Ny GTA V-bugg – fordon försvinner ur garagen

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Redstar:

Lustig bugg i ett spel som till stor del involverar stöld av fordon:)

Haha ja Rockstar borde bara svara med: "Someone probably stole it"

Heh.. Lite "it's not a bug, it's a feature"?
http://www.youtube.com/watch?v=FZ1st1Vw2kY Tiger Woods "Jesus Shot"

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja jag har slängt massor av pengar på bilar som är helt borta sen, skitirriterande då det är knappast billigt att uppgradera en bil helt?! Men nu vet jag iaf att det är inte jag som gör fel! Hur svårt kan det vara fixa det här? Spelar på 360, hoppas pc versionen kommer snart, så kanske den är fixad tills release?

Det händer även med trevor när man bor i början i stan hos den där kompisen, bilar försvienner fast det inte är garage!? Däremot har jag sett att ibland kommer det meddelanden om att bilarna har blivit bortförda av en staden, som man ska kunna hämta ut mot betalning?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS2eB4f96L7X23pPmLi76...

Man kan hämta bilar från impound:en, en vit bilicon lite til höger om mitten på stan, kostar $250.
-finns även garagedörrar där som öppnar sig då man närmar sig med bil, men det fanns ingen bil kvar då jag kom tillbaks, tror att det är meningen att man ska kunna spara bilar där med.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Jormun:

menar dom sitt hemma garage eller? Jag använder typ bara det stora garaget man kan köpa o ställa flera fordon i samtidigt. Har aldrig problem med det

vilket garage då ? hmm brukar ställa mina bilar vid strippklubben

dmn
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja jag har slängt massor av pengar på bilar som är helt borta sen, skitirriterande då det är knappast billigt att uppgradera en bil helt?!

Det är knappast dyrt heller, när man har X antal miljoner att spendera. Du kan ju vänta med att bränna dina pengar på att lattja med bilar tills du kommit lite längre i spelet

Medlem

Goddammit, hade spenderat hundratusentals dollar på att fixa till en av mina bilar och sen nästa dag är den borta

Medlem

Den buggen är väl inte ny, den var där från dag 1

Fast är man miljardär så gör det inte mkt, bara jobbigt att åka runt och hatta fram och tillbaka, dock bilarna försvinner inte från de köpta garagen, bara "safehouse"

ELF
Medlem

Tur att folk är villiga att testa betan och rapportera buggar innan det släpps.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Redstar:

Lustig bugg i ett spel som till stor del involverar stöld av fordon:)

Haha ja Rockstar borde bara svara med: "Someone probably stole it"

Heh.. Lite "it's not a bug, it's a feature"?
http://www.youtube.com/watch?v=FZ1st1Vw2kY Tiger Woods "Jesus Shot"

" Omg, break in! Get your car back!"

Medlem

Hoppas dom fixar så man inte är som en jävla trasdocka när man hoppar.

Youtube-proffs

Jag har bilar för flera miljoner. Kittar upp dom, uppgraderar tills motorn nästan sprängs sedan snor jag en ny och dumpar den gamla i slummen och sätter eld på den.

Gäller att vara snorrik, då kommer man runt buggen


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har inte själv upptäckt någon bugg än... har väl bara inte gjort något än som framkallar dem.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag fick buggen att spelet inte fanns på PC =(

LOL


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

När jag som Franklin gick ut till garaget för att hämta min vita Buffalo hade den förökat sig genom delning. Två identiska bilar staplade på varandra.

Det var bara att ringa en taxi, varpå jag upptäckte att kontrollen för att kliva in i en taxi ändrats sen GTA IV. Man håller inne knappen när man ska sno taxin. Förlåt...

Medlem

Dat bug! Me Gusta

Medlem

Jag har sett en annan bugg. Jag spelade som Michael och han hade shorts och t-shirt på sig. Jag gick in i en klädbutik och köpte en tröja och byxor. Sedan köpte jag ett par skor. Helt plötsligt hade han på sig sin gråa kostym. Allt jag köpte försvann inklusive pengarna. Det var på PS3.

Medlem

Detta händer hela tiden (PS3). Att uppgradera defaultbilarna verkar dock fungera lite bättre då de kommer tillbaka lite då och då genom storyn. Franklin och Ts bilar verkar inte lika påverkade som Michaels..

Hoppas de kan patcha detta snart!

Medlem

Jag har spenderat flera miljoner på att pimpa flertal bilar & ställt i garaget som försvunnit, lite surt men inte direkt så att man har pengar problem längre in i spelet .. Oavsett har jag aldrig haft problem med bilar som stått parkerade vid stripklubben och skall även fungera ifall du spränger bilen innan du exempelvis går på mission eller tar någon annan bil då den flyttas till garaget eller inpound. (Kan ej verifiera detta men fungerade för min bror samt andra på nätet som lyckas lösa på det sättet)

Medlem

App, app, app! En spelförstörande bugg, sänk nu betyget så det blir rättvist på metacritic! Jag litade på att ni gav rättvisa betyg, men här ser man minsann.

Medlem

? Hur svårt kan de va? Gör en save till fordonet som lägger sej i en mapp. Sen när föraren går till plats x, så hämtas bilen ifrån den mappen. Försvinner aldrig! Inget svårt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

? Hur svårt kan de va? Gör en save till fordonet som lägger sej i en mapp. Sen när föraren går till plats x, så hämtas bilen ifrån den mappen. Försvinner aldrig! Inget svårt.

Tycker du skall emaila R* med den lösningen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av IceMan:

? Hur svårt kan de va? Gör en save till fordonet som lägger sej i en mapp. Sen när föraren går till plats x, så hämtas bilen ifrån den mappen. Försvinner aldrig! Inget svårt.

Tur att någon här har koll på hur spel utvecklas, konstigt att dem inte tänkte på det där när det vore så simpelt

Medlem

Exakt! :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hahah! Fick tillbaka min bil nu och den är maxtrimmad och stylad, tror Rockstar har pillat lite

Jo mängder med bilar som försvunnit helt, och vissa har gått tbx till original skick... dessutom efter big heist så fick inte franklin några pengar, medans dom andra två fick sina ca 30 mille var. och nu kan franklin inte tjäna några pengar längre.... UDDA och kass...

12
Skriv svar