steambox är ? Och vad skulle de va för skillnad att ha steam på datorn än att ha det på en konsol ?

Medlem

fuck half life 3, ge mig portal 3och left 4 dead 3

Medlem

Jag tror det blir en helt ny spelserie

Medlem

Half-Life 3 "Forever"-edition

Medlem

Jag blir nöjd bara de nämner Portal 3


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

3 avslöjanden=half life 3 confirmed!
lel


signatur

Meep!

Medlem
MEG
Medlem

Vad det än är så tror jag att de flesta blir besviken


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Du har ingen aning om vad monopol betyder va? Nästan alla spel på Steam går att köpa på andra platser för mindre än halva summan.

Om du går direkt till Armani får du betala mer för en kostym där än om du går till en andrahands återförsäljare. Det är så det fungerar. Sluta hacka på ett företag som lyssnar sjukt mycket på sina användare, ger oss makt över vad som ska ändras och vilka produkter som ska finnas på deras tjänst.

Dessutom har de reor som får bakluckestölder att framstå som rån.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av stege99:
Skrivet av bleak:

Aldrig att det är HL3 .. Tror dock på Source 2

Fast känns skumt om de skulle visa upp Source 2 utan HL som demonstration.

Varför inte 1) Steambox 2) HL3 3) Source 2

Att lansera sin paradserie på ny grafikmotor för nya konsolen (och PC givetvis) borde väl vara något att basunera ut ordentligt.

Tror mer att det är Steambox + Source 2 + L4D3. Source 2 och L4D3 har det ju redan läckt information om.

Medlem

Tror den stora nyheten blir att gå från att vara låst till Microsoft till att ha Linux support på sina spel.

Helt enkelt att Source 2 motorn är baserad på OpenGL och OpenCL.

Medlem

1: Source 2
2: Left for dead 3
3: Steambox

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Du har ingen aning om vad monopol betyder va? Nästan alla spel på Steam går att köpa på andra platser för mindre än halva summan.

Om du går direkt till Armani får du betala mer för en kostym där än om du går till en andrahands återförsäljare. Det är så det fungerar. Sluta hacka på ett företag som lyssnar sjukt mycket på sina användare, ger oss makt över vad som ska ändras och vilka produkter som ska finnas på deras tjänst.

Dessutom har de reor som får bakluckestölder att framstå som rån.

Kritiskt tänkande är kanske ett nytt koncept för dig, antingen det eller så är du en blind Steam fanboy..

Så du menar att spelare uppskattar:
- Inlåsning till en specifik tjänst, många spel kräver Steam
- DRM
- Ockerpriser (för att sedan verkar vara "schyssta" och ha reor)
- Dålig och långsam support

Medlem
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Vill du vidareutveckla det hela? Och på vilket sätt gynnar inte deras priser konsumenten?
...större skojare...hmm, EA, Activision, Capcom...bara för att nämna ett par exempel


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Tror den stora nyheten blir att gå från att vara låst till Microsoft till att ha Linux support på sina spel.

Helt enkelt att Source 2 motorn är baserad på OpenGL och OpenCL.

Steam finns redan till Linux idag med spel som Left 4 Dead 2 bland annat.

Däremot känns det troligt att det blir någon form av spelmotor som fungerar bra till både PC och Linux

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Vill du vidareutveckla det hela? Och på vilket sätt gynnar inte deras priser konsumenten?...större skojare...hmm, EA, Activision, Capcom...bara för att nämna ett par exempel

Inom spelbranschen har det diskuerats flitigt, det man gör är att ta ut högre priser initialt för att sedan dumpa spel på diverse reor och därmed devalvera värdet på produkten.

http://gamepolitics.com/2012/04/12/gog-steams-discounting-pra...
http://vr-zone.com/articles/steam-deep-discount-sales-hurt-de...

Man kan ju argumentara mot eller med det förstås och det råder olika åsikter, men man fortplantar ändå en kultur där man resonerar "äh jag struntar i och köpa det nu utan väntar tills det kommer på rean"

Initialt låter det ju kanon, men jag tror det skador PC spelsmarknaden på längre sikt och kommer leda både till lägre kvalité och sämre utbud.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Vill du vidareutveckla det hela? Och på vilket sätt gynnar inte deras priser konsumenten? Jag brukar kunna köpa 2-3 spel för 300kr istället för ett spel för 399kr eller mer om jag använder webhallen t ex
...större skojare...hmm, EA, Activision, Capcom...bara för att nämna ett par exempel

Detta med DRM och regionlåsning är upp till utvecklarna, inget Valve styr över andra.
Enda nackdelen, deal breaker:n med Steam är att enligt EULA kan Steam stänga av ditt konto om de vill, av anledning som det själva tycker passar (deras vaga formulering).
Detta betyder att om du blir bannad i ett forum kopplat till steam, det blir trassel med betalning vid nyköp av spel eller blir bannad i ett spel, så *kan* blir ditt konto bli upphävt med samtliga av dina inköpta spel.

Av princip köper jag inte Steam spel, men hoppas på en framtid där Valve ändrar avtalet.

Medlem

@=FFM=FH; Medan det stämmer att Steam KAN stänga ner ditt konto kommer du då bli hårt pressad att hitta ett fall där någon orättvist blivit avstängd och förlorat alla sina spel.. Avstängningar handlar självklart om väldigt grova brott mot EULA osv, inte om att man svär i ett spel eller använder hacks..

Skrivet av Lord Silver:

Kritiskt tänkande är kanske ett nytt koncept för dig, antingen det eller så är du en blind Steam fanboy..

Så du menar att spelare uppskattar:
- Inlåsning till en specifik tjänst, många spel kräver Steam
- DRM
- Ockerpriser (för att sedan verkar vara "schyssta" och ha reor)
- Dålig och långsam support

Placera folk i fack och döma de kan du göra någon annanstans.

"Inlåsning" innebär att spel kan fungera bättre på den platform de faktiskt befinner sig på, istället för att behöva krångla med drivor av olika tjänster, att företagen själva ska sköta serverhosting (Vissa väljer att göra det själva ändå), samt att det innebär att man måste hantera patchning osv någon annanstans. Steam förenklar allt det.

DRM-hatet är det löjligaste jag varit med om då det när det sköts rätt endast är dåligt för att folk vill att det ska vara det. Steam låter dig samla dina spel på ett ställa, hålla kontakt och diskussioner om spel i en och samma platform, patchning sker automatiskt, du får en cloud-sync på profiler och sparfiler, medan det fortfarande tillåter försäljning på andra sidor som t.ex greenmangaming eller amazon, där priserna blir otroligt mycket lägre än de är på Steam. Alltså är det ditt val var du köper spelet, så betalar du fullpriset på Steam är det ditt fel och inte Steam som missköter sig.

Deras support har aldrig varit dålig och långsam för mig. Kanske beror det på att jag när jag kontaktar support undviker svordomar, skriver med ordentlig grammatik, bidrar med krashloggar och beskriver problemet i kronologisk ordning samt vilka åtgärder jag tagit. Jag får alltid ett svar inom 24-30 timmar med tidiga åtgärder, därefter ett betydligt mer ingående svar en varierad tid efter det beroende på problemet. Om du har haft problem med supporten är det din erfarenhet av den tjänsten, och inte en genomgående erfarenhet. Med andra ord, tala inte för alla andra när du framför dina åsikter. För de är inte mer än så, men lägger man då fram de som fakta får man bemöta svaren som om det vore fakta.

Men då följer vi väl internets regler och antar saker, som du gjorde? Isånafall kommer du nu förmodligen spola ner allt jag skrev med a) halvaggressiva meddelanden för att få mig att framstå som att jag har fel, eller b) försöka motbevisa allt jag sagt genom att repetera det du redan sagt eller sträcka ut dina argument långt nog för att lägga fram DRM som något djävulen har skapat.

Men men, jag kan hålla en diskussion civiliserad, så jag hoppas du också kan det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Vill du vidareutveckla det hela? Och på vilket sätt gynnar inte deras priser konsumenten? Jag brukar kunna köpa 2-3 spel för 300kr istället för ett spel för 399kr eller mer om jag använder webhallen t ex
...större skojare...hmm, EA, Activision, Capcom...bara för att nämna ett par exempel

Detta med DRM och regionlåsning är upp till utvecklarna, inget Valve styr över andra.
Enda nackdelen, deal breaker:n med Steam är att enligt EULA kan Steam stänga av ditt konto om de vill, av anledning som det själva tycker passar (deras vaga formulering).
Detta betyder att om du blir bannad i ett forum kopplat till steam, det blir trassel med betalning vid nyköp av spel eller blir bannad i ett spel, så *kan* blir ditt konto bli upphävt med samtliga av dina inköpta spel.

Av princip köper jag inte Steam spel, men hoppas på en framtid där Valve ändrar avtalet.

Jag håller med om att det är baksidan med Steam, men såvidare du inte gör något jäkligt dumt så behöver du inte oroa dig.
Förresten, blir du bannad i ett spel så ska väl inte ditt konto kunna ryka? Det ska väl bara vara själva spelet som du blir bannad från, säger en del polare som blivit bannade i CS för wallhack, aimbot osv


signatur

Game long and prosper

Medlem

@Javas, det stämmer så länge spelen använder VAC till exempel. I det läget blir du bannad från VAC-relaterade spel till du "upprättat ditt namn."


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Vill du vidareutveckla det hela? Och på vilket sätt gynnar inte deras priser konsumenten?...större skojare...hmm, EA, Activision, Capcom...bara för att nämna ett par exempel

Inom spelbranschen har det diskuerats flitigt, det man gör är att ta ut högre priser initialt för att sedan dumpa spel på diverse reor och därmed devalvera värdet på produkten.

http://gamepolitics.com/2012/04/12/gog-steams-discounting-pra...
http://vr-zone.com/articles/steam-deep-discount-sales-hurt-de...

Man kan ju argumentara mot eller med det förstås och det råder olika åsikter, men man fortplantar ändå en kultur där man resonerar "äh jag struntar i och köpa det nu utan väntar tills det kommer på rean"

Initialt låter det ju kanon, men jag tror det skador PC spelsmarknaden på längre sikt och kommer leda både till lägre kvalité och sämre utbud.

Tja, du har en poäng, men i dagens läge tror jag fortfarande många förhandsbokar och köper spel strax efter releasedagen. Själv tröttnade jag på att förhandsboka eller köpa fullprisade pc spel eftersom det redan är så pass många spel som lider av dålig kvalité.
Dåliga konsolportar, krascher, 30 fps låst m.m, då känner jag inte längre för att punga ut fullpris, så det är bättre att betala en mindre summa än att pirata åtminstånde


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Vill du vidareutveckla det hela? Och på vilket sätt gynnar inte deras priser konsumenten? Jag brukar kunna köpa 2-3 spel för 300kr istället för ett spel för 399kr eller mer om jag använder webhallen t ex
...större skojare...hmm, EA, Activision, Capcom...bara för att nämna ett par exempel

Detta med DRM och regionlåsning är upp till utvecklarna, inget Valve styr över andra.
Enda nackdelen, deal breaker:n med Steam är att enligt EULA kan Steam stänga av ditt konto om de vill, av anledning som det själva tycker passar (deras vaga formulering).
Detta betyder att om du blir bannad i ett forum kopplat till steam, det blir trassel med betalning vid nyköp av spel eller blir bannad i ett spel, så *kan* blir ditt konto bli upphävt med samtliga av dina inköpta spel.

Av princip köper jag inte Steam spel, men hoppas på en framtid där Valve ändrar avtalet.

Jag håller med om att det är baksidan med Steam, men såvidare du inte gör något jäkligt dumt så behöver du inte oroa dig.
Förresten, blir du bannad i ett spel så ska väl inte ditt konto kunna ryka? Det ska väl bara vara själva spelet som du blir bannad från, säger en del polare som blivit bannade i CS för wallhack, aimbot osv

Jo förvisso blir det oftast sådana beslut. Men Valve *kan* och har rätt enl. EULA att stänga hela kontot.
Finns få fall att läsa om i nätet där det har gått sämre till. Ett ex. där Paypal stoppade betalning tillfälligt p.g.a. en vanlig-ovanlig rutin-check. Detta resulterade för den oskyldige Steam-kunden att få sitt konto avstängt med samtliga av sina spel. Detta bara för att han ville köpa ett nytt spel och paypal gjorde något Steam inte kunde handskas med.

Medlem
Skrivet av Stag:

@Javas, det stämmer så länge spelen använder VAC till exempel. I det läget blir du bannad från VAC-relaterade spel till du "upprättat ditt namn."

Vad menar du med det sista?
Mig veteligen lyfter valve ALDRIG en VAC-bann?

Medlem

The Orange SteamBox. Steambox med samtliga HL upphottade i source2 samt HL3?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av Stag:

@Javas, det stämmer så länge spelen använder VAC till exempel. I det läget blir du bannad från VAC-relaterade spel till du "upprättat ditt namn."

Vad menar du med det sista?
Mig veteligen lyfter valve ALDRIG en VAC-bann?

Jodå, det kan de göra. Du har en VAC-status, vilken sänks genom misskötsel och höjs genom att t.ex rapportera hackare, sköta sig bra och bidra med hjälp till VAC-teamet. Har en kompis ifrån... 9an? Som blev bannad från VAC efter att ha hackat i CS, och dryga året senare blev insläppt igen. Han spelar numera CS på VAC-servrar igen, trots att han var bannad då.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av Stag:

@Javas, det stämmer så länge spelen använder VAC till exempel. I det läget blir du bannad från VAC-relaterade spel till du "upprättat ditt namn."

Vad menar du med det sista?
Mig veteligen lyfter valve ALDRIG en VAC-bann?

Jodå, det kan de göra. Du har en VAC-status, vilken sänks genom misskötsel och höjs genom att t.ex rapportera hackare, sköta sig bra och bidra med hjälp till VAC-teamet. Har en kompis ifrån... 9an? Som blev bannad från VAC efter att ha hackat i CS, och dryga året senare blev insläppt igen. Han spelar numera CS på VAC-servrar igen, trots att han var bannad då.

Jag har varit bannad i 1.6 sedan jag gick i ettan på gymnasiet och går nu 4e året på universitet. Sedan bannen kom på kontot har jag varit klanderfri, hjälpsam, köpt spel ETC. Det står ju till och med i VAC avtalet att de inte under några omständigheter tar bort en bann?

För den som undrar blev jag bannad efter att vi i klassen spelade tillsammans där alla kom överens om att nu fuskar vi sönder mot varandra på en tom server. Alla fick en VAC-bann.

Jag är ju dock förstående för avtalet och får väl sona mitt straff, man känner ju sig lite dum.

Medlem

Hm, undrar hur han kom in igen då? Han har samma konto som då. Ska fråga ut honom om detta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Om HL3 är inblandat i dom tre utannonseringar så kommer nog valve suga lite på den karamellen och presentera den sist.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av Javas:

Jag gissar att det kommer vara Source 2 samt demonstration av motorn med Half Life 3 eller Left 4 Dead 3.

Vad det än blir så tror jag nog att man blir nöjd, Valve är det bästa spelföretaget imo, så jäkla bra spel, tjänster och kundbemötande så man knappt kan tro det!

Jag hoppas du skojar, större skojare än Valve får man leta efter med hycklaren Newell i spetsen, mer ser att du köpt allt med hull och hår.

Visst har dom gjort några grymma spel men man utnyttjar en närmast monopolställning på Steam, priser som varken gynnar konsumenter eller utvecklare, taskig support/bemötande, DRM, inlåsning etc.

Ta GOG.com som dess motpol, där har vi en tjänst med spelaren i fokus.

Du har ingen aning om vad monopol betyder va? Nästan alla spel på Steam går att köpa på andra platser för mindre än halva summan.

Om du går direkt till Armani får du betala mer för en kostym där än om du går till en andrahands återförsäljare. Det är så det fungerar. Sluta hacka på ett företag som lyssnar sjukt mycket på sina användare, ger oss makt över vad som ska ändras och vilka produkter som ska finnas på deras tjänst.

Dessutom har de reor som får bakluckestölder att framstå som rån.

Deras reor har börjat bli riktigt dåliga. Nästan allt under sommarrean var dyrare än GMG när det är rea där.
Många stora spel som Bioshock Infinite och Skyrim var under sommarrean dyrare eller liknande pris som GMG pre-order och märkbart dyrare än under rea på GMG.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar